A Hobby Cart Kupa utolsó előtti fordulójának adott otthont, a csömöri Kart Farm pályája, ahol ezúttal fordított irányban versenyeztek az indulók. A kerékvetőkkel ellátott, széles és kiváló minőségű aszfaltcsíkon, ahogy azt sejteni lehetett, hihetetlenül izgalmas összecsapásoknak lehettünk tanúi, a nap végén pedig két új bajnokot is avattunk – a lány, valamint a 4-es kategóriában. Nehéz lenne szavakban megfogalmazni mindazt, ami ezen a borús, hűvös szombati napon történt, de a következő sorokban megpróbálunk egy kis ízelítőt adni a 2013-as évad utolsó előtti futamának az eseményeiről.
Light kategória
Összesen 8 versenyző mérettette meg magát a light kategória versenyén, az időmérő edzést pedig magabiztos előnnyel nyerte Keceli Tivadar és szerezte meg a pole pozíciót, míg mellőle, a második rajtkockából a bajnoki cím egyik várományosa, Schmickl Balázs indulhatott. Az újonc Szabó Boldizsár a harmadik rajthelyet kaparintotta meg, mellyel Nagy Marcellt, Joó Botondot és a bajnoki címért küzdő Kacskovics Krisztiánt is megelőzte. A rajtrács negyedik sorából Hange László és Horváth Norbert várták a verseny megkezdését.
Hihetetlenül izgalmas összecsapásokat hozott a light kategória versenye, ahol a sima rajtot követően leginkább a verseny első felében láthattunk előzéseket és nagy csatákat. Elsőként Kacskovics Krisztián vette tűz alá Joó Botondot, akivel oda-vissza előzték egymást, de végül Krisztiánnak sikerült megelőznie versenytársát. Ennél is nagyobb csata zajlott az élen, ahol Keceli Tivadar remek védekezéssel tartotta maga mögött a mezőnyt, és Szabó Boldizsár próbált helyzetbe kerülni, hogy megelőzze az előtte haladó Schmickl Balázst, ez azonban olyannyira szerencsétlenül jött ki, hogy az őket követő Nagy Marcell nevető harmadikként szállt ki a meccsből és jött fel a második helyre. Az első helyért zajló, három résztvevős csata egészen a verseny leintéséig megmaradt, és amikor már lemondtunk volna arról, hogy egy újabb helycserét láthatunk, akkor Schmickl Balázs szánta el magát támadásra és került Nagy Marcell mellé, aki azonban rendkívül taktikusan, a kanyarokban a kedvező kigyorsításokra játszva végül a célegyenesben visszaszerezte pozícióját és behozta második helyen gokartját.
A versenyt végül a hibátlan védekezést bemutató Keceli Tivadar nyerte, akit Nagy Marcell és Schmickl Balázs követtek a második és harmadik helyeken. Szabó Boldizsár első versenyén, a negyedik helyen ért célba, majd Kacskovics Krisztián (5), Joó Botond (6), Hange László (7) és Horváth Norbert (8) következtek. A versenyben futott leggyorsabb kört az 5-ös gokarttal száguldó Schmickl Balázs jegyezte, ideje 23,478 lett. Schmickl Balázs jelenleg lépéselőnyben van Kacskovics Krisztiánhoz képest, és a legjobb 9 futam eredményét tekintve 8 pontos előnnyel vezet Krisztián előtt, mely jól mutatja, hogy még egyáltalán nem dőlt el a bajnoki cím sorsa, de a 3. és 5. helyekért is igen szoros csata zajlik.
Nyilatkozatok
Keceli Tivadar (1. hely):
„Az időmérőm nagyon jól sikerült, örültem, hogy végre valahára jobb időt sikerült mennem, mint Balázsnak. Különösen azért is, mert az előző versenyeken bosszantóan kis különbség volt köztünk (az ő javára) az időmérőkön. Amikor kihúztam a 3-as gépet (ami nem volt a topon) eléggé elkeseredtem. A versenyen jól jöttem el a rajtnál, de a 35 körből így is nagyjából 28 védekezéssel ment el. Balázs, majd Marci is megszorongatott, de sikerült kitartanom. A végére teljesen elfáradtam, úgyhogy még jobban örülök a sikernek. Gratulálok a többi versenyzőnek!”
Nagy Marcell (2. hely):
„Ebbe az irányba sokkal jobban tetszik a pálya mint normál irányba. A szabadedzéseken jó volt a pálya és én is találtam pár jó ívet. Az időmérőn jó gokarttal mentünk, de sajnos csak a 4. helyet értem el. A felvezetőkörökön éreztem, hogy jó az egyenesben a gokartom. A rajtot jól kaptam el. 2-3 körig tartottam a fél másodperces távolságot az előttem lévőkkel. A 4.-5. körben a Balázs és a Boldizsár támadták egymást előttem. 1 körön belül utolértem őket és az egyenes előtt megtudtam előzni a őket! 5 kör múlva pedig az 1. helyen a Tivadart is megpróbáltam megelőzni de sajnos nem sikerült. A Balázs pár körön belül felzárkózott, de nem tudott megelőzni! Az utolsó előtti körben az egyenes utáni kanyarívről lecsúsztam és a Balázs betudott mellém bújni. a következő kanyarkombinációban én tudtam be bújni mellé de ő volt belsőíven és a kijáratnál mellette voltam, egy kicsivel előbb vettem el a gázt és vissza előztem. AZ utolsó körben még megpróbált megelőzni a Balázs de ki tudtam védekeztem!Az idei év egyik legizgalmasabb versenye volt számomra. Amikor átmentem a célvonalon akkor nagy öröm fogott el. Nagyon örülök a 2. helynek, gratulálok a többi dobogósnak!”
Lány kategória
Nem volt panasz a lány kategóriában indulók számára sem, hiszen 7 versenyző kvalifikálta magát a 11. fordulóra, a leggyorsabbnak pedig Bozó Katalin bizonyult, aki 86 ezreddel előzte meg bajnoki riválisát, a második helyről induló Csáki Tímeát. György Anett és Bencze Tünde a második soron osztoztak, majd Fazekas Kitti, Bíró Zsóka és Mártai Cintia Gréta következtek a lány kategória csömöri rajtrácsán.
Izgalmas csatákat szállított a lány kategória utolsó előtti futama, ahol a verseny első felében Bozó Katalin és Csáki Tímea vívtak nagy csatát a győzelemért, de végül Katának sikerült ellépnie Tímeától és saját tempóját gokartozva körről körre épített fel magának egy biztonságos előnyt. Az események középpontjába, a György-Bencze párharc került, ahol végül Tündének sikerült fogást találnia Anetten és átvette a harmadik helyet, majd nem sokkal később Mártai Cintia is egy előzéssel örvendeztette meg a nézőket, amikor Bíró Zsókát sikerült maga mögé utasítania. A verseny második felében György Anett próbálta visszavenni dobogós helyezését Bencze Tündétől, valamint Bíró Zsóka vette ostrom alá Mártai Cintiát, ám a leintés pillanatáig egyik párharcban sem történt változás, de izgalmakban egy pillanatra sem volt hiány.
A versenyt Bozó Katalin nyerte, mellyel immáron matematikailag is behozhatatlan előnyre tett szert a lányok bajnokságában, így a 2013. évi lány kategória bajnokává lépett elő, amihez ezúton is gratulálunk! Második helyen Csáki Tímea érkezett meg, a dobogó bronz fokára pedig Bencze Tünde állhatott fel. Negyedik helyen György Anettet intették le, majd Fazekas Kitti (5), Mártai Cintia Gréta (6) és Bíró Zsóka (7) következtek. Kata a pole és futamgyőzelem mellé bezsebelte a verseny leggyorsabb körét is, melyet a 11-es géppel futott és ideje 23,671 lett.
Nyilatkozatok
Bozó Katalin Krisztina (1. hely):
„Meglehetősen izgatottan vágtam neki a Kart Farm-i versenynek, mivel tudtam, hogy ezen a versenyen akár a bajnoki címet is megszerezhetem a lányok közt. Szerencsére az időmérőm jól sikerült, így a pole-ból vághattam neki a futamnak. Mivel a mi futamunk volt az utolsó, ezért míg a többi verseny ment az izgalom egyre fokozódott bennem. A rajtot sikerült balhé nélkül megúsznom, viszont Timi tapadt rám végig, így nem volt könnyű dolgom a verseny első pár körében. Utána már mondhatni simán ment minden, elsőként értem át a célvonalon, így megszereztem az első HCK Lány kategória bajnoki címemet, aminek nagyon örülök! 🙂
Gratulálok a többi helyezettnek!”
I. kategória
Az 1-es kategória időmérőedzése hozta a legszorosabb végeredményt, hiszen az első és a hatodik helyezett között mindössze 7 század volt a különbség. A 17 fős mezőnyben végül Csóka Ferenc bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg a pole pozíciót, míg mellőle, a második rajthelyről Gaál Zsófia startolhatott, aki 12 ezreddel maradt el a legjobb időtől. Krémer Márk és Sebestyén Róbert a második sorból vághattak bele a 15 percnyi körszám teljesítésébe, őket a bajnoki éllovas, Naményi Gergely követte az ötödik pozícióból. A hatodik helyről induló Nagy Milánnak, Virágh Péter és az első versenyét teljesítő Szegedi Péter mellett, a bajnoki címért küzdő Csernik Csabát is sikerült megelőznie, aki a kilencedik helyre kvalifikálta magát. A 10. leggyorsabb időt Kis Gábor futotta meg, akit Bozzai Dávid, Simon Péter és a bajnoki címre még esélyes, Miklósi Tibor követett az „A” döntő rajtrácsán. A 4 fős „B” döntő éléről Zsigri Márton indulhatott, akit Pece Norbert, Szabados Áron és Fülöp Ádám követett.
Parádés és hihetetlenül izgalmas futamot láthattunk az egyes kategória versenyén, mely egy hibátlan rajttal vette kezdetét és Miklósi Tibortól már a második körben egy előzést láthattunk, amikor Simon Péter mellett ment el. Miközben Csóka Ferenc már az első körben faképnél hagyta a mezőnyt és saját tempóját gokartozva száguldott a futamgyőzelem felé, addig Gaál Zsófia foggal-körömmel ragaszkodott második helyéhez és tartotta maga mögött a mezőnyt. A verseny feléhez érkezve azonban nem sikerült jól a kigyorsítás, és elsőként Krémer Márk majd néhány körrel később Sebestyén Róbert is elment mellette, miközben a középmezőnyben is komoly harcok dúltak a különböző pozíciókért, ahol többek közt Virágh Péter először Nagy Milánt, majd Naményi Gergelyt előzte és vette üldözőbe Gaál Zsófiát. Szegedi Péter bár sokáig küzdött, hogy előrébb léphessen, ám hiba csúszott számításaiba és visszaesett a versenyben először Simon Péter elé, majd nem sokkal később a boxba hajtott, valószínűleg valamilyen technikai hibát érezhetett, ám végül újra csatlakozott a mezőnyhöz. Ezalatt Bozzai Dávidnak is sikerült befognia Kis Gábort, és a versenyhez újra csatlakozó Szegedi Péter, a kék zászló hiányában nézeteltérésbe került Simon Péterrel, akivel szemben körhátrányban volt, de végül Simon egy határozott mozdulattal elment versenytársa mellett. A futam utolsó köreire sem maradtunk izgalmak, valamint előzések nélkül, hiszen elsőként Sebestyén Róbert tudott egy jól előkészített kigyorsítással Krémer Márk mellé kerülni, majd a célegyenest követően átvette tőle a 2. helyet, utána pedig szinte ugyanezt a mozdulatsort másolta Virágh Péter, aki Gaál Zsófia mellé szúrt be, és ha centikkel is, de a leintés pillanatában Zsófia előtt haladt át a célvonalon, megszerezve ezzel a negyedik helyet. Kimaradva az események sodrásából, de emiatt egyáltalán nem bánkódva – főleg az előző futamot figyelembe véve –, a versenyt végül hihetetlenül magabiztos előnnyel nyerte Csóka Ferenc, megszerezve ezzel idei első, pályafutása második győzelmét. A második helyre, a negyedik helyről induló Sebestyén Róbert érkezett meg, akit a harmadik helyen, első dobogós helyezését szerző Krémer Márk követett. Az „A” döntő befutójának a további sorrendje: Virágh Péter (4), Gaál Zsófia (5), Naményi Gergely (6), Nagy Milán (7), Csernik Csaba (8), Bozzai Dávid (9), Kis Gábor (10), Miklósi Tibor (11), Simon Péter (12) és Szegedi Péter(13). A kategória „B” döntőjében egyetlen előzést láthattunk, amikor Fülöp Ádám ment el Szabados Áron mellett, de az első két helyen nem történt változás, így a döntőt végül Zsigri Márton (14) nyerte, Pece Norbert (15), Fülöp Ádám (16) és Szabados Áron (17) előtt.
A kategória leggyorsabb körét Zsigri Márton futotta meg, melyet a 2-es gokarttal teljesített és ideje 23,647 lett. A bajnoki címre, az éllovas Naményi Gergelyen kívül még két versenyzőnek van matematikailag esélye, név szerint Csernik Csabának és Miklósi Tibornak. Ha a legjobb 9 eredményt vesszük alapul, akkor Gergő 19 pontos előnnyel vezet Csaba és 20 pontos előnnyel Tibor előtt, mely meglehetősen megnyugtató fölényt jelent a szezonzáró futamra. Csóka Ferenc a mostani győzelmével bebiztosította helyét az év végi TOP 6-ban, de a 4., 5. és 6. helyek még egyáltalán nincsenek lejátszva, melyért elsősorban – Ferenc mellett – Virágh Péter és Nagy Milán fognak harcolni.
Nyilatkozatok
Csóka Ferenc (1. hely):
„A szabadedzéseken nem nagyon találtam a pálya ritmusát, az íveket, így az időmérőt az „esélytelenek nyugalmával” vártam. Az időmérő gépben nagyon jól éreztem magam, mintha nekem lett volna beállítva. Éreztem, hogy sikerült egy jó kört összeraknom, de nem gondoltam volna, hogy ennyire jól sikerült.
Szerencsém is volt, hiszen a futamra egy jó gépet húztam, és a rajtot követően az első pár kör után sikerült Zsófitól elszakadnom, és a saját tempómat autóznom a verseny végéig.
Nagyon jó érzés volt nyerni és a dobogó legtetején állni!
Gratulálok Robinak, Márknak, és a többieknek is!”
Sebestyén Róbert (2. hely):
„Nagyon vártam a versenyt, mivel a Kart Farm fordított irányban az egyik kedvenc pályám. Előzetesen a dobogót tűztem ki célul és már az edzések alatt látszott, hogy erre komoly esélyem is lesz. Az időmérő nem sikerült 100%-osan, úgyhogy csak a 4. helyről rajtolhattam. Innen végül folyamatos csatában sikerült a 2. helyig előre küzdenem magam a versenyen. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, mert a futam végén úgy éreztem, hogy a gokartban több nem volt. Jó volt újra találkozni a srácokkal, mégegyszer gratulálok minden dobogósnak!”
Krémer Márk (3. hely):
„Már a szabadedzéseken is jó köröket tudtam menni, de mindig hiányzott egy kicsi. Ezt a kicsit az időmérőn szerencsére sikerült megtalálnom és 3. lettem. Kicsit meg is lepett, mert eddig nem az időmérő volt az erősségem. A futamra a 2-es gépet húztam, amiről azt mondták, hogy nagyon jó, de nekem mégsem tetszett. Végül sikerült megtartanom a 3. helyemet. A verseny elején sikerült kihasználnom Gaál Zsófi kisebb hibáját és megelőztem őt, később vesztettem egy pozíciót Sebestyén Robival szemben. Nagyon örülök az első dobogómnak és gratulálok mindenkinek.”
II. kategória
Egy újabb szoros végeredményt hozott a kettes kategória időmérő edzése, melyet Gaál Zsófia nyert, 19 ezreddel előzve meg a második helyről induló, bajnoki címre esélyes, Vincze Andrást. A második sort a bajnoki éllovas, Halász Péter és Neudert Norbert foglalhatták el, előbbi 67, utóbbi 82 ezreddel maradt el a legjobb időtől, majd a még szintén bajnoki címre esélyes, Porcs-Makkay Ákos következett, aki betegség miatt végül nem tudott rajthoz állni. A 15 fős rajtrácson a hatodik helytől kezdődően a következőképpen alakult a rajtrács: Horváth Norbert, Klenovszki András, Katona Kristóf Győző, Balogh István, Szemerey Viktor, Kollár Attila, Fehér Tamás és Bleszák Tibor. A „B” döntőből Miklósi Tibor és Pece Norbert indulhattak.
Amilyen nyugodtan vette kezdetét a kettes kategória küzdelme, annyira pörögtek fel az események, ahogy haladtunk előre az időben és teltek-múltak a körök. Először Horváth Norbertnek sikerült keresztülrágnia magát Neudert Norberten, majd a Gaál Zsófiát egyre intenzívebben támadó Vincze András tudott az élre állni, amikor Zsófia nyitva hagyta a belső ívet a pálya első szakaszán, ahol András azonnal bebújt, és a pálya belső részén már az első helyen fordult el. Ez az előzés egy lavinát indított el, hiszen miközben Gaál Zsófia visszalassult, addig a negyedik helyen Horváth Norbert került pozícióba és bár összeütközött Zsófiával, sikerült a második helyre feljönnie, Halász Péter azonban folyamatosan esett vissza, hiszen ő jött ki a legrosszabbul a pozícióharcból. Balogh István a negyedik helyre, közvetlen Zsófia mögé érkezett meg, akit Klenovszki András és Neudert Norbert követtek, mögöttük pedig Halász Péter próbálta előrébb verekedni magát. A mezőny végén Bleszák Tibornak sikerült 2 helyet is javítania, a verseny felétől pedig elsősorban Gaál Zsófia és Balogh István mögött történtek a helyezkedések. Az élen ezalatt Vincze András haladt, akire Horváth Norbert zárkózott fel hatalmas tempóban, de kettejük párharcra az utolsó körökre élesedett ki. Halász Pétert, Katona Kristóf támadt hatalmas intenzitással, olyannyira, hogy a célegyenes végén megpörgött, azonban a vonatozásnak köszönhetően hamar visszaért a mezőnyre. A verseny végéig a versenyzők folyamatosan tesztelték egymást, de előzésre csak nem került sor. A versenyt végül Vincze András nyerte, akit Horváth Norbert kísért át a célvonalon, míg a dobogó harmadik fokára Gaál Zsófia állhatott fel, aki a kezdeti nehézségeket követően magabiztosan tartotta maga mögött Balogh Istvánt, akit a negyedik helyen intettek le. Még mielőtt a nézők végigpillanthattak volna a rendkívül szoros befutón, egy hatalmas ütközés borzolta a kedélyeket, ahogy Bleszák Tibor a leintést követően nagy sebességgel a gumifalba csapódott, de szerencsére sem ő, sem más nem sérült meg a balesetben. Mindezek fényében a befutó sorrendje az ötödik helytől kezdődően: Klenovszki András (5), Neudert Norbert (6), Halász Péter (7), Katona Kristóf Győző (8), Bleszák Tibor (9), Fehér Tamás (10), Szemerey Viktor (11) és Kollár Attila (12). A kategória „B” döntőjében helycsere történt, hiszen a második helyről induló Pece Norbert (13) végül megelőzte Miklósi Tibort (14).
A verseny leggyorsabb körét Horváth Norbert futotta meg a 11-es gokarttal, ideje 23,709 lett. A verseny jelenlegi befutójával nem várt fordulat állt be a bajnokságban, hiszen amellett, hogy Porcs-Makkay Ákos kiszállni kényszerült a bajnoki címért folytatott csatából, Halász Péter előnye elolvadt, és a legjobb 9 futam eredménye alapján jelenleg 4 ponttal vezet a mostani futamot megnyerő Vincze András előtt – így az összes kategória közül a kettes kategóriában a legszorosabb a harc a bajnoki címért. A bajnoki harmadik helyért Porcs-Makkay Ákos, Balogh István és Klenovszki András fognak küzdeni, a hatodik pozíció pedig Miklósi Tibor, Fehér Tamás, Neudert Norbert között fog eldőlni, de akár még Horváth Norbert is felérhet.
Nyilatkozatok
Vincze András (1. hely):
„Azzal a határozott céllal jöttem erre a versenyre, hogy nyerni akarok, aztán majd kiderül, hogy a matek mit dob ki a bajnoki esélyeimre. Minden jól alakult, biztosnak tűnt a pole, aztán jött Zsófi és az élre állt. Ahhoz, hogy az esélyeimet életben tudjam tartani, előre kellett menekülnöm. Szerencsémre Zsófi túlvédekezte magát, ezért végig mögötte tudtam maradni, és a verseny elején, a célegyenes után úgy érezte, hogy mellette vagyok, ezért sikerült bebújnom mellé, onnantól pedig csak egyetlen dolgom volt: végig mellette tartani a gépemet. Ez sikerült, és a pálya középső szakaszán már az élre álltam. Onnantól kezdve pedig nyomtam, ahogy csak tudtam. Néhány kör után tűnt fel, hogy valaki nagyon jön utánam, először azt hittem, hogy Peti, majd amikor kicsit jobban hátrafordultam, akkor láttam, hogy Norbi az – meglepődtem, hogy hogyan került oda. Szóval elkezdett kergetni, de szerencsémre nem tudott konstans köröket menni, ezért egy ideig stagnált a különbség, az utolsó körökre azonban nagyon beindult, így kénytelen voltam védekezni, amit a leintésig sikerült kiviteleznem. A verseny után mondták, hogy Peti hol ért célba, és így 4 pont a lemaradásom a bajnokságban, az eldobásokat követően. Annak nem örülök, hogy Peti visszaesett, annak viszont igen, hogy most már realitása van a bajnoki címemnek. Mivel a kedvenc pályám jön, a Hungarokart, ezért bizakodó vagyok az esélyeimet illetően, de nem mennék bele találgatásokba. Gratulálok Zsófinak, Norbinak és mindenkinek!”
Horváth Norbert (2. hely):
„Csömöri pálya nagyon a szívembe dobta magát. Nem voltam ezen a pályán még, szóval be akartam gyakorolni nagyon, főleg az elmúlt versenyeken nyújtott pocsék időmérős teljesítményemnek köszönhetően rosszul szerepeltem, most javítani akartam a rossz szériámon, és 80 percet vezettem időmérőzés előtt. 6. helyre kvaliztam, magam, de a versenyen ötödikről indulhattam, tehát csak négyen indultak előlem, nem pedig a komplett mezőny, aminek örültem. Jó gépet húztam így éreztem, hogy lehet keresnivalóm a versenyen. Az elején nagyon jól kaptam el a rajtot, Neudert Norbi mellett vettem be az első kanyart, ám tudtam, hogy ha hülyeséget csinálok, akkor elmehet a fél mezőny mellőlem, úgy hogy maradtam mögötte. Az első pár kör az üldözésről szólt, és miután kellő közelségbe éreztem magam, elkezdhettem szövögetni a támadást Norbival szemben.Halász Petit támadta, külső ívre került a hármas kanyarnál, Peti mögé mentem, majd a cél előtti visszafordítónál meglátogattam a belső ívet, és mentem a többiek után. Majd majdnem elkövettem azt amit Norbi tett. Bebújtam Peti mellé, de szerencsére maradtam a 4. helyen a kör végén. Aztán előttem is történtek események. Vincze Andris előzte meg Zsófit, és az utolsó visszafordítónál történtek az események. Zsófi hagyott egy kevéske helyet a belső íven, ezt próbáltam megcélozni, és ha nagy nehezen is, de sikerült feljönnöm a 2. helyre, és üldözőbe vettem Andrist. Ott is voltam már a hátsó lökhárítóján, amikor elkezdtem hibázni. A kerékvetők mellett elcsúszott a gumifal, és murvás, sáros föld maradt a helyén. Sajnos agresszívan használtam a kerékvetőt, az első, és második kanyarnál, és nem volt tapadásom, ezért lassabban kellett mennem a kelleténél. Az utolsó 3 körbe értem ismét kellő közelségbe, de Andris mögött fejeztem be a versenyt, aminek így is rendkívüli módon örültem. Második dobogós helyezésem hivatalosan, és az első második helyem, nagyon örülök a megszerzett 20 pontnak. volt olyan rossz szériám, hogy 3-4 verseny alatt szereztem ennyit. Kíváncsian várom már Hungarokartot, más célom már nincsen, maradok 9. helyen a tabellán, viszont szeretnék 100 pont felett végezni a bajnokság végén, és szépen búcsúzni első HCK-s évemtől.”
III. kategória
Porcs-Makkay Ákos győzelmével ért véget a hármas kategória időmérőedzése, mellyel a lehető legjobb pozícióban volt arra, hogy megnyerje a futamot és ezzel egy hatalmas lépést tegyen a bajnoki cím megszerzéséhez. A második helyről, 2 százados lemaradással Molnár Tibor startolhatott, akit Ákos fő riválisa, Kocsi Viktor követett a harmadik rajtkockából, mellőle pedig Klenovszki András várhatta a rajtjelzést. A bajnoki címre még esélyes, Nagy Koppány, Vincze Andrással osztozott a harmadik soron, őket Balogh István, Virágh László, Kassay Sándor, Kővári Viktor, Salgó Balázs, Fóth Barnabás és Domonkos Ervin sorrendben követték a többiek.
Hasonlóan a többi kategóriához, a hármas kategóriában is egy rendkívül izgalmas összecsapást láthattunk, mely egy hibátlan rajttal vette kezdetét. Az élen haladó Porcs-Makkay Ákos hamar elszakadt az őt üldöző Molnár Tibortól, aki védekező szerepbe kényszerült Kocsi Viktorral szemben. A mezőny vége sem unatkozott, hisz a verseny elején Kővári Viktornak sikerült megelőznie Kassay Sándort, miközben hátul folyamatosan zajlottak a csaták. A verseny elején Vincze András először Balogh Istvánnal, majd Virágh Lászlóval szemben veszített pozíciókat, így István megkezdhette a felzárkózást az 5. helyen haladó Nagy Koppányra. Miután Koppány ellen sikeres előzést hajtott végre, a verseny felénél Balogh István már Klenovszki Andrást támadta, ám egy rosszul sikerült próbálkozást követően lesodródott az ívről és Nagy már nem tudta elkerülni az ütközést, mellyel kiforgatta versenytársát. A balesetből Vincze András jött ki a legjobban, aki a verseny elején elvesztett két pozícióját visszaszerezte, grátiszként még Nagy Koppány mellett is el tudott menni, miközben az incidens következményeként Kővári Viktor visszaesett Kassay Sándor mögé. A verseny második felében Kocsi Viktor előzte meg Molnár Tibort, aki ezt követően Klenovszki Andrással csatázott, akinek sikerült Tibor mellé érnie, ám a két versenyző összeakadt, lesodródott az ívről és Vincze Andrásnak sikerült Tibort megelőznie, a következő kanyarban megpróbált bebújni Klenovszki mellé, ám András arrébb terelte Vinczét, aki így akaratán kívül is a fűre szorította az időközben visszaérkező Molnár Tibort. Tibor a füves kitérést követően a tapadással küszködött, így Nagy Koppány könnyedén ment el mellette, a mezőny végén pedig Domonkos Ervinnek sikerült két helyet feljebb lépnie, Fóth Barnabás pedig az utolsó helyre esett vissza, Salgó Balázs mögé. A versenyben a leintés pillanatáig újabb helycserét már nem láthattunk, így azt végül Porcs-Makkay Ákos nyerte, aki hatalmas előnyre tett szert a futam során, a dobogó második fokára pedig Kocsi Viktor állhatott fel, akit Klenovszki András követett. A befutó további sorrendje: Vincze András (4), Nagy Koppány (5), Molnár Tibor (6), Balogh István (7), Virágh László (8), Kassay Sándor (9), Kővári Viktor (10), Domonkos Ervin (11), Salgó Balázs (12) és Fóth Barnabás (12).
A verseny leggyorsabb körét Kocsi Viktor futotta meg a 12-es gokarttal, ideje 23,747 lett. A bajnoki cím megszerzésére matematikailag még 2 versenyzőnek van esélye, a tabellát Porcs-Makkay Ákos vezeti, a legjobb 9 futamot tekintve 10 pontos előnnyel Kocsi Viktor előtt, míg a bajnoki küzdelemből Nagy Koppány kiesni kényszerült, jelenleg a harmadik helyet őrzi. A negyedik, ötödik és hatodik helyekért Balogh István, Molnár Tibor, Klenovszki András és Vincze András küzdenek.
Nyilatkozatok
Klenovszki András (3. hely):
„Az időmérőre sajnos nem sikerült átmentenem a szabadedzésen futott időimet. Azért a 4. pozícióval elégedett voltam. A rajtnál nem változott a sorrend, Ákos az első helyen messze elhúzott mi viktorral Tibi nyomában voltunk. Látszott, hogy Tibi nem ül igazán jó gépben. Viktornak a futam második felében sikerült Tibit megelőznie és amikor Tibi megpróbálta Viktort visszaelőzni én is megtámadtam őt. Volt egy szerintem szabályos, de állítólag kérdéses szabályosságú körünk aminek a végén sikerült feljönnöm a harmadik helyre. Ezt aztán sikerült meg is tartanom a futam végéig.”
IV. kategória
A 4-es kategória időmérőedzésének a végén a riválisoknál csak a pole-t bezsebelő Neudert Károly lepődött meg a jobban, aki egy remek köridőt futva állhatott fel a rajtrács élére, amivel a bajnoki címért küzdőket utasította maga mögé, Porcs-Makkay Ákos, Nagy Koppány és Kocsi Viktor sorrendben, lemaradásuk mindössze 32, 44 és 52 ezred volt. Márton Balázs és az első HCK-s versenyét teljesítő, Nagy Dániel a harmadik sorból várhatta a rajtjelzést, majd Rozvadszky Csaba, Kádas Zsolt, Balogh István, Kővári Viktor, Schmickl András, Salgó Balázs és Molnár József következtek.
Izgalmas és látványos csatákat hozott a 4-es kategória versenye, mely mellőzte az év első felében megszokott abszurd helyzeteket. A hibátlan rajtot követően a verseny első néhány köreiben mindenki próbálta felmérni az előtte haladó gyenge pontjait és elsőként Nagy Dániel szánta el magát támadásra, amikor az előtte haladó Márton Balázst próbálta maga mögé utasítani, ám az előzés előkészítésével védtelenül hagyta maga mellett a belső ívet, melyen Rozvadszky Csaba azonnal bebújt. Kettejük párharcra másfél körön keresztül tartott és végül Csaba győzelmével ért véget, majd nem sokkal később Kádas Zsoltnak is sikerült átugrania Dánielt. Az élen ezalatt Neudert Károly robogott, akinek a védelmét és idegeit Porcs-Makkay Ákos vette tesztelés alá, majd egy rosszul sikerült előzési kísérlet eredményeként magára húzta a Nagy Koppány-Kocsi Viktor kettősét, ahol Viktornak sikerült elmennie Koppány mellett. A verseny második felében is az élen zajló csaták kerültek a figyelem középpontjába, de hátul sem zajlott eseménytelen körözgetés: Kádas Zsolt jelezte azon határozott szándékát, hogy elmenjen Rozvadszky Csaba mellett, majd a célegyenest követő jobbosban sikerült is belső íven tartania gokartját, ám a kijáraton nem figyelt Csabára, aki így kénytelen volt áthajtani a boxutcán. Visszacsatlakozva a versenyzéshez, Rozvadszky, Nagy Dániel mögé érkezett meg, akit néhány körrel később sikerült visszaelőznie. A mezőny hátsó részén sem unatkoztak a versenyzők, ahol elsőként Kővári Viktor és Schmickl András előzték oda-vissza egymást, majd Salgó Balázsnak sikerült megfognia az előtte haladó Andrást, nem sokkal később pedig Molnár József is elment mellette. A verseny utolsó köreiben, a Porcs-Makkay, Kocsi és Nagy hármasának viadala olyan intenzitással zajlott, hogy Neudert Károlynak sikerült elszakadnia az őket üldözőktől és végül magabiztosan áthaladva a célvonalon, szerezte meg pályafutása első HCK-s győzelmét. Az izgalmas versenyhez parádés befutó dukált, hiszen a célegyenesre fordulva, Porcs-Makkay Ákos, Kocsi Viktor és Nagy Koppány szinte egymás mellett haladtak, de végül a leintés pillanatában már nem történt helycsere, így a dobogó második fokára Ákos, a harmadikra pedig Viktor állhatott fel, míg a negyedik helyet Koppány szerezte meg. A befutó további sorrendje: Márton Balázs (5), Kádas Zsolt (6), Rozvadszky Csaba (7), Nagy Dániel (8), Balogh István (9), Kővári Viktor (10), Salgó Balázs (11), Molnár József (12) és Schmickl András (13).
A versenyben futott leggyorsabb kör Porcs-Makkay Ákos neve mellé került, melyet a 7-es gokarttal teljesített és ideje 23,795 lett. Kocsi Viktor ugyan nem tudta megelőzni az előtte haladó Porcs-Makkay Ákost, de fő riválisát, Nagy Koppányt igen, és ennek értelmében ő lett a 2013-as év HCK 4-es kategóriájának a bajnoka, hiszen ha már az utolsó futamon nem is indul és Koppány nyer, akkor is 4 ponttal fogja vezetni a tabellát. A bajnoki címhez ezúton is gratulálunk!
Nyilatkozatok
Neudert Károly (1. hely):
„Úgy kezdődött, hogy pár évvel ezelőtt Norbi fiam elkezdett gokartozni. Egy ideig csak kísérgettem és izgultam, de egyszer csak elhatároztam hogy ezt én is megtanulom! Az idei év az első amit végig versenyeztem. 1-2 futam óta már éreztem, hogy egyre jobban mennek a technikásabb pályák is. 1-1 kör már összejött szinte hibátlanul, de futamon folyamatosan még sohasem sikerült jó köröket teljesíteni. A csömöri pályán még nem versenyeztem, így a reggeli 30 perces edzésen tanultam a kanyarokat. Szeretem szűken, közel a pálya széléhez venni a kanyarokat ami elég nehéz feladatnak bizonyult az időmérő kanyarban. Sokszor elfékeztem ha nem ment előttem senki és bizony rá kellett jönnöm, hogy itt nem is egy kanyarra kell koncentrálni, hanem az egymás után következő háromra egyszerre! De igazából ez hozta meg az időmérő taktikát is, mert az utolsó körre fel lehetett keszülni azzal, hogy a 4. kör végét szándékosan picit elrontottam, de cserébe a kigyorsításnál a következő 2 kanyart viszont ideális íven vehettem. A célegyenes végén pedig kellő bátorsággal be kellett egyenesbe engedni a gépet – így összejött az első pole! A futamra az volt a taktikám, hogy inkább megyek a saját íveimen – bízva magamban és a mögöttem jövők ( a bajnokság 1-3 helyezettjei) csatájában – és koncentrálok az egyenletes körökre ( ha folyamatosan a védekezésre figyelek és védem az íveket, akkor azt előbb-utóbb elrontom a tapasztalatlanságom miatt– és már meg is előznek ). Ez a taktika bevált, a futam alatt mindössze 2 kritikus helyzet volt, de sikerült korrigálással és jó kigyorsítással megtartanom az első helyet!
Nagyon örülök ennek a helyezésnek, mert a tudatos taktika, a kitartó küzdés meghozza az eredmény mindenkinek!
Az utolsó futamon szintén az időmérőre kell majd felkészülni, mert a pályán nagyon nehéz lesz előzni!”
A csömöri Kart Farm hű maradt hírnevéhez, és talán nyugodtan kijelenthetjük, hogy a szezon eddigi legizgalmasabb összecsapásainak adott otthont. A szezonzáró futamra, a mogyoródi Hungarokarton kerül sor, ahol kiderül, hogy kik lesznek a 2013-as év Hobby Cart Kupa sorozatnak a Light, 1-es, 2-es és 3-as kategória bajnokai. A küzdelem még nyitott, bármi megtörténhet. Várunk mindenkit szeretettel, november 9-én, a Hungarokartba.
Szerző: Vincze András