HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
OAGB 6. futam összefoglaló – Battaring

OAGB 6. futam összefoglaló – Battaring

Négy hetes szünetet követően, a Pest megyei Százhalombattán található, Battaring pályájára érkezett az Országos Amatőr Gokart Bajnokság, hogy idén hatodik alkalommal mérjék össze tudásukat a versenyzők, normál irányban. A nagy hőség ellenére szép számmal érkeztek a nevezők a különböző kategóriák versenyeire, hogy megküzdve egymással és a kánikulával, izgalmas versenyekkel búcsúztassák az OAGB első félévét. Hogy pontosan mi is történt ezen a június 16-i vasárnapon, annak igaz története a lenti sorokban található.

 


 

I. kategória

 

A kilenc indulót felvonultató 1-es kategória időmérőjén ha csak egy hajszállal is, de Szetei Gergely bizonyult a leggyorsabbnak, 2 ezreddel megelőzve a mellőle második rajtkockából induló Fühl Zoltánt. Dudás Bence hosszú kihagyás után tért vissza újra az OAGB mezőnyébe, teljesítményére azonban nem volt panasz, hiszen az előkelő harmadik pozíciót foglalhatta el a rajtrácson, 43 ezreddel elmaradva Szetei Gergely idejétől. A bajnoki éllovas, Antal Dávid a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, ezzel a második sor külső ívéről indulhatott, majd Gyuris Gábor és Naményi Gergely következtek a rajtrács harmadik sorából. Garamvölgyi Nikolett szintén hosszú idő után tért vissza a mezőnybe és a hetedik legjobb időt autózva, a nyolcadik helyről induló Gaál Zsófiát és a kilencedik helyet megszerző Szabó Martint előzte meg.

agb1A hibátlan rajtot követően, kiegyensúlyozott versenyzésbe kezdett bele a kilencfős mezőny. Az első néhánykörös puhatolózást követően, apránként már kezdtek kirajzolódni az erőviszonyok a mezőnyben: az első négyes faképnél hagyva a mezőnyt, egymással csatázott, de ott is elsősorban Fühl Zoltán üldözte Szetei Gergelyt, valamint Antal Dávid támadta a harmadik helyen haladó Dudás Bencét. Gyuris Gábor magányosan rótta a köröket, mögötte Naményi Gergelyre pedig Garamvölgyi Nikolett érkezett meg, akit eleinte Gaál Zsófia támadott, de végül kénytelen volt Szabó Martin helyezkedéseire összpontosítani. A verseny negyedéhez érkezve megtörtént az első előzés, amikor is a célegyenesre ráfordító kanyarban Szabó Martin a külső ívről indított támadást Gaál Zsófia ellen, majd az azt követő szakaszon egymás mellett haladt a két versenyző, elkísérve egymást egészen a pálya hátsó részén található visszafordítóig, ahol végül Martin sikeresen fejezte be az előzését. Aligha mondhatnánk, hogy az izgalom a tetőfokára hágott az 1-es kategória versenyén, de azért unatkoznunk egy pillanatig sem kellett, hiszen a harmadik helyért folyó látványos, Antal-Dudás párharc minden körben szállította az izgalmakat és magában hordozott egy potenciális helycserét. Kettejük párharcának köszönhetően, Szetei Gergely és Fühl Zoltán tudtak elszakadni az élen, hogy aztán teljes egészében kettejük, a győzelemért folytatott csatára összpontosítsák figyelmüket. A mezőny többi részén szétszakadozott a mezőny, ezért látványos harcokra nem került sor, egyedül Szabó Martin lopta a távolságot a hetedik helyen autózó Garamvölgyi Nikoletthez. Garamvölgyi a szorult helyzetben megpróbált előre menekülni és megelőzni az előtte haladó Naményi Gergelyt, azonban csak nem sikerült maga mögé utasítania versenytársát, a próbálkozásokkal azonban még inkább magára húzta a verseny háromnegyedénél már lőtávolságon belül autózó Szabó Martint. Végül Martinnak a verseny utolsó előtti körében sikerült a pálya hátsó részén található visszafordítóban bebújnia Garamvölgyi Nikolett mellé és megelőznie őt, azonban a pozíciószerzés tiszavirág életűnek bizonyult, hiszen a kör végén, a célegyenesre ráfordító kanyarban, Nikolett egy kemény manőverrel visszavette pozícióját és a leintésig már nem kellett aggódnia, hogy helyezése veszélybe kerül.

A kockás zászlót elsőként a rajt-cél győzelmet szerző Szetei Gergely pillanthatta meg, akit Fühl Zoltán kísért be a célba, a dobogó harmadik fokát pedig a visszatérő Dudás Bence szerezte meg, maga mögött tartva a kategória éllovasát, a negyedik helyen végző Antal Dávidot. A befutó további sorrendje: Gyuris Gábor (5), Naményi Gergely (6), Garamvölgyi Nikolett (7), Szabó Martin (8), Gaál Zsófia (9). A verseny leggyorsabb körét Antal Dávid jegyezte, melyet a 8-as gokarttal teljesített és ideje 26,860 lett. Szorosan alakul a kategória bajnoksága, melyet továbbra is Antal Dávid vezet, 110 megszerzett ponttal, mögötte a második, harmadik valamint negyedik helyeken Fühl Zoltán, Szetei Gergely és Gyuris Gábor állnak, 98, 93 valamint 90 egységgel a nevük mellett. A bajnoki tabella ötödik és hatodik helyén Gaál Zsófia, valamint Naményi Gergely állnak, 70 valamint 57 megszerzett ponttal.

 

Nyilatkozatok

 

agb1topSzetei Gergely (1. hely):

„Sokat hibáztam az időmérőn. Meglepett, hogy enyém lett a pole, bár ebből a szerencse is kivette a részét. Teljesen noname gokartot húztam, ami egész nap elkerült, de a felvezető körök után éreztem, hogy jó lesz a gép. A verseny első és utolsó 5-6 köre igen izgalmas volt a gumik miatt, amikkel eléggé megszenvedtem. Zoli végig rajtam csüngött a verseny folyamán. Egy pillanatig sem engedhettem ki, végig nyomást gyakorolt rám. De a győzelem meglett, bár az utolsó körben a lekörözők majdnem összehozták, hogy ne így legyen. Gratulálok Zolinak és Bencének!”

Fühl Zoltán (2. hely):

„A battai pálya nem a kedvencem, de nagy reményekkel mentem el a versenyre, mivel jó formában vagyok. Az első szabadokon nem nézett ki rossznak a tempóm, de éreztem, hogy még van mit javítanom. Az utolsó edzésemen megtaláltam azt a pontot, ahol addig időt vesztettem. A kvalin 2 ezreddel kaptam ki Gergőtől, ami eléggé frusztráló volt. A futamra jó gépet húztam szám szerint a 7-est. A verseny első felében annyira nem tudtam közel lenni Gergőhöz, hogy támadjam és még Bence is ott volt mögöttem. Majd Bencéék leszakadtak rólam és ezután én is fölzárkóztam Gergőre, de Battán nem nagyon lehet előzni, ha az előtted lévő ember védekezik. Gergő védekezett, szóval nagyon nem tudtam mit tenni, bekísértem a célba. A kvalit sajnálom, de ez van. Gratulálok Mindenkinek!”

Dudás Bence (3. hely):

„Az egyik kedvenc pályámra érkezett a bajnokság, Battaringre! Már nagyon vártam ezt a napot ,hogy újra visszatérhessek a „száguldó cirkuszhoz” Ugye 6 hónap és 10 nap után tértem vissza az OAGB-be és a gokart sport világába! Amit már nagyon vártam, mert egy versenyző ha nem versenyezhet, az nagyon fájdalmas tudd lenni a szívének. Valójában a versenyzés és a benzingőz az „életünk”. Anélkül mi nem tudunk élni, ez egy életérzés. Honvágyam volt és a bizonyítástól felpezsdülve már nagyon vártam és akartam a versenyzést. 

Megérkeztünk a magyar Suzukai versenypályára a „Battaringre” Amikor újra beszálltam a gokartba és meg fogtam a kormányt, egyből vissza tértek a régi érzések és a sebesség vágya. De viszont a géppark új és még én nem mentem velük egy centitsem. Ezért én még több hátrányban indultam az ellenfelekhez képest, mert ugye nem is gokartoztam a 2013-as szezon során még, plusz az új kartok miatt is hátrányom volt. De ez egyáltalán nem zavart engem, ettől még nagyobb bizonyítási vágyam volt. A szabadedzések alatt ezért minden megtett centimétert kihasználtam arra ,hogy jobban megismerkedjek a kartokkal. Szerencsére gyorsan ment nekem, a Sodikhoz egymáshoz csiszolódás. A szabadedzések alatt sikerült ki ismernem a gépeket. Eléggé jó etapokat mentem és az egy körös tempóm is mondhatni jó volt. Így már nagyon vártam a qvalit. Az időmérőn viszont nagyon szenvedtem, mint a géppel nehéz dolgom volt, mint nekem nem volt a régi az egy körös tempóm. Sajnos a leggyorsabb körömbe is sikerült egy nagyobbat hibáznom és végül csak 3-dik lettem az időmérő edzésen. Ezért picit csalódott voltam az időmérő edzés után. De tudtam ,hogy a futamon előrébb jöhetek pár helyet, és ezért bizakodva vártam a futamot. Állóképességemtől picit tartottam, mert a sok kihagyás után nem voltam valami csúcs formában! A verseny rajtját jól el kaptam és sikerült megtartanom a pozíciómat. Tudtam tartani a verseny elején az előttem lévők tempóját ( Szete és Zoli tempóját). Mögöttem Dávid szorosan jött, és az 5-dik és a 6-dik körben el lógtunk a többiektől. A verseny első részéig nem volt semmi gondom a géppel, majd a 12-dik körben már kezdtek elmelegedni a gumik. Ezért Dávid pár kör múlva már teljesen utolért, és a verseny felénél már elkezdett támadni és védekeznem kellett ellene. Nagyon nehéz dolgom volt, mert a gumik miatt lassultam pár tizedet és így az egész verseny során nagy nyomás volt rajtam. De sikerült kivédenem Dávid előzési manővereit, így végül szoros csatában egy nehéz versenyen sikerült megtartanom a 3-dik pozíciómat. Aminek örültem mert fél év kihagyás után, ez felért egy győzelemmel is. Mindenki meg dicsért ,hogy milyen jól mentem a visszatérő versenyemen, ami nagyon jó érzés volt. Egy nagyon erős mezőnyben lettem harmadik helyezet, ami mondanom sem kell ,hogy nagyon jó. Gratulálnék még egyszer a többieknek nagyon jól mentek. Jó volt újra nyomni a „gázt” Köszönöm mindenkinek aki szurkolt nekem ,hogy a felépüljek és visszatérhessek a bajnokságba!”

 


 

II. kategória

 

Szántó Tamás sikeresen mentette át csömöri formáját, és az időmérő leggyorsabb körét megfutva a pole pozícióból várhatta a verseny megkezdését a 8 fős mezőnyben. Második leggyorsabbnak az előző futamot kihagyó, 2 százados hátrányt elkönyvelő Vitanov Tamás bizonyult, majd Dévényi Zoltán és Antal Dávid következtek a harmadik és negyedik helyeken. Boldizs Bence, Molnár Györggyel osztozott a harmadik soron, majd Reich Balázs és Vincze András következtek a hetedik és nyolcadik pozíciókban.

agb2Hibátlan rajtot követően a versenyzők sormintát másolva húzódtak be egymás mögé, hogy aztán nekifeszüljenek a nem túl eseménydús 41 körös versenytáv teljesítésébe. Az első néhány kört követően, az élen Szántó Tamás és Vitanov Tamás tudtak elszakadni az üldöző bolytól, de egymásra nem jelentettek veszélyt, miközben a mezőny többi része többé-kevésbé egyben tudott maradni, ahol elsősorban Antal Dávid támadta a harmadik helyen haladó Dévényi Zoltánt, valamint a mögöttük haladó négyes fogatban helyezkedtek a versenyzők, Boldizs Bence, Molnár György, Reich Balázs és Vincze András részvételével. A verseny második percében egy kissé szokatlan eseménynek lehettek szemtanúi a versenyt nyomon követő nézők: Vincze András a pálya hátsó részén, a poros íven megcsúszva nem próbálta meg bevenni a jobbos kanyart, hanem helyette kiengedte gokartját a gumifalakat megszakító bóják között és egy tiszteletkört téve a battai tanpályán, újra csatlakozott a versenyhez, hogy megpróbálja ledolgozni jelentőssé duzzadt hátrányát. A verseny felénél az élen továbbra is Szántó Tamás haladt, magabiztos előnyt kiautózva az őt követő, második helyezett Vitanov Tamáshoz képest, aki mögé Dévényi Zoltán és Antal Dávid érkeztek meg, Tamáshoz és egymáshoz képest lőtávolságon kívül. A verseny legizgalmasabb pillanatait kétség kívül a Boldizs-Molnár-Reich trió szállították, ahol Molnár György szinte körről körre változtatta szerepét: hol támadóként Boldizs Bencét próbálta maga mögé utasítani, hol pedig védőként tartotta maga mögött az őt támadó Reich Balázst. Hármójuk csatájának köszönhetően, a verseny elején szokatlan kitérőt tevő Vincze András is kezdte ledolgozni hátrányát és körről körre lopta a távolságot az iménti hármashoz. A verseny második felében Vitanov Tamásra érkezett meg Dévényi Zoltán és Antal Dávid, de komolyabb előzési kísérletre, valamint helycserére nem került sor, akárcsak a Boldizs, Molnár, Reich hármasban sem, akik a verseny végére kissé elszakadtak egymástól.

Ennek megfelelően, a versenyzők minden igyekezete ellenére, a rajttól egészen a célig helycsere nem történt, így a versenyzők az indulási sorrendnek megfelelően láthatták meg a kockászászlót. Szántó Tamás magabiztos előnyt kiautózva szerezte meg a győzelmet a versenyben és az azzal járó 25 pontot, a dobogó második és harmadik fokára pedig Vitanov Tamás és Dévényi Zoltán állhattak fel. A befutó további sorrendje: Antal Dávid (4), Boldizs Bence (5), Molnár György (6), Reich Balázs (7) és Vincze András (8). A verseny leggyorsabb körét Molnár György jegyezte a 7-es gokarttal, ideje 27,195 lett. A 2-es kategória bajnokságában a vezetést a mostani győzelmével Szántó Tamás vette át és 108 ponttal a neve mellett, 8 ponttal előzi meg a második helyre visszaeső Boldizs Bencét. Az első kettő mögött egy nagyobb szünetet követően, izgalmas csata alakult ki a bajnoki harmadik pozícióért, melyet jelenleg a 77 pontos Antal Dávid foglal el, akit Molnár György, Vitanov Tamás és Dévényi Zoltán sorrendben követnek a többiek, 74-74 illetve 72 megszerzett ponttal.

 

Nyilatkozatok

 

agb2topSzántó Tamás (1. hely):

„Az év közepe valahogy nekem még sohasem sikerült túl jól, leszámítva a 2010-es szezont, amikor bajnok lettem. Ezúttal viszont elég fényesen állnak a dolgok ami a nyári futamokat illeti, sikerült ugyanis Csömör után az egyik kedvenc pályámon, Battán is győznöm. Az időmérőköreim után már látszott, hogy ez egy dobogókörüli eredmény lesz, aztán végül is a pole pozíció is meglett Vitanov Tomi előtt. A versenyen Tomi fokozatosan maradt le rólam, én pedig csak arra figyeltem, nehogy hibázzak. Nem is hibáztam, így meglett az idei 3. győzelmem. Grat azoknak, akik elégedettek a teljesítményükkel! :)”

Dévényi Zoltán (3. hely):

„Battára mindig szívesen jövök, szeretem ezt a pályát és korábban sikerült itt jó helyezéseket elérnem. A szabadedzések egész jól sikerültek, bíztam benne, hogy tudok menni egy erős időmérőt. 4 kör kiválóan sikerült, de az utolsóban hibáztam.Kiszállás után Szete kolléga tudatta velem a P2-őt, aminek örültem, de azért tudtam ,hogy még hátra van pár versenyző. Végül Vitanov Tomi még befért Szántó Tomi mögé, így a 3.kockából vártam a versenyt.A rajt utáni első pár kör kemény volt, Dávid nagyon erős tempót jött mögöttem. Le is szakadtam a két Tomi mögött és inkább hátrafelé tekintgettem.Pár kör után sikerült stabilizálni a pozíciómat és a tempón is emelni, így a futam utolsó harmadára Vitanov lőtávolba került. Sok esélyen nem volt az előzésre ,nagyon jól védekezett, de ezzel Dávidot is magunkra húztuk, nagyon figyelni kellett. Sikerült megtartani a 3. helyet, ami számomra egy kiváló eredmény.Gratula Mindenkinek!”

 


 

III. kategória

 

Akárcsak a 2-es kategóriában, a 3-as, min. 85 kg-osoknál is 8 versenyző állt rajthoz és mérettette meg magát az időmérő edzésen. Mindközül Bernula István bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg pályafutása első OAGB-s pole pozícióját míg mellőle, a második rajthelyről a címvédő Lencsés Bálint indulhatott. Kocsi Viktor, hasonlóan a csömöri versenyhez, ezúttal is rajthoz állt és egy remek időt futva a harmadik rajtkockát szerezte meg, a negyedik helyezett Molnár György előtt. A harmadik sorból várhatta a rajtjelzést Molnár Tibor és Pribilinszky Zoltán, majd Vincze András és Csáki Zoltán következtek, valamint az időmérőt kihagyó, de a versenyen rajthoz álló Rátkai János.

agb3A rajtnál Vincze Andrásnak sikerült bebújnia Pribilinszky Zoltán mellé, a kijáraton viszont már nem sikerült kamatoztatnia helyzeti előnyét, így végül helycserére nem került sor és a mezőny a rajtrácsnak megfelelő sorrendben kezdett bele a versenytáv teljesítésébe. Az élen haladó Bernula István már az első körben jelentős előnyre tett szert, melyet körről körre tudott tovább gyarapítani a védekező szerepbe kényszerülő Lencsés Bálinthoz képest, akit eleinte Kocsi Viktor támadott, majd szépen felzárkózott mögé az egész mezőny. A legintenzívebb csaták a középmezőnyben, illetve hátul zajlottak, ahol először Pribilinszky Zoltán támadta Molnár Tibort, majd a sikertelen előzési kísérlet eredményeként magára húzta a mögötte érkező Vincze Andrást, akit Csáki Zoltán és Rátkai János követtek. Nem meglepő módon, az első helycserére is a mezőny ezen részén került sor, amikor a harmadik percben Vincze túl szélesen fordult rá a célegyenesre, így az őt követő Csáki Zoltán könnyedén bújt be mellé és fejezte be az előzését a hídra felvezető útszakaszon. Néhány körrel később, a verseny ötödik percében Vinczének sikerült helyzetbe kerülnie Csáki mögött, és a hídon a belső íven maradva sikeresen előzte meg Zoltánt, aki azonban lesodródva az ívről eltalálta a gumifalat és visszalassult, így Rátkai János is elment mellette. Vincze az előzést szabálytalannak ítélte, hiszen a következő kanyarban elvette a gázról a lábát, majd intett Zoltánnak, hogy vegye vissza a pozícióját. Néhány körrel később Andrásnak ismét sikerült lőtávolságon belülre érnie Csáki mögött, a célegyenesre ráfordító kanyarban azonban a külső íven haladva, összeért gokartja Zoltán gépével, amitől kiforgott és bár segítség nélkül térhetett vissza a pályára, hátránya jelentősre növekedett. Ezalatt az élen haladó Bernula István szakadt el a mezőnytől, a második helyen pedig a mindvégig hibátlanul védekező Lencsés Bálint érkezett, aki Kocsi Viktort tartotta maga mögött. A verseny nyolcadik percében a Rátkai-Csáki páros érkezett meg Pribilinszky Zoltánra, majd Rátkai János nagyon előzékenyen engedte el maga mellett Csákit, hogy üldözőbe vehesse az előtte haladó Pribilinszkyt. A következő körökben, egészen a verseny háromnegyedéig folyamatos csaták zajlottak a különböző pozíciókért, ahol elsősorban a vonat végén láthattunk izgalmas mozgolódásokat, melynek eredményeként a 15. percben, az időközben mezőnyre felzárkózó Vincze András előzte meg Rátkai Jánost a pálya hátsó szakaszán. Néhány körrel később ismét akcióba lendült a mezőny ezen része, hiszen a Molnár Tibor mögött pozícióba kerülő Pribilinszky Zoltán hagyta nyitva a belső ívet, amin Csáki Zoltán bújt be, valamint az őt szorosan követő Vincze András is. A hátsó visszafordítóban, Csáki már nyert helyzetben fordult el, miközben Vincze a külső íven próbált bennmaradni Pribilinszky mellett, azonban nem maradt helye az előzés befejezéséhez és a gumifalnak ütközve, ismét a mezőny végén találta magát. Sokat nem kellett várnunk az újabb helycserére, hiszen néhány körrel később, a Molnár Györggyel bíbelődő Molnár Tibor hagyta védtelenül a hídról levezető szakaszon a belső ívet, melyen Csáki Zoltán azonnal bebújt és egy helyet javítva folytatta a versenyzést. A megváltozott sorrend nem sokáig maradt ebben az állapotban, hiszen pár kört követően, a verseny tizenhetedik percében, a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán Csáki Zoltán a védekező ívet választotta, miközben mögötte Molnár Tibor nagy íven, jobb kigyorsítással érkezett meg és a Molnár Györgyön megtorpanó Zoltán mellett könnyedén ment el. A nagy kakaskodás következtében pedig Vincze Andrásnak sikerült még a hídra felvezető kanyarban Rátkai Jánost megelőznie.

A látványos adok-kapok és oda-vissza előzések után végül újabb helycserét már nem láthattunk a verseny utolsó néhány körére, így a versenyt idén és pályafutása során először Bernula István nyerte, a mindvégig hibátlanul védekező Lencsés Bálint előtt, a dobogó harmadik fokára pedig a hol támadó, hol védekező szerepet magára öltő Kocsi Viktor állhatott fel. A befutó további sorrendje: Molnár György (4), Molnár Tibor (5), Csáki Zoltán (6), Pribilinszky Zoltán (7), Vincze András (8) és Rátkai János (9). A verseny leggyorsabb körét a 6-os gokarttal Pribilinszky Zoltán futotta meg, ideje 27,559 lett. A bajnokságot továbbra is magabiztos előnnyel vezeti a címvédő Lencsés Bálint, 126 ponttal a neve mellett, a dobogó második és harmadik fokán pedig Csáki Zoltán és Pribilinszky Zoltán állnak, 86 illetve 77 megszerzett ponttal. Molnár Tibor és Molnár György nem csak a mostani futamon vívtak egymással szoros csatát, de a bajnoki ponttáblázatban is egymásra találtak, hiszen mindketten 73 pontot szereztek az elmúlt 6 verseny során, mellyel a bajnoki negyedik és ötödik pozíciókat foglalják el, megelőzve ezzel a 65 pontos Vincze Andrást.

 

Nyilatkozatok

 

agb3topLencsés Bálint (2. hely):

„A szabadedzések alatt éreztem hogy „van baj elég”. Volt darázscsípés is féktávon, minden ami kell. Nem volt meg a tempóm, sokat szórtam, max 1-1 körre találtam csak be! Ez volt a mázlim, hiszen a kvalit sikerült tökéletesen teljesíteni, magamhoz és a 33 fokhoz képest. 2. helyet foglalhattam el a rajtrácson,mögöttem a 3. helyen Kocsi Viktor volt a 8-as űrhajóval. Bernula István már a rajtnál lelépett, és csupán pár körig láttam. Ez volt a terv, beállni védekezni, hiszen kellett az a 20 pont, főleg úgy, hogy Chucky a bajnoki ellenfelem az utolsó helyről indult. Hihetetlenül überbrutál lassú tempót kartoztam, a mögöttem guruló Viktort is megKocsikáztattam, aki egyébként nagyon fair volt, mint támadó! Mindent levédtem, így a 2. helytől lefele vonatoztattam a mezőnyt! István nyert, én begurultam 2.-nak, Viktor pedig a 16 pontot érő 3. lett!Gratula mindenkinek! Féltávhoz érkezett a bajnokság, amit kerek 40 ponttal vezetek! Azért ez egy jó alapnak ígérkezik a szezon második felére!”

 


 

IV. kategória

 

Ezúttal a 4-es kategória bizonyult a legnépszerűbb választásnak a versenyzők körében, a kvalifikáció végén pedig Kovács György örülhetett a leginkább, hisz megszerezve idei 4. pole pozícióját, az élről várhatta a verseny megkezdését. A második rajtkockát, 79 ezredes hátrányt elkönyvelve Somogyi Tamás szerezte meg, a harmadik helyről pedig a címvédő Nyuka Gábor indulhatott, aki még szintén 1 tizeden belül tudott maradni. Gábor mellől, a második sor külső ívéről Topor Kálmán várta a rajtjelzést, majd Kocsi Zsolt, Szatory József, Németh Attila, Márton Balázs, Csáki Zoltán és az időmérőt kihagyó, de a versenyen már rajthoz álló Murvai Tamás következett.

agb4A rajtnál simán jött el a négyes kategória mezőnye és helycserére nem került sor. Miközben az élen Kovács György már az első körökben biztonságos távolságra tudott kerülni az őt üldözőkhöz képest, addig mögötte izgalmas csaták kezdtek körvonalazódni. Már a verseny harmadik körében sorkerült egy ambiciózus próbálkozásra, amikor Csáki Zoltánnak sikerült a híd előtt Márton Balázs mellé érnie, a hídra felvezető kanyarban azonban nem maradt helye és végül kénytelen volt átrendezni a pálya melletti gumifalat, de sem pozíciót sem pedig lendületet nem vesztett, így folytathatta Márton üldözését. Csákit olyannyira nem tántorította el a sikertelen előzési kísérlet, hogy két körrel később, kihasználva Márton Balázs egyik kudarcba fulladt próbálkozását Németh Attila ellen, a pálya belső részén, a híd alá vezető balosban sikerült megelőznie versenytársát, majd megkezdte Attila támadását. Ezalatt az élen sem unatkoztak a versenyzők, ahol a második helyen haladó Somogyi Tamásnak kellett maga mögött tartania Nyuka Gábort, akit viszont Topor Kálmán támadott körről körre. Végül a versenyben a következő előzés ismét Csáki Zoltán neve mellé került, aki a pálya hátsó részén található visszafordítóban előzte meg a rendkívül előzékeny Németh Attilát. Csáki Zoltán azonnal megkezdte a felzárkózást az előtte haladó vonatra, miközben Márton Balázs és Murvai Tamás kezdték üldözőbe venni Németh Attilát. A verseny negyedéhez érve Márton már lőtávolságon belülre ért Németh Attilához képest, és a célegyenesre ráfordító kanyarban előzte meg Attilát, aki ugyan megpróbálta benntartani gokartját a külső íven, de végül a gumifalra szorulva lendületet veszített, így Murvai Tamás is el tudott mellette menni. Mindössze két kört kellett várni az újabb akcióra, ekkor Csáki Zoltán szúrt be Szatory József mellé a célegyenesre ráfordító kanyarban és egy helyet javítva folytatta a versenyzést. A szokatlanul mozgalmasra sikeredett első félidőt követően némi nyugalom telepedett a mezőnyre, ahol ugyan folyamatosan csatáztak egymással a versenyzők, de az első helycseréig egészen a verseny háromnegyedéig kellett várnia a nagyérdeműnek. Ekkor ismét Csáki Zoltán került a reflektorfény középpontjába, amikor a védekezés közben megtorpanó Kocsi Zsoltot sikerült megelőznie a célegyenesben, egy külső ívről indított támadással.

A futam hátralévő köreiben a versenyzők egyre intenzívebben keresték azokat a pontokat a pályán, ahol a másik elé tudnának kerülni. Miközben a versenyt mindvégig magabiztosan uraló Kovács György elsőként pillanthatta meg a kockás zászlót, addig az utolsó kanyarban Topor Kálmán unta meg endurance-os csapattársa, Nyuka Gábor szélárnyékát és próbált beesni mellé, de a gumifalat eltalálva visszalassult, és a mögötte összetorlódó mezőnyben Kocsi Zsoltot sikerült pozícióba hoznia Csáki Zoltán mögött, de végül ha hajszállal is, de Zoltánnak sikerült megtartania helyezését, így újabb helycserére már nem került sor. Ennek megfelelően a versenyt a már fentebb is említett Kovács György nyerte, akit a védekezésből egyaránt jelesre vizsgázó Somogyi Tamás és Nyuka Gábor követtek a dobogóra. A befutó további sorrendje: Topor Kálmán (4), Csáki Zoltán (5), Kocsi Zsolt (6), Szatory József (7), Márton Balázs (8), Murvai Tamás (9) és Németh Attila (10). A leggyorsabb kört, a versenyben négy helyet javító Csáki Zoltán futotta meg, a 8-as gokarttal és ideje 27,530 lett. A kategória bajnokságában, a hármas a kategóriához hasonló fölényt tapasztalhatunk az élen, Kovács György 130 ponttal és 38 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, mögötte a második helyen Csáki Zoltán áll, a dobogó harmadik fokát pedig Nyuka Gábor foglalja el, 84 megszerzett ponttal. 72 ponttal Somogyi Tamás áll a bajnoki negyedik helyen, akit Topor Kálmán és Kocsi Zsolt követnek, 69 valamint 62 egységgel a nevük mellett.

 

Nyilatkozatok

 

agb4topKovács György (1. hely):

„A battai az egyik kedvenc pályám, így eléggé optimistán vártam a vasárnapot. Szerettem volna az idén eddig mutatott győzelem-vereség sormintámat megszakítani, és végre egymás után két győzelmet szerezni. Bíztatók voltak a szabadedzések, és egy újabb fejben nagyon összeszedett időmérővel sikerült az élre kvaliznom. De sajnos csak a futamért adnak pontokat, szóval igyekeztem még koncentráltabb lenni a versenyen. Pár kör után éreztem, hogy meglóghatok, ami össze is jött. Kb 6-7 mp-es előnyhöz jutottam, amit igyekeztem okosan beosztani. Mivel csatáztak a fiúk mögöttem, nem tehették meg, hogy a nagy melegben spóroljanak a gumikkal. Én viszont igen, és szerettem volna jó állapotú gumikat magam alatt arra az esetre, ha pl Gabának sikerül utánamerednie. Végig erős közepes tempót mentem, 5-6 körönként egy lassú hűtőkörrel, ami mindig nagyon jót tett a tappancsoknak. Úgy érzem, hogy minimum 2-3 tizeddel jobb időket is mehettem volna (ahogy Kálmiék is ha szabad előttük a pálya), ha az idő lett volna a cél. A cél viszont a győzelem volt, ami végül szerencsére összejött. A szezon fele még hátra van, ezért különösebben nem is számolgatok, de legalábbis túl nagy jelentőséget nem tulajdonítok a számoknak még ebben a szakaszban. Mindig a következő versenyre fókuszálok, és most is így teszek; ez pedig a Hungarokart az új vonalvezetésével, ami a képek és felvételek alapján nagyon bejön nekem. A nagy távolság okán még nem volt szerencsém személyesen is kipróbálnom az új nyomvonalat, de már nagyon várom hogy gurulhassak egyet rajta. Aztán meglátjuk… :)”

 


 

Super GP kategória

 

Hihetetlenül szoros időmérőt hozott a VB szabályait alapul vevő Super GP kategóriája, ahol 7 versenyző mérettette meg magát az időmérőn és mindközül Somogyi Tamás bizonyult a leggyorsabbnak, mindössze 5 ezreddel megelőzve a második helyről induló Lencsés Bálintot és 1 századdal a harmadik helyre kvalifikáló Topor Kálmánt. A negyedik helyet megszerző Pribilinszky Zoltánnak is sikerült 1 tizeden belül maradnia, hátránya csupán 65 ezred volt, majd Kovács György, Vincze András és Rátkai János következtek. Az időmérőn ugyan nem vett részt, de a versenyen már rajthoz állt a több mint 1 éves kihagyás után visszatérő, 2011-es HCK bajnok, Dergez Bertalan.

agbsgpSokan panaszkodtak a Super GP kategóriára, hogy a 30 perces futam alatt kevés a test-test elleni küzdelem, az előzés, és minden a taktikán, valamint a szerencsés vagy éppen kevésbé szerencsés géphúzáson múlik. Nos, a battai futam ezt cáfolta és egy olyan futamot láthattunk, mely egyszerre borzolta a nézők, a résztvevők és a szervezők kedélyeit – mondani sem kell, hogy a verseny a kockászászlót követően sem ért véget, köszönhetően a beérkezett óvásoknak. Az izgalmas, és a versenybíráknak utólag komoly fejtöréseket okozó futam egy alapvetően sima rajttal vette kezdetét, ahol Rátkai János tudott egy jól elkapott starttal Vincze András elé kerülni a célegyenest követő kanyarkombinációkban. Vincze annyira szerencsétlenül jött ki az előzésből, hogy Dergez Bertalan is elé tudott kerülni, egy, a hídon külső ívről indított támadással, melyet végül a pálya belső részén, a híd alá vezető balos kanyarban fejezett be. Az élen haladó Somogyi Tamás már az első körökben el tudott szakadni az őt üldözőktől, Lencsés Bálintnak pedig dejavu érzése támadhatott, hiszen hasonlóan a 3-as kategóriához, ezúttal is a második helyen kényszerült védekező szerepbe. A boxkiállásokat Rátkai János nyitotta meg a második körben, akit közvetlenül Vincze András követett, de szemmel láthatóan nem került jelentős időbeli hátrányba az azonos időben teljesített kiállás miatt. A következő körökben is a boxkiállások kerültek a figyelem középpontjába, hiszen harmadikként Topor Kálmán állt ki, majd őt, egy kör eltéréssel Kovács György követte, akinek a kijáraton Rátkai Jánosnak sikerült megelőznie. Egy körrel később Lencsés Bálint ítélte meg úgy, hogy itt az ideje bevetni a verseny taktikai elemét és teljesítve a kötelező boxkiállását, közvetlen Topor Kálmán elé sikerült visszatérnie a pályára. A verseny negyedik percében Dergez Bertalan is kijött a boxba, a pályára pedig néhány centivel Kovács György mögé érkezett meg, aki Rátkai Jánost követve az előttük haladó Lencsés-Topor duóra kezdtek felzárkózni. Három körrel később Pribilinszky Zoltán is kiállt, és közvetlenül a Lencsés-Topor-Rátkai-Kovács-Dergez fogat mögé, Vincze András elé tért vissza a pályára. A verseny feléhez közeledve, az élen továbbra is Somogyi Tamás haladt, aki a boxkiállást követően az élre, pozícióvesztés nélkül tudott visszajönni. Lencsés Bálint hibátlan védekezéssel tartotta maga mögött Topor Kálmánt, mögöttük pedig Rátkai János és Kovács György próbáltak előrébb kerülni a fogatban, a sort pedig Dergez Bertalan zárta. Vincze András a verseny nyolcadik percében a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán a külső íven haladt, és a védekezésről visszaérkező Pribilinszky Zoltán gokartjával összeérve, szinte egy az egyben másolta hármas kategóriás kicsúszását és csak jelentős hátránnyal tudta folytatni a versenyzést. Rátkai János hibázott az első kiállása során, így nem sokára újra ki kellett állnia, de az előtte zajló folyamatos csatáknak köszönhetően viszonylag hamar sikerült ledolgoznia hátrányát. Miközben a versenyzők egymást nyüstölték a pályán, addig az utolsó pozícióban haladó Vincze Andrásnak az anyatermészettel gyűlt meg a baja és a futam tizenegyedik percében kiállni kényszerült a versenyből egy darázscsípés miatt. Ezzel együtt kezdetét vette a battai futam legizgalmasabb szakasza, melyet Rátkai János nyitott meg, amikor Pribilinszky Zoltánt előzte meg a pálya hátsó részén található visszafordítóban. Eközben Dergez Bertalan próbálta maga mögé utasítani Kovács Györgyöt, és a kezdeti sikertelen próbálkozás ellenére, a tizenötödik percben végül sikeresen előzte meg versenytársát, egy a célegyenesre ráfordító kanyarban, külső ívről indított támadással. A következő körökben is a Lencsés, Topor, Dergez, Kovács fogat került a figyelembe középpontjába, akikhez a verseny utolsó negyedére csatlakozott Rátkai János és Pribilinszky Zoltán is. Ugyan Dergez Bertalan Topor Kálmánnal, Rátkai János pedig Kovács Györggyel vívott látványos csatát, de a pokol végül csak a verseny utolsó 5 percében szabadult el a versenypályán. Elsőként Kovács György próbált bebújni Dergez Bertalan mellé a hátsó visszafordítóban, ezzel azonban a kanyar kijáratán nyitva hagyta a belső ívet, amin Rátkai János bújt be, és szorosan Dergez lökhárítóján maradva, megelőzte Kovácsot. A híd alól kivezető szakaszon Rátkai János szorosan Dergez Bertalan mellett maradt, aki lesodródott az ívről és ugyan centikre el tudta kerülni a gumifalat, de ez pont elég volt ahhoz, hogy Kovács György is el tudjon mellette menni, a célegyenesben pedig Pribilinszky Zoltánnak is sikerült megelőznie Dergezt. A kör végén Dergez Bertalan kiállt a versenyből. Két körrel később Topor Kálmánnak sikerült bebújnia külső íven Lencsés Bálint mellé a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán, Bálint visszatérve a védekezésről azonban akarva-akaratlanul leterelte versenyzőtársát, aki rászorulva a pálya füves részére megcsúszott, de végül sikerült megfognia gokartját és pozícióvesztés nélkül üldözhette tovább Lencsés Bálintot. Rátkai János néhány körrel később, ugyanebben a kanyarban próbált a külső íven, jobb kigyorsítással elmenni Topor Kálmán mellett, a kijáraton azonban nem maradt helye és visszalassulva a gumifalon, pozíciót veszített Kovács Györggyel szemben. Két körrel később Rátkai a védekező ívet választó Kovács mellé tudott megérkezni a célegyenesben, a hídra felvezető kanyarban a két versenyző egymás mellett fordult el, ám akárcsak az előző próbálkozásnál, ezúttal sem maradt helye az előzés befejezéséhez, és rászorulva a gumifalra, újabb pozíciót veszített, ezúttal Pribilinszky Zoltán ment el mellette. Két körrel később Rátkainak sikerült visszavennie pozícióját Pribilinszkytől, a pálya belső részén, a híd alá vezető szakaszon, hogy aztán ismét üldözőbe vehesse Kovács Györgyöt. Zoltán megpróbált egy ellentámadást indítani Rátkai ellen, a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán, azonban a túl rövid féktávnak köszönhetően végül a gumifalnak ütközött és csak külső segítséggel tudott visszatérni a pályára, de végül kiállt a versenyből.

A verseny utolsó körében még Rátkai Jánostól láthattunk egy előzést, aki a célegyenesben külső íven, jobb kigyorsítással tudott bebújni Kovács György mellé és a leintés pillanatában ha csak néhány ezreddel is, de sikerült György előtt célba érnie. A szokatlanul izgalmas, a szabályosság határait feszegető, és sajnos azokat időnként át is lépő versenyt végül az a Somogyi Tamás nyerte, aki a rajttól egészen a célig egy pillanatra sem engedte ki kezei közül a vezető pozíciót. Második helyen Lencsés Bálintot intették le, a dobogó harmadik fokát pedig Topor Kálmán szerezte meg. A befutó további sorrendje: Rátkai János (4), Kovács György (5), majd a versenyt ideje korán befejező Pribilinszky Zoltán (6), Dergez Bertalan (7) és Vincze András (8). A versenyt követően több óvás is érkezett, a futamon történt lökések és leszorítások miatt, melyeket megvizsgálva a Szervezők végül úgy döntöttek, hogy nem változtatnak a sorrenden, azonban figyelmeztetésben részesítik Lencsés Bálintot, Topor Kálmánt, Rátkai Jánost és Kovács Györgyöt. Nem csak a pályán zajlott kiélezett csata, hanem a leggyorsabb körök tekintetében is, hiszen a hatodik leggyorsabb kör is 1 tizeden belül volt a legjobb időhöz képest. Ezt a csatát Rátkai János nyerte, ideje 27,441 lett, melyet az 1-es gokarttal teljesített. Szoros verseny után a kategória bajnokságának ponttáblázata még inkább szorosabban alakul: Lencsés Bálint 106 megszerzett ponttal vette át a vezetést a bajnokságban, 6 ponttal előzve meg a második helyezett Rátkai Jánost, akit a 97 pontos Kovács György követ a dobogó harmadik fokán. Topor Kálmán 63 ponttal a negyedik helyet foglalja el, majd Pribilinszky Zoltán és Vincze András következnek, 55 illetve 48 megszerzett ponttal.

 

Nyilatkozatok

 

agbsgptopLencsés Bálint (2. hely):

“Három edzést legurítva elmonhattam, hogy 0 alkalommal sikerült a pályán menni 90kg-al, ami a kategória súlyhatára. Ennek egy, nagyon egyszerű oka van: elfelejtettem berakni a súlyokat a szabadedzések al…att. Bár a 85 kgos 3-as katra készültem sokat, igy 5 köröm volt megszokni a plusz 5kgot a gép oldalán. A második rajtkockát megcsípve örültem, hiszen Gyuri és Jani is mögöttem végzett. Előttem Somogyi Tomi, mogöttem Kálmi. Gondoltam teljesen jó lesz, ha így bekocogunk, tekitettel arra, hogy nem volt egy rakéta gép alattam!Rajt…külső ívről….hagyjuk kategória. Kálmi már rögtön az elején jött pitelni, ám gondolkodtam, hogy mi legyen, így 2 körrel tovább maradtam kint, mint Kálmi. Somogyi Tominál gyorsabb voltam, ez tisztán kirajzolódott, de ha Tomit valahogy ki is matekozom, akkor átlép Kálmi…tehát ugyanott vagyok. Sőt, Kálminak már van győzelme SGP-n így gondoltam, h inkább győzzön most Tomi. Mindezt az elmefuttatást 2*28 mp alatt kellett kiagyalni. Sikerült visszajönni Kálmi elé….na és innentől kezdve… egy örökkévalóságnak tűnt a futam.30 percen keresztül maximális koncentráció, védekezve..nem volt egyszerű. Egyszer hátranéztem a visszafordítóhoz..láttam hogy egy kanyarban hárman szeretnének elfordulni… omg… inkább néztem ezekután előre. Egyszer Kálmi gépét elvileg kiraktam a fűre (ami jelzem:nem volt szándékos). Kálmi belerakta Janit a falba, amikor előzni próbàlt, Jani leintés után egyből a boxba farolt…ezekért a manővekért a versenyzők többsége szóbeli figyelmeztetést kapott! Összességében elégedett vagyok ezzel a futammal. 6 ponttal vezetem a kategóriát, így féltávnál, ami nem egy egetrengető előny….még van hátra 6 verseny, igaz, terveim szerint csak 5!:) Innentől kezdve csak Janira és Gyurira koncentrálok!”

 


 

A battai versenyek végével egy igazán izgalmas és fordulatokban gazdag első félévet hagyott maga mögött az OAGB mezőnye. A következő, hetedik fordulóra 4 hét múlva kerül sor, a megújult vonalvezetésű Hungarokart pályáján, melyen jó idő esetében a nagy pályán fognak összecsapni a versenyzők. A következő futamra a jelentkezéseket minél előbb adjátok le a már ismert csatornákon és 4 hét múlva várunk mindenkit szeretettel a mogyoródi Hungarokart pályáján.

 

Szerző: Vincze András