Hamarosan felkerül a 2020-as HCK szabályzat az oldalra. Az alábbiakban azokat a pontokat találjátok, ahol változás történt az előző évhez képest. Ettől függetlenül mindenki számára a szabályzat teljes ismerete szükséges, így kérjük, hogy a futam előtt olvassátok át a teljes szabályzatot. Ha valakinek van bármilyen ötlete, ami bekerülhet a szabályzatba, vagy módosítást igényel, akkor írjon nyugodtan az info@amatorgokart.hu címre, az első futamig még tudunk rajta módosítani.
A változások:
1.
Költségek-díjak:
Nevezési díj 1 kategóriába: 9.500Ft
Nevezési díj 2 kategóriába: 17.000 Ft
Nevezési díj minden további kategóriába, kategóriánként: 9.500 Ft
Regisztrációs díj 1 versenynapra: 1.000 Ft
Regisztrációs díj egész évre: 3.000 Ft
30 perces edzőfutam: 6.000 Ft
Szabadedzés 1×8 perc 2.500 Ft
Szabadedzés 2×8 perc 4.500 Ft
Szabadedzés 3×8 perc 6.000 Ft
Szabadedzés 4×8 perc 7.500 Ft
Szabadedzés 5×8 perc 9.000 Ft
A 30 perces edzések, a 3×8 és az 5×8 perces edzések árait emeltük meg 500-500 Ft-tal. Próbáljuk az árakat minél lejjebb tartani, de sajnos sok, rajtunk kívülálló ok miatt néha korrigálnunk kell a díjakat.
2.
7.8. Aki az időmérő edzésen nem éri el a kategóriájának a súlyhatárát, az ahány megkezdett kilóval könnyebb, annyiszor 0,2 mp időbüntetést kap.
7.9. Aki a versenyen nem éri el a kategóriájának a súlyhatárát, az ahány megkezdett kilóval könnyebb, annyiszor 0,2 mp szorozva a körök számával időbüntetést kap.
Módosítjuk azt a szabályt, hogy aki nem éri el a kategóriájának alsó súlyhatárát, az ne legyen azonnal a mezőny végére sorolva.
3.
9.1. Időmérő edzés: 3-5 mért kör. Az időmérő edzés 5 mért körből áll, de amelyik pályán az időterv vagy a pálya foglaltsága ezt indokolttá teszi, ott a szervezők lecsökkenthetik 3 mért körig. Az időmérő edzés hossza az eligazításon kerül kihirdetésre.
Alapvetően az a cél, hogy minden versenyen 5 körös legyen az időmérő edzés, így a gyakorlatban szerencsés esetben nem lesz változás. Amennyiben valamelyik versenyen bármilyen oknál fogva úgy látjuk, hogy nem végzünk addig az időpontig, amíg a pályát béreljük, úgy végső esetben lecsökkenthetjük az időmérő edzés időtartamát 3 körre.
4.
12. Rajtprocedúra:
12.1. A rajtelőkészítőbe az időmérő edzésen elért érvényes eredmény alapján állnak fel a
versenyzők. Ha valaki részt vett az időmérő edzésen, de nincs ott a rajtelőkészítőben,
akkor a mögüle indulók 1 hellyel előre ugranak, a hiányzó versenyzőnek nem kell kihagyni
a helyet.
12.2. A versenyzők az eligazításon elhangzott számú (általában 2) felvezető kört tesznek meg.
A felvezető kör alatt az előzés tilos. Az utolsó felvezető kör vége előtt kb. fél körrel az elöl
haladó versenyzőnek le kell lassítania, és be kell várnia a többi versenyzőt. Ezután
egészen a rajtjelig lassú tempóban kell haladnia, a többieknek pedig szorosan mögötte, egy
oszlopban kell tartaniuk a tempót.
12.3. Az eligazításon meghatározásra kerül egy szakasz a rajtvonal előtti részen. Amikor a
szorosan egymást követő mezőny első tagja beér erre a területre, a versenyt vezető bíró
megadhatja a rajtjelet. Az, hogy a szakasz mely részén adja meg a rajtjelet, a versenyt
vezető bíró döntése.
12.4. Amíg a rajtjel nincs megadva a versenyzőknek egymást követve, egyenletes tempóban
kell haladni. Nem lehet nagyobb sebességre gyorsulni senkinek akkor sem, ha az első
gokart már beért a kijelölt területre, de a rajtjelet még nem kapta meg.
12.5. Ha a versenyt vezető bíró megadja a rajtjelet, az egész mezőny felgyorsulhat, és
előzésbe kezdhet. Ezt akkor is megteheti, ha még nem érte el a rajtvonalat.
12.6. Amennyiben a mezőny szétszakadt, vagy valami oknál fogva a vezetőbíró nem adja meg
a rajtjelet, úgy a mezőnynek még egy formációs kört kell teljesítenie.
A tavalyi évben már majdnem minden futamon a gördülő rajtot alkalmaztuk, most a szabályzatba is belekerült.