Az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2014-es szezonnyitó futamának a mogyoródi Hungarokart adott otthon, ahol ellentétben a szombati nappal, már egy lényegesen hűvösebb és felhős idő fogadta a pályára kilátogatókat. Ennek ellenére az időjárás továbbra is alkalmas volt ahhoz, hogy a külső pályán is száguldhassanak a versenyzők, így a futamokat ezúttal is a nagypályán tartották, normál irányban. A szokásos négy kategória mellett, idén is elindult a tavaly bemutatkozó Super GP, melynek 30 perces versenytávja alatt mindenkinek egyszer ki kell állnia a boxba. Hogy pontosan mi is történt ezen a vasárnapi napon, ahol népes mezőny várta a versenyek megkezdését, azt kategóriákra lebontva tekintsük át.
I. kategória
A 14 indulót felvonultató 1-es kategória időmérőedzését tetemes fölénnyel nyerte Naményi Gergely, akit Antal Dávid követett a második helyen, majd Báldi Gergő és Gaál Zsófia következtek a második sorból. Zsigri Márton a címvédő Fühl Zoltánnal osztozott a harmadik soron, majd Sebestyén Róbert, Délceg Máté, Linkes Csaba, Szabó Martin, Holdampf Márk, Tóth István, Cziranku Dániel és Kis Gábor következtek.
Már a rajtnál megkezdték a versenyzők a helyezkedéseket, főleg a hátsó régiókban, de az első előzésre pár körrel később került sor, amikor Zsigri Mártonnak sikerült megelőznie Gaál Zsófiát, a manőver azonban jelenleg is vizsgálat alatt áll. A verseny első néhány körében még úgy tűnt, hogy a győzelemre többen is esélyesek, a későbbiekben egyértelművé vált, hogy ezért elsősorban Naményi Gergely és Antal Dávid fognak csatázni, miközben Báldi Gergő többször védekezni kényszerült az őt támadó Zsigri Mártonnal szemben. A futam első negyedében még Linkes Csabának sikerült megelőznie Délceg Mátét, miközben Szabó Martin csatázott nagyokat az őt átmenetileg megelőző Holdampf Márkkal. A verseny leintéséig elsősorban a Naményi-Antal, a Báldi-Zsigri valamint a Gaál-Fühl párosok szállították az izgalmakat, de újabb helycserére már nem került sor.
A szezonnyitó futamot ennek megfelelően Naményi Gergely nyerte, akit Antal Dávid és Báldi Gergő követtek a dobogó második és harmadik fokán. A befutó további sorrendje: Zsigri Márton (4), Gaál Zsófia (5), Fühl Zoltán (6), Sebestyén Róbert (7), Linkes Csaba (8), Délceg Máté (9), Szabó Martin (10), Holdampf Márk (11), Tóth István (12), Cziranku Dániel (13) és Kis Gábor (14). A verseny leggyorsabb körét a futamgyőztes, Naményi Gergely futotta meg a 10-es gokarttal, ideje 39,562 lett.
Nyilatkozatok
Báldi Gergő (3. hely):
„Semmilyen komoly elvárásom nem volt az első futammal szemben, minél jobban szerettem volna visszaszokni a kartozáshoz, semmi több. A szabadedzések alatt sikerült kiismerni a pálya trükkjeit, éreztem benne a „nagy-időt”, de sajnos ez nem állt össze az időmérőn, egy elfogadható köröm volt, ami a harmadik helyet jelentette. A futamon nem tudtam tapadni az előttem lévőkre, nem volt meg a tempóm, és hátra is kellett figyelgetnem. Egy relatíve unalmas futamon végül a harmadik helyen értem be, nagyon pici csalódottság van bennem, de sajnos ennyi volt a maximum. G1-ről jó emlékeim vannak, a legjobbamat fogom nyújtani, és majd kiderül, hogy mire lesz elég.”
II. kategória
Az egy „A” döntőnyit megtöltő kategóriában Gyuris Gábor bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikációs futamon, és szerezte meg az első rajthelyet, mellőle, a második rajthelyről a címvédő Szántó Tamás várhatta a verseny megkezdését. Porcs-Makkay Ákos és Vitanov Tamás a második soron osztoztak, majd Antal Dávid, Zsigri Márton, Molnár György, Vincze András, Katona Tamás, Délceg Máté, Ujfalusi Ákos, Karsza Máté és Cziranku Dániel következtek.
Kiélezett csatákat hozott a kettes kategória idei első versenye, ahol az első 7 versenyző szorosan követték egymást, köszönhetően Gyuris Gábor hibátlan védekezésének, aki egy pillanatra sem volt hajlandó kiengedni a vezetést a kezei közül. A verseny második felére viszont sikerült elszakadniuk Szántó Tamással az üldözőktől, hiszen Porcs-Makkay Ákost vette tűz alá Vitanov Tamás, de végül sikerült hárítania a támadásokat. A pozíciócserék ezúttal is a közép- illetve hátsómezőnyben történtek, a verseny első felében: Katona Tamásnak sikerült megelőznie Vincze Andrást, aki egészen a verseny leintéséig igyekezett visszavenni pozícióját, de mindhiába. Molnár Györgynek Zsigri Mártont sikerült maga mögé utasítania, de köszönhetően a folyamatos vonatozásnak, egy pillanatig sem tűnt biztosnak ez a helyezés és egészen a verseny végéig izgalmas csatát vívtak egymással, a mezőny végén pedig Karsza Máté előzte meg Ujfalusi Ákost.
A futamot végül a védekezésből ötösre vizsgázó Gyuris Gábor nyerte, akit Szántó Tamás és Porcs-Makkay Ákos követtek a dobogóra. A befutó további sorrendje: Vitanov Tamás (4), Antal Dávid (5), Molnár György (6), Zsigri Márton (7), Katona Tamás (8), Vincze András (9), Délceg Máté (10), Karsza Máté (11), Ujfalusi Ákos (12) és Cziranku Dániel (13). A versenyben futott leggyorsabb kört az 5-ös gokarttal versenyző Szántó Tamás jegyezte, 40,459-es idővel.
Nyilatkozatok
Gyuris Gábor (1. hely):
„Az idei szezonra a 2-es kategóriára váltottam így tulajdonképpen ez volt a debütáló versenyem.Valami oknál fogva nekem fekszik a Hungarokart csúszós felülete. Az kvali most jól sikerült, fejben oda tudtam tenni magam. A géphúzás az katasztrófális lett jó szokásomhoz híven de hát ezen nem lepődtem meg. A rajttól kezdve küzdöttem a gép hátuljával és kilóméteres féktávokat kellett vennem hogy ne csússzak le az ívről, 42-es körök végét ostromoltam a hideg gumikon, de szerencsémre a kigyorsításokon azért rendben volt a gép. Sikerült kivédekeznem a futamot, de életem legnehezebb versenye volt a 11-es géppel. Szántó Tomi végig sportszerű volt ezért maximális tisztelet neki mert rendkívül lassan mentünk a futam elején.
Gratulálok minden dobogósnak és várom a folytatást!”
III. kategória
A vasárnapi nap legnépszerűbb választásának a hármas kategória bizonyult, hiszen összesen tizenöten mérettették meg magukat az időmérő edzésen. A pole pozíciót a címvédő Lencsés Bálint szerezte meg, akit Rátkai János és Kocsi Viktor követtek a második és harmadik helyeken, minimális időkülönbségekkel. A negyedik legjobb időt Csáki Zoltán gokartozta, akit Schreiber Roland, Molnár György, Kovács György, Pribilinszky Zoltán, Porcs-Makkay Ákos, Béres Csaba, Vincze András, Balogh Dávid, Molnár Tibor, Rácz Attila és Kenderes Gábor követtek.
Rendkívül izgalmas és változatos versenyt produkált a hármas kategória mezőnye, ahol előzésekben sem volt hiány. Miközben a Lencsés-Rátkai duó már az első körökben elléptek a mezőnytől és saját maguk, a győzelemért vívott harcukra koncentráltak, addig Csáki Zoltán üldözte Kocsi Viktort, a mezőny többi tagja pedig egymáson keresték a fogást. Már rögtön a rajtnál, a mezőny hátsó részén történt előzés, amikor is Vincze Andrásnak sikerült Béres Csabát megelőznie és ezzel a lendülettel Balogh Dávid is elment Csaba mellett – de hármójuk csatája, oda-vissza előzésekkel egész hosszan zajlott a 20 perces verseny során. A legszorgalmasabb versenyzőnek kétségkívül Kovács György bizonyult, aki először Molnár Györgyöt, majd Schreiber Rolandot is maga mögé utasította, de Porcs-Makkay Ákostól is láthattunk előzést, akinek Pribilinszky Zoltán mellett sikerült elmennie. A kockászászló belengetéséig az egyik legizgalmasabb csatát a Molnár György, Porcs-Makkay Ákos, Pribilinszky Zoltán, Vincze András, Balogh Dávid és Béres Csaba alkotta vonat szállította, de ugyancsak remek összecsapást láthattunk Kocsi Viktortól, Csáki Zoltántól és Kovács Györgytől.
A futamot végül Lencsés Bálint nyerte, a dobogó második és harmadik fokát pedig Rátkai János valamint Kocsi Viktor szerezték meg. A befutó további sorrendje: Csáki Zoltán (4), Kovács György (5), Schreiber Roland (6), Molnár György (7), Porcs-Makkay Ákos (8), Pribilinszky Zoltán (9), Vincze András (10), Balogh Dávid (11), Béres Csaba (12) és Molnár Tibor (13). A „B” döntőt Rácz Attila (14) nyerte, Kenderes Gábor (15) előtt. A verseny leggyorsabb körét Lencsés Bálint futotta meg a 4-es gokarttal, ideje 39,896 lett.
Nyilatkozatok
Lencsés Bálint (1. hely):
„Már szombaton nagy örömmel fogadtam azt a tényt, hogy külső-belső pályán fognak repdesni a versenyzők. Kipihenten, fejben összeszedetten érkeztem a pályára. Az edzések alatt volt 1-2 kiugróbb időm, a 4-eskével futott 39,8-nak különösen örültem, noha tudtam, hogy sokra nem megyek még vele,persze mindenképp egy jó előjel volt. A kvalira egy kicsit széthullottam fejben, és erre tett rá még az is, hogy az 5ös gép és én nem tudtunk „együtt élni” a pályán. Az utolsó köröm lett a legjobb, 40,405ös idővel. Elég pipa voltam magamra, mert úgy éreztem, 2 tized még könnyedén benne maradt az időben. Igaz, hogy ez az idő a pole-t jelentette számomra, de ha más futott volna jobb időt, csak magamat okoltam volna, hiszen volt benne még jobb idő is. A versenyre az igen jó futóművel bíró 4eskét emeltem ki a sisakból, aminek a többiek kevésbé örültek, persze én annál inkább. Jani helyezkedett el mögöttem a rajtrácson, a 2-es géppel, ami meleg volt, mivel folyamatosan időmérőzött a gép, az enyém pedig csont hidegen pöfékelt a rajtrácson. Az első 6-7 percben Janival megléptünk a többiektől, de nem hagyott sok életteret a tavalyi csapattársam…próbált nézelődni jobbról-balról, aztán bemelegedett a gépem és onnantól kezdve kb. századokkal is, de szakadtam el Janitól. Aki ismer, az tudja: maximalista vagyok, és a „mesterhármasból” nem szeretek engedni. Folyamatosan Jani gépe villogott felül az eredményjelző táblán,ami annyit jelentett, hogy az övé a leggyorsabb kör. A verseny utolsó körében (egy kicsit Vetteles üzemmódban közlekedve) sikerült megfutnom a futam leggyorsabb körét 39,896-os köridővel. Jó kis verseny volt, de hosszú még a szezon! Gratula mindenkinek, szoros kis kategória lesz az idei 3-as!
Érdekesség, hogy soha ezelőtt nem nyertem még AGB szezonnyitó futamot!
Találkozunk a G1-ben március 9-én!”
Rátkai János (2. hely):
„Február 16.-án vasárnap megrendezésre került az Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2014-es szezon első futama aminek a Hungarokart adott helyet. Szabadedzéseken úgy éreztem jó lehetek ezen a hétvégén úgyhogy pozitívan álltam hozzá az időmérőhöz. Ebben az évben a hármas és a Super Gp kategóriákban megyek. Időmérő végén mind a két kategóriában a 2. helyet foglaltam el . A hármasban Lencsás Bálint míg a Super GP-be Schreiber Roli tudott megelőzni. A hétvége versenyeit a hármas kategória kezdte majd a végén szokásosan a Super GP zárt. A rajt után behúzodtam Bálint mögé és ahogy azt vártam el is lógtunk a mezőnytöl így csak előre kellett koncentrálnom. Egy idejig Bálint mögött voltam szorosan majd pár kissebb hiba és máris 1 másodpercre voltam tőlle amit végül verseny végéig megtartott és szép előnyel értünk be a 3. helyezett Kocsi Viktorhoz képest. Jól kezdtem a szezont de még hátra volt a Super GP ahol titkolt vágyam volt az hogy nyerjek. Roli alatt eléggé csúszkált a gép és rajt után 3-4 percel meg is tudtam előzni. Itt már csak a saját tempómra kellett koncentrálnom, minél jobban el kellett nyulnom töllük ami sikerült is. Nem gondoltam volna hogy ennyire fog menni a szekér. A felvezető körökön éreztem hogy csúszik a kuplung és Nyuka Gabára is figyelnem kellett rajtnál, rögtön bhúzni elé mert ha nem akkor talán meg is előzhetett volna. Végül egyre jobban belejöttem a körözgetésbe és sikerült szép elönnyel megnyernem a futamot. Az én sulyomhoz képest (90 kg) talán a hétvége legjobb idejét sikerült futnom 39,694-el. Gratulálok a srácoknak, viszonylag nyugis futamaim voltak de lesz ez még így se 🙂„
IV. kategória
A nehézfiúk kategóriájában a tavalyi HCK 4-es kategória bajnoka, Kocsi Viktor bizonyult a leggyorsabbnak, mellőle, a második rajthelyről pedig Márton Balázs várhatta a kockászászló felcsapását. Porcs-Makkay Ákos és Csáki Zoltán a harmadik valamint negyedik helyet foglalhatták el, mögöttük a rajtrács további része az alábbiak szerint alakult: Béres Csaba, Juhász Csaba, Molnár Tibor, Murvai Tamás, Németh Attila és Jakubovics János.
A versenyben való indulástól Németh Attila végül visszalépett, így összesen 9 versenyző taposta tövig a gázt a rajtjelzés pillanatában. Kocsi Viktor és Márton Balázs néhány kör erejéig küzdöttek egymással, majd mind egymástól, mind a többiektől biztonságos távolságra jutottak. Az izgalmak így elsősorban Porcs-Makkay Ákos mögött történtek, aki hibátlan védekezéssel tartotta maga mögött Csáki Zoltánt és az őket követő mezőnyt. Objektívan nézve egészen biztosan Molnár Tibor volt a közönség kedvence, hiszen két előzéssel is megörvendeztette a nagyérdeműt, először Juhász Csabát, majd Béres Csabát sikerült maga mögé utasítania. Mindeközben Murvai Tamás sem tétlenkedett, akinek Juhász Csabát sikerült megelőznie, egy helyet javítva ezzel rajtpozícióján.
Az izgalmas csaták ellenére több helycserére már nem került sor a leintés pillanatáig, így a futamot Kocsi Viktor nyerte, Márton Balázs és Porcs-Makkay Ákos előtt. A további sorrend: Csáki Zoltán (4), Molnár Tibor (5), Béres Csaba (6), Murvai Tamás (7), Juhász Csaba (8) és Jakubovics János (9). A verseny leggyorsabb körét Márton Balázs futotta meg, a 10-es gokart volánja mögött, 40,199-es idővel.
Nyilatkozatok
Márton Balázs (2. hely):
„Szombati HCK-s 2. helyezéstől „felspanolva” egy ideig beleéltem magam, hogy megszerezhetem életem első Pole Pozicióját! De aztán jött a tavalyi bajnok, Kocsi Viktor és elvette ezen vágyaimat! 🙂
A versenyben is csak követni tudtam, nagyon jó tempóban autózott végig, nekem is sikerült biztonságos távolságot kialakitanom Ákossal szemben, igy megláttam a kockás zászlót a 2. helyen! Úgy gondolom nem rossz évkezdés ez, de van még hová fejlődni! :)”
Super GP kategória
Nem volt panasz a Super GP nevezőszámára sem, hiszen összesen 10 versenyző mérte össze tudását az időmérőn és az azt követő versenyen. Schreiber Rolandnak egy hajszállal sikerült megelőznie Rátkai Jánost, és szerezte meg a kategória pole pozícióját, őket Nyuka Gábor és Kovács György követték a második sorból. Szűcs Gergely és Balogh Dávid az ötödik valamint hatodik helyet szerezték meg, majd Pribilinszky Zoltán, Vincze András, Juhász Csaba és Hadar Kálmán következtek.
A Hungarokart egy trükkös, nehéz vonalvezetésű terempálya, ahol egy-egy előzés kivitelezése komoly feladatot ró a támadóra. Így nyugodtan gondolhatta mindenki, hogy a Super GP futamain a pozíciószerzés elsőszámú forrása a jó ütemben végrehajtott kiállások lesznek. Szerencsénkre azonban a mezőny tagjai nem így gondolták, és egy parádés futamot hoztak össze, ahol a boxkiállás ellenére, többen a pályán rendezték „vitájukat”. Rátkai János még a futam elején előzte meg Schreiber Rolandot és vette át a vezetést, majd gyorsasága mellett, Roland védekezésének is köszönhetően, akkora előnyt tudott kiépíteni magának, hogy egy pillanatig nem volt kérdéses a győzelme. Nyuka Gábor hasonlóan Rátkaihoz, szintén a pályán előzte meg riválisát, akárcsak Kovács György, igaz, ő az utolsó körökre tartogatta az előzést, miközben félszemmel az őt üldöző Balogh-Pribilinszky párosra figyelt – ezzel Schreiber leszorulni kényszerült a dobogóról. Vincze András korai kiállását nem tudta pozíciókra váltani, és a verseny nagy részét Szűcs Gergellyel csatázta végig, akit a második félidőben tudott megelőzni, miközben Pribilinszky Zoltán 1, Juhász Csaba 2 pozíciót javított a rajthoz képest.
A Super GP szezonnyitó futamát végül magabiztos előnnyel nyerte Rátkai János, akit Nyuka Gábor és Kovács György követtek a dobogóra. A befutó további sorrendje: Schreiber Roland (4), Balogh Dávid (5), Pribilinszky Zoltán (6), Juhász Csaba (7), Vincze András (8), Szűcs Gergely (9) és Hadar Kálmán (10). A verseny leggyorsabb körét a futamgyőztes, Rátkai János jegyezte, melyet a 9-es gokarttal teljesített, 39,694-es idővel.
Nyilatkozatok
Rátkai János (1. hely):
„Február 16.-án vasárnap megrendezésre került az Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2014-es szezon első futama aminek a Hungarokart adott helyet. Szabadedzéseken úgy éreztem jó lehetek ezen a hétvégén úgyhogy pozitívan álltam hozzá az időmérőhöz. Ebben az évben a hármas és a Super Gp kategóriákban megyek. Időmérő végén mind a két kategóriában a 2. helyet foglaltam el . A hármasban Lencsás Bálint míg a Super GP-be Schreiber Roli tudott megelőzni. A hétvége versenyeit a hármas kategória kezdte majd a végén szokásosan a Super GP zárt. A rajt után behúzodtam Bálint mögé és ahogy azt vártam el is lógtunk a mezőnytöl így csak előre kellett koncentrálnom. Egy idejig Bálint mögött voltam szorosan majd pár kissebb hiba és máris 1 másodpercre voltam tőlle amit végül verseny végéig megtartott és szép előnyel értünk be a 3. helyezett Kocsi Viktorhoz képest. Jól kezdtem a szezont de még hátra volt a Super GP ahol titkolt vágyam volt az hogy nyerjek. Roli alatt eléggé csúszkált a gép és rajt után 3-4 percel meg is tudtam előzni. Itt már csak a saját tempómra kellett koncentrálnom, minél jobban el kellett nyulnom töllük ami sikerült is. Nem gondoltam volna hogy ennyire fog menni a szekér. A felvezető körökön éreztem hogy csúszik a kuplung és Nyuka Gabára is figyelnem kellett rajtnál, rögtön bhúzni elé mert ha nem akkor talán meg is előzhetett volna. Végül egyre jobban belejöttem a körözgetésbe és sikerült szép elönnyel megnyernem a futamot. Az én sulyomhoz képest (90 kg) talán a hétvége legjobb idejét sikerült futnom 39,694-el. Gratulálok a srácoknak, viszonylag nyugis futamaim voltak de lesz ez még így se :)”
Nyuka Gábor (2. hely):
„Idén az ENDU lesz részemről a fő csapás irány,bár a SuperGP-ben is el fogok indulni párszor idén. A HungaroKart az egyik kedvenc pályám és természetes volt,hogy itt alap,hogy indulok. Az időmérő elég szoros volt,mindössze 2 századon belül voltunk 3-an.Pechemre az 5. köröm sikerült a legjobban,de a rendszer elég fals időt produkált,ezért ezt elvették a szervezők.A versenyre az egyik légcsúszósabb gépet kaptam,de sikerült összebarátkozni vele és úgy gondolom hogy egy szép előzést bemutatva fel tudtam jutni a dobogó második fokára. Fair, de kemény csatákat átélve azt kell mondjam,hogy hasonló futamokat szeretnék futni a jövőben! Gratulálok Rátkai „ChuckNorris” Jánosnak a győzelemhez, ezzel 2-2 az állás a mi kis super gp-s házi bajnokságunkban :D”
Hasonlóan a HCK szombati futamaihoz, a vasárnapi OAGB-s versenyeken sem kellett unatkoznia sem a versenyzőknek, sem pedig a nagyérdeműnek. A bajnokság következő állomása a G1 Kart Centerbe invitálja a versenyezni vágyókat. Jelentkezni az info@amatorgokart.hu címen lehet, és az időterv pontos betartása érdekében, a versenyzőknek ezúttal nemcsak a választott kategóriát, de azt is meg kell adniuk, hogy hány edzést kívánnak teljesíteni. A pontos részletek a versenykiírásban találhatóak, melyet kérünk, hogy mindenki figyelmesen olvasson el!
Szerző: Vincze András