Idei hatodik állomásához érkezett a Hobby Cart Kupa mezőnye, melynek a lengyelországi Brzesko magyar testvérvárosa, Százhalombatta adott otthont. A rekkenő hőség sem riasztotta el azokat a versenyzőket, akik június 15-én a strandok helyett a Battaring vonalvezetését és a benzingőzös Sodi kartokat választották. Annak ellenére, hogy a pálya egyik része gumifalból van kirakva (hasonlóan a teremgokart pályákhoz), bőven van lehetőség az előzésre, az egyedi és technikás vonalvezetés miatt pedig sokak kedvence az Ipari Parkban található Battaring. A versenyzők megküzdve egymással és az emberpróbáló hőséggel, igazán izgalmas és látványos versenyeket produkáltak, melynek krónikája a lenti sorokban található.
Light kategória
A kezdeti nehézségek ellenére stabilizálódni látszik a Light kategória mezőnye, melyen ezúttal 6 versenyző mérettette meg magát. Az időmérő végeredményére tekintve dejavu érzése támadhatott az embernek, hiszen jóformán egy az egyben ugyanazt a végeredményt láthattuk, mint az előző verseny kvalifikációján. Schmickl Balázs átmentve az előző futamom nyújtott teljesítményét, ezúttal is a leggyorsabbnak bizonyult a kategória időmérőjén, ahol 21 ezreddel előzte meg Keceli Tivadart és hódította el a pole pozíciót. Nagy Marcell és Kacskovics Krisztián ezúttal is a második sort foglalhatták el, majd Joó Botond és Hange László következtek az ötödik és hatodik helyeken.
A rajtnál hibátlanul jött el a mezőny és vágott bele a 30 körös versenytáv teljesítésébe. Schmickl Balázs és Keceli Tivadar már az első körökben el tudtak szakadni az üldözőktől, hogy aztán saját, a győzelemért folytatott csatájukra fókuszálhassanak. Mindeközben a dobogó legalsó fokáért is egy izgalmas csata kezdett körvonalazódni, Nagy Marcell és Kacskovics Krisztián részvételével, akik mögött Joó Botond és Hange László érkeztek az ötödik és hatodik helyeken. A dobogós helyezésekért zajló látványos, páros csaták közül nehéz és felesleges lett volna spekulációkba bocsátkozni, hogy melyiknél történik majd meg az első komolyabb előzési kísérlet, de az biztos, hogy mind Keceli Tivadar, mind pedig Kacskovics Krisztián egyre intenzívebben keresték azokat a pontokat a pályán, ahol Balázs illetve Marcell elé tudnának kerülni. A Kacskovics-Nagy páros csatája egy időre alább maradt, hiszen Krisztián a híd alatti részen hibázott és ezáltal egy kicsit leszakadt az előtte haladó Marcellről. Néhány körrel később, a verseny ötödik percének a végén, Schmickl Balázs gokartjának a hátulja megúszott a pálya hátsó részén található visszafordítóban, és az őt követő Keceli Tivadar már nem tudta elkerülni az ütközést, így akaratán kívül is a gumifalba forgatta versenytársát. Balázs szerencsére külső segítség nélkül vissza tudott térni a pályára, majd körről körre, egyre nagyobb tempót diktálva kezdte meg a felzárkózást az élen haladó Keceli Tivadarra. A verseny felénél Joó Botond és Hange László vívtak látványos csatát néhány kör erejéig, azonban utána ismét elszakadtak egymástól, helycserére illetve komolyabb előzési kísérletre végül nem került sor. Schmickl Balázs a verseny végéhez közeledve egyre nagyobb iramban zárkózott fel Keceli Tivadarra, olyannyira, hogy az első kör kezdetén már beszúrt Tivadar mellé, a célegyenesre ráfordító kanyarban. Megkezdve a verseny utolsó körét, a hídra felvezető balosban a két versenyző összeért és a belső íven érkező Balázs a gumifal fogságába ragadva, végül visszaesett a mezőny legvégére.
A drámai utolsó kört követően a leintésig már újabb akcióra nem került sor, így a versenyt Keceli Tivadar nyerte, megelőzve ezzel a második helyen célba érő, első dobogós helyezését megszerző Nagy Marcellt, valamint a dobogó bronzfokára felálló Kacskovics Krisztiánt. A befutó további sorrendje: Joó Botond (4), Hange László (5) és Schmickl Balázs (6). A versenyben futott leggyorsabb kört Schmickl Balázs könyvelhette el, a 7-es gokarttal és ideje 27,015 lett. A kategória bajnokságában a vezetést Kacskovics Krisztián vette át, 88 ponttal a neve mellett, egyetlen ponttal megelőzve a második helyre visszaeső Schmickl Balázst. A 74 pontos Keceli Tivadar a harmadik helyet foglalja el a tabellán, mögötte a negyedik helyen Nagy Marcell áll, 50,5 pontot szerezve az elmúlt versenyek során. Az ötödik és hatodik helyeken Balogh Zoltán, valamint Joó Botond állnak, 50 illetve 24 egységgel a nevük mellett.
Nyilatkozatok
Kacskovics Krisztián (3. hely):
„A felkészülések alatt jónak tünt a tempóm, de az időmérőn mégis csak a 4. lettem elég nagy lemaradássa. A verseny sem úgy alakult ahogy akartam nem tudtam előzni és csak az utolsó körben tudtam feljönni egy helyet amikor Balázs és Tivadar össze ütköztek és Balázs vissza esett az utolsó helyre. Egyetlen jó dolog a futamban hogy most újra vezetem a kategóriát. Remélem a következő futamon már sikerül a futam győzelem. Nem utolsó sorban gratulálok a többi dobogósnak is.”
Lány kategória
Összesen 6 induló érkezett a lányok versenyére, kik közül Bozó Katalin bizonyult a leggyorsabbnak, és magabiztos kormánymozdulatokkal kaparintotta meg a leggyorsabb körért járó pole pozíciót. Mellőle, a második rajtkockából a 3 futamot kihagyó Ungi Anette indulhatott, akit néhány százados lemaradással Csáki Tímea követett a harmadik helyen. A negyedik helyről startoló Bencze Tünde szintén 3 futamnyi szünet után indult el ismét a lányok kategóriájában, akit a már G1-ben rajthoz álló, Tasnády Csilla követett az ötödik és Mártai Cintia Gréta a hatodik helyen.
A rajtot a legjobban a harmadik helyről induló Csáki Tímea kapta el, azonban Ungi Anette egy határozott mozdulattal zárta az ívet és nem hagyott helyet Tímeának az előzés befejezéséhez. Az első köröket követően az élen haladó Bozó Katalin tudott elszakadni az őt üldöző Ungi Anettől, miközben Anette is maga mögött hagyta a védekező szerepbe kényszerülő Csáki Tímeát, kinek védelmét Bencze Tünde tette próbára. A folyamatos csatáknak köszönhetően, Tímea és Tünde duettje pár kör alatt kvartetté alakult, hiszen Tasnády Csilla és Mártai Cintia is felzárkóztak az egymással kemény harcot vívó párosra. A verseny hátralévő részében is négyük csatája került a főszerepbe, mialatt az élen Bozó Katalin és Ungi Anette saját tempójukat autózva rótták köröket. Miközben a harmadik helyen haladó Csáki Tímea hibátlanul védekezve tartotta maga mögött az egyre intenzívebben támadó Bencze Tündét, addig az őket követő Tasnády-Mártai páros sem pihent. Csilla, a verseny kilencedik percében csúszott meg a célegyenesre ráfordító kanyarban, így az őt szorosan követő Cintia könnyedén tudott egy helyet javítani, hogy aztán megkezdje az előtte haladó Bencze Tünde üldözését. Cintia olyannyira közel tudott kerülni Tündéhez, hogy két körrel később, a pálya hátsó részén található visszafordítóban sikeres előzést hajtott végre és jött fel Csáki Tímea mögé, a negyedik pozícióba. Tünde nem tétlenkedett, és egy körrel később, a célegyenesre ráfordító kanyarban, nagyon rövid féktávot véve előzte vissza Cintiát. Ahogy az előzés következtében a két gokart összeért, Cintia megcsúszott és a kanyar kijáratán nekiütközve Tasnády Csillának, a fűre kényszerítette versenytársát, így újabb pozícióvesztésre nem került sor. Mártai Cintia mindent megpróbált, hogy újra felzárkózhasson Tündére, azonban egy körrel később, egy nagyon rövid féktávval próbált elfordulni a célegyenesre rávezető kanyarban, amitől gokartjának a hátulja kitört és a gumifalba szorulva csak külső segítséggel tudott újra csatlakozni a versenyzéshez.
A verseny hátralévő részében már újabb helycserére nem került sor, így a futamot végül Bozó Katalin Krisztina nyerte, megelőzve ezzel a második helyen célba érő Ungi Anettet. Harmadik helyen a starttól egészen a célig hibátlanul védekező Csáki Tímeát intették le, akit Bencze Tünde kísért át a célvonalon, az ötödik és hatodik helyet pedig Tasnády Csilla és Mártai Cintia Gréta szerezték meg. Bozó Katalin egy újabb mesterhármassal bővítette idei repertoárját, hiszen a 12-es gokarttal versenyezve megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ideje 27,750 lett. A lányok bajnokságát Katalin vezeti, 95 ponttal a neve mellett, a második helyet pedig Csáki Tímea foglalja el, 80,5 megszerzett ponttal. A tabella harmadik helyére a 39 pontos Ungi Anette jött fel, mögötte a negyedik, ötödik és hatodik helyeket György Anett, Sotus Ágnes és Mártai Cintia Gréta foglalják el, 37,5, 35 illetve 31 megszerzett ponttal.
Nyilatkozatok
Bozó Katalin Krisztina (1. hely):
„A verseny nagyon jól indult a számomra. Pole-ból indultam és elsőként értem át a célvonalon. Bár nagyon meleg volt, ennek ellenére kítűnően éreztem magam. Gratulálok a többi versenyzőnek!”
I. kategória
11 versenyző választotta az 1-es kategória versenyét, az időmérő végén pedig Csernik Csaba örülhetett a leginkább, hiszen hasonlóan a G1-es időmérőhöz, ezúttal is sikerült megszereznie a pole pozíciót. Mellőle, a második rajtkockából, a kategória éllovasa, Miklósi Tibor indulhatott, mindössze 15 ezredes hátránnyal Csaba mögött. Bozzai Dávid, Csóka Ferenccel osztozott a második soron, majd Apostol János, Virágh Péter, Kreisz Gábor, Nagy Milán, Szűcs Róbert, Kis Gábor és Molnár Attila következtek a rajtrácson.
A kategória rajtját a legjobban a kilencedik helyről induló Szűcs Róbert kapta el, azonban az első kanyarban már nem tudta kamatoztatni helyzeti előnyét és pozíciószerzés helyett pozíciót vesztett az őt követő Kis Gáborral szemben. Az első néhány kört követően, a mezőny két részre szakadt: elől Csernik Csaba haladt, akit Miklósi Tibor, Bozzai Dávid és Csóka Ferenc sorrendben követtek a többiek. Az első négyestől egy picit leszakadva érkezett a mezőny többi része, Apostol János vezényletével, akit Virágh Péter támadott egyre intenzívebben, miközben fél szemmel a mögötte érkező Kreisz Gábort is figyelemmel kellett tartania. A sort Nagy Milán, Kis Gábor, Szűcs Róbert és Molnár Attila zárták. Mire a gondolatmenet végére érhettünk volna, addigra Kis Gábor a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán „vetődött be” az előtte haladó Nagy Milán mellé, tette ezt olyan elánnal, hogy még Kreisz Gábort is sikerült megelőznie. Kis az előzést szemmel láthatóan szabálytalannak ítélte meg, ezért nagyon sportszerűen visszalassított és visszaengedte maga elé nem csak Gábort és Milánt, de végül a mögötte érkező Szűcs-Molnár duót is, az utolsó helyre száműzve ezzel magát. A következő körökben az élen haladó Csernik Csabának sikerült egy biztonságos távolságot kiautóznia az őt üldöző Miklósi Tiborhoz képest, miközben a harmadik helyért Bozzai Dávidot támadta Csóka Ferenc, de Dávid hibátlanul védte pozícióját és száguldott első dobogós helyezése felé. A mezőny többi része, sormintát másolva követték egymást, ahol körről körre próbáltak helyzetbe kerülni a versenyzők a többiekhez képest, de helycserére nem került sor. A csöndet végül Virágh Péter és Kreisz Gábor törték meg a verseny nyolcadik percében, mikor is Péter a hídra felmenet összeért az előtte haladó Apostol Jánossal és lecsúszva az ívről, az őt követő Kreisz Gábor azonnal bebújt mellé és megelőzte őt. Egy körrel később a mezőny végén, Kis Gábor a külső íven próbált támadást indítani Molnár Attila ellen, aki azonban enyhén kihúzódott a kanyarban, hogy megfelelő ívben és tempóban teljesítse a pálya utolsó kanyarját, így azonban Gábor a fűre szorult, de végül sikerült megfognia gokartját és minimális időveszteséggel folytathatta a versenyzést. Két körrel később azonban már sikeres előzést hajtott végre Gábor Attilával szemben, amikor is az aluljáró szakaszon sikerült versenytársa mellé kerülnie és a kijáraton már magabiztosan vette át a 10. pozíciót.
A verseny utolsó köreire is megmaradtak a fenti sorokban megismert párharcok, a leintés előtt azonban, az utolsó kör kezdetén még Virágh Pétertől láthattunk egy előzést, amikor a célegyenesre ráfordítóban bújt be Kreisz Gábor mellé és lépet egy hellyel feljebb. A futamot a rajttól a célig végigvezető Csernik Csaba nyerte, akit Miklósi Tibor követett a második helyen, majd a mindvégig hibátlanul védekező, első dobogós helyezését szerző Bozzai Dávid következett a harmadik pozícióban. A befutó további sorrendje: Csóka Ferenc (4), Apostol János (5), Virágh Péter (6), Kreisz Gábor (7), Nagy Milán (8), Szűcs Róbert (9), Kis Gábor (10) és Molnár Attila (11). Hibátlan hétvégét hagyva maga mögött, Csernik Csaba futotta meg a verseny leggyorsabb körét is, melyet a 10-es gokarttal teljesített és ideje 27,470 lett. A bajnokságot továbbra is Miklósi Tibor vezeti, 111 megszerzett ponttal, Csernik Csaba pedig a mostani győzelmével feljött a második helyre, 88 egységgel a neve mellett. A bajnoki harmadik helyet, 75 ponttal Naményi Gergely foglalja el, mögötte 74 illetve 72 megszerzett ponttal Virágh Péter és Csóka Ferenc következnek a negyedik és ötödik helyeken, a tabella hatodik helyén pedig, 52 ponttal Bozzai Dávid áll.
Nyilatkozatok
Csernik Csaba (1. hely):
„A reggeli szabadedzéseken a 3.futamban sikerült megtalálnom az ideális íveket, féktávokat ami ezen a pályán különösöen fontos. A délelőtti edzés eredményekből sejtettem, hogy az időmérőn megint ezred másodpercek fognak majd dönteni egy jó rajthelyről. Így is volt, 15 ezred másodperccel sikerült megnyerni az időmérőt Miklósi Tibike előtt.
A rajtot nem a legjobban kaptam el, és az első kanyart is túl nagy ívre vettem, Tibike pedig kigyorsításnál beért mellém. A célegyenesben szinte fej-fej mellett haladtunk az első lassító felé.
Kedvezőbb pozícióban voltam így én tudtam elfordulni elsőként. Két kör kellett még, hogy a gumik elérjék a megfelelő hőmérsékletet, addig próbáltam zárni mindenhol az íveket. A 3.körtől meg volt a tapadás és egy kis előny amivel már a saját tempómat tudtam autózni a futam végéig. Így sikerült megnyerni Miklósi Tibike és Bozzai Dávid előtt a versenyt, akiknek ezúton is gratulálok.”
Bozzai Dávid (3. hely):
„Nem kezdődött túl jól a nap, előző este sem tudtam ki pihenni magam. A szabadedzések nem mentek valami jól, nem sok gyors kört tudtam menni. Az időmérő jól sikerült, össze tudtam rakni egy jó kört, amivel megszereztem a 3. helyet. A versenyen jól kaptam el a rajtot, de pár kör után le szakadtam Miklósi Tibiékről mert védekeznem kellett. Csóka Feri támadott, volt egy pár necces helyzet, de meg tudtam tartani a helyet. Nagyon elégedett vagyok a 3. hellyel, tavaly itt kezdődött minden úgyhogy jó vissza jönni és dobogóra állni! :)”
II. kategória
A min. 75 kg-osok versenyének az időmérőjén 15 versenyző mérettette meg magát, a pole pozíciót pedig az egész hétvégén remek formában versenyző Klenovszki András hódította el, 63 ezreddel megelőzve az egyre erősebb teljesítményt nyújtó Fehér Tamást. Neudert Norbert szintén remek időt futva, a harmadik helyről várhatta a rajtjelzést, megelőzve ezzel a negyedik helyről startoló Porcs-Makkay Ákost. Miklósi Tibor, Balogh Istvánnal osztozott a harmadik soron, akiket Katona Kristóf Győző és Raffay Kristóf követtek a negyedik sorban. Nem jött ki jól a lépés a bajnoki éllovas, Halász Péter számára a battai futamon, aki végül a kilencedik legjobb időt futotta, megelőzve ezzel a tizedik helyről startoló Horváth Norbertet. Riba Gábor a tizenegyedik, Vincze András a tizenkettedik és Bleszák Tibor a tizenharmadik helyet szerezték meg. A „B” döntőből pedig Csizmadia Tamás és Molnár Attila indulhattak, utóbbi azonban végül nem állt rajthoz a versenyen.
A rajtot követően Balogh Istvánnak sikerült egy helyet javítania, amikor is a belső ívet védtelenül hagyó Miklósi Tibor mellé szúrt be és lépett egy hellyel feljebb. A mezőny végén Vincze András próbálta külső íven megkerülni Riba Gábort, azonban a célegyenesbe érve, centikre elsuhanva a gumifal mellett végül nem tudta befejezni az előzést. Miközben a harmadik helyen haladó Neudert Norbert védelmét már az első körben próbára tette az őt üldöző Porcs-Makkay Ákos, addig az élen Klenovszki András és Fehér Tamás tudtak elszakadni a mezőnytől, hogy aztán kettejük párharcára koncentrálhassanak. Az első köröket követően, a mezőnyben szinte mindenütt izgalmas és látványos csatákat zajlottak, melyek közül kiemelkedett a Neudert Norbert és Porcs-Makkay Ákos párharc, valamint a Raffay-Halász-Horváth és a Riba-Vincze-Bleszák hármasoknak a csatái. Az első komolyabb előzési kísérletet azonban Katona Kristóftól láthattuk, aki Miklósi Tibor mellett próbált elmenni a célegyenesre ráfordító kanyarban, ez azonban nem járt sikerrel és bár pozíciót nem veszített, de alaposan összerázta a mögötte érkezőket, aminek eredményeként Vincze András veszített pozíciót, Bleszák Tiborral szemben. Két körrel később Riba Gábor indított támadást Bleszák Tibor ellen a pálya utolsó kanyarjának a kezdetén, aminek eredményeként Tibor lesodródott az ívről és így Vincze András tudta visszavenni a helyezését. Mindeközben a harmadik helyen haladó Neudert Norbertnek sikerült lélegzetvételnyi előnyt kiautóznia az őt üldöző Porcs-Makkay Ákoshoz képest, mivel Ákost Balogh István vette össztűz alá. István mögött Miklósi Tibor és Katona Kristóf érkezett szorosan, így Ákossal együtt egy izgalmas négyes fogatot alkotva csatáztak egymással. Helycserére azonban nem itt, hanem a mezőny végén került sor, amikor a pálya hátsó visszafordítójában tudott Vincze András bebújni Riba Gábor mellé és feljebb lépni egy pozíciót, hogy aztán Horváth Norbert nyomába eredhessen. A mozgalmas első félidőt követően, a verseny második felére csillapodni látszódtak az indulatok a pályán, ahol ugyan a versenyzők próbáltak pozícióba kerülni az előttük lévőhöz képest, de helycserére nem került sor. A legizgalmasabb csatákat kétség kívül a Neudert Norbert által felvezetett vonatban láthattunk, Porcs-Makkay Ákos, Balogh István, Miklósi Tibor, Katona Kristóf, Raffay Kristóf és Halász Péter részvételével. Mindezek mellett természetesen a mezőny végén sem unatkoztak a versenyzők, ahol Vincze András tette próbára Horváth Norbert idegeit és védelmét, mögöttük pedig Bleszák Tibor támadta az előtte haladó Riba Gábort, miközben az élen Klenovszki András és Fehér Tamás között állandósult a különbség, így Tamás nem tudott helyzetbe kerülni András mögött.
Néhány körrel a verseny leintése előtt, Bleszák Tibor és Riba Gábor akadtak össze egy pillanatra a hídra felvezető kanyar kezdetén, melynek eredményeként Tibor a falnak csapódott és bár visszatért a pályára, de nem sokkal később a boxba hajtva kiállt a versenyből. A leintés pillanatáig újabb változás már nem történt a mezőnyben, így a versenyt Klenovszki András nyerte, Fehér Tamás és a védekezésből jelesre vizsgázó Neudert Norbert előtt. A befutó további sorrendje: Porcs-Makkay Ákos (4), Balogh István (5), Miklósi Tibor (6), Katona Kristóf Győző (7), Raffay Kristóf (8), Halász Péter (9), Horváth Norbert (10), Vincze András (11), Riba Gábor (12) és Bleszák Tibor (13). A 14. helyen pedig Csizmadia Tamást intették le. A verseny leggyorsabb köre a pole-ból induló, futamgyőzelmet szerző Klenovszki András neve mellé került, 27,491-es idővel, melyet a 7-es gokarttal teljesített. A bajnokságot továbbra is Halász Péter vezeti, 101 megszerzett ponttal a neve mellett, a 88 pontos, második helyezett Porcs-Makkay Ákos előtt. A harmadik helyre a battai futamgyőztes, Klenovszki András jött fel, 4 ponttal megelőzve a negyedik helyen álló, 73 pontos Vincze Andrást. Az ötödik és hatodik helyeken pontegyenlőség alakult ki Balogh István és Fehér Tamás között, mindketten 66 pontot szereztek a szezon első felében.
Nyilatkozatok
Klenovszki András (1. hely):
„A szabadedzéseken úgy éreztem, hogy ez lesz az egyik dobós versenyem.
Bár a legvégén mintha megláttam volna a fényt az alagút végén, fejben már össze tudtam rakni egy jó kört.
Ezt szerencsére sikerült is megcsinálnom mindkét kategóriám időmérőjén, de nem tudtam mire lesz elég a többiekkel összehasonlítva.
Végül itt sikerült megcsípnem az első rajthelyet.
A verseny jól alakult. Jó gépet húztam, már az első körben éreztem, hogy csak azon fog múlni a dolog, hogy hibázom-e.
Talán emiatt kicsit idegesebben is mentem az elején, Fehér Tomi azzal tudott nyomás alatt tartani, hogy nem hibázott és a legapróbb hibám után is azonnal a nyomomban volt.
Aztán egy-két jól összerakott kör után sikerült kicsit ellépnem, saját tempót autózhattam és a végén megnyugtató előnnyel sikerült megnyernem a futamot,
ami mellesleg az első futamgyőzelmem volt ebben a kategóriában.”
Fehér Tamás (2. hely):
„Tavaly egyszer sem éreztem rá igazán a pályára, ezért is volt biztató, hogy idén rögtön az első két szabadedzésemen meglehetősen jó időket futottam. Ezt követően viszont kissé „szétesett” a pálya, ezért az időmérőre már kétségekkel telve fordultam rá. Különösen a célegyenes előtti visszafordítóval voltak gondjaim, nagyon nehéz volt eltalálni a megfelelő féktávot.
Mindennek megfelelően az időmérő sem egészen úgy ment, ahogy képzeltem – a negyedik kör végén, pont az ominózus visszafordítóban odacsaptam a gépet a falhoz, ezzel az utolsó két köröm egyaránt elment. Ezért is volt nagy meglepetés, mikor kiderült, hogy a harmadik köröm a második helyre volt elegendő, és bár később Neudert Norbi közel került az időmhöz, ez maradt a rajtsorrend.
A versenyre készülve tudtam, hogy Norbi mögülem egy kevésbé acélos géppel, a 4-essel indul, így próbáltam arra koncentrálni, hogy el tudjak menni Klenovszki Andris mellett. A verseny első részében tudtam vele tartani a tempót, de csak akkor és addig, amíg időmérős köröket tudtam menni. Amint becsúszott egy-egy hiba, rögtön ellépett tőlem. Végül az előzéshez szükséges különbség soha nem volt meg és ő bírta jobban koncentrációval, úgyhogy nagyon megérdemelten és kontrolláltan nyert. Gratulálok neki is és Norbinak is, aki (szerencsémre) végig kiválóan tartotta maga mögött Ákost. Én pedig a fellegekben vagyok, mert idei öt indulásomból ez már a harmadik dobogó – ezzel abszolút túlteljesítettem az eddigi célkitűzéseimet!”
Neudert Norbert (3. hely):
„Battaring – egyik kedvenc pályám, ennek örömére idén sem hagyott cserben. A szabadedzéseken bíztató volt a tempóm, ezért reálisnak éreztem, hogy most végre megcsíphetem a dobogót. Az időmérőn megszereztem a 3. helyet, amivel nem voltam teljesen megelgédve, miután kiszálltam a gépből, ugyanis nem tudtam megszokni és ez az 5 mért kör seperc alatt elillant. Ennek ellenére boldog voltam, mivel így már félig-meddig a kezemben érezhettem a dobogót. Az időmérő után, „viccesen” megjegyeztem Keceli Tivadar Sr. kollégának, hogy amilyen „szerencsés” voltam az évben, egész biztosan a 4es gépet fogom húzni, ami korántsem volt egy acélos gép. Jós tehetségem ismét megvillant, lám a 4es gépet húztam, elmondtam egy miatyánkot, lehűtőttem magam és jöhetett a verseny. A rajtnál nem történt semmi, eljöttünk nagyobb balhé nélkül, de utána Ákos nagyon megszorongatott. Szerencsémre egy közepes gépet húzott, így néha meg tudtam lógni pár kör erejéig, amikor őt támadták. A 30körből kb. 25 védekezéssel telt el, de végül a 3. pozícióban intettek le. Végre – mondtam magamban, megszereztem az idény első dobogóját számomra és talán most véget is ér a balszerencsés sorozatom.”
III. kategória
A hármas kategória immáron 3. alkalommal bizonyult a legnépszerűbb választásnak a versenyzők körében, és a 16 indulót felvonultató mezőnyből Balogh István tudott a leggyorsabban körbeérni az időmérőn, megszerezve ezzel a pole pozíciót. István mögött nem maradt el sokkal a második helyről induló Nagy Koppány sem, hiszen mindössze 22 ezredes hátrány jelent meg a neve mellett. A második sorból induló Klenovszki Andrásnak és Kocsi Viktornak sem volt oka a panaszra, előbbi 49, utóbbi 78 ezreddel maradt el a legjobb időtől. Porcs-Makkay Ákos, Vincze Andrással osztozott a harmadik soron, őket Virágh László, Molnár Tibor, Jánosi Attila, Bíró Botond, Szegő Gábor, Ittzés Zsigmond és Fóth Barnabás sorrendben követték a többiek az „A” döntőben. A „B” döntő pole-ját Salgó Balázs szerezte meg, Kővári Viktor és Somogyi Attila előtt.
A kategória versenyzői szemmel láthatóan nem akarták megvárattatni a nagyérdeműt az előzések bemutatásával, hiszen a kockás zászló felcsapását követően, Porcs-Makkay Ákos előzte meg Kocsi Viktort, valamint Ittzés Zsigmond, Szegő Gábort, mely pozíciószerzés azonban tiszavirág életűnek bizonyult, hisz a hídon összeakadtak Bíró Botonddal és így Gábor könnyedén vette vissza pozícióját. Egy körrel később, ugyanitt a hídon sikerült Szegő Gábornak bebújnia Bíró Botond mellé és megelőznie versenytársát, egy helyet javítva ezzel rajthelyéhez képest. Ittzés Zsigmond bebújva Szegő szélárnyékába, a pálya hátsó részén található visszafordítóban megelőzte Bíró Botondot, azonban a következő kanyarokban külső ívre szorult, így Bíró a híd alá vezető kanyar kezdetén visszavette pozícióját. Mindeközben Molnár Tibor is sikeres előzést hajtott végre Virágh Lászlóval szemben, a célegyenesre ráfordító kanyarban, hogy aztán üldözőbe vehesse az előtte haladó Vincze Andrást. A kör végén Nagy Koppánynak sikerült Balogh István mellé kerülnie a célegyenesben és a hídra felvezető kanyarban egy határozott mozdulattal át is vette a verseny vezetését. A megtorpant István mögött Klenovszki András bújt ki, hogy megelőzze őt, a külső ívre szorulva azonban olyan pechesen jött ki az előzési kísérletből, hogy mind Porcs-Makkay Ákos, mind pedig Kocsi Viktor elmentek mellette, sőt, majdnem Vincze Andrásnak is sikerült az előzés, ezt azonban már hárította. Vincze András a célegyenesre ráfordító kanyarban megpróbált szűken bebújni Klenovszki András mellé, mely nem járt sikerrel, és a mögötte érkező Molnár Tibor a külső íven, mélyet fékezve könnyedén autózta körbe Vinczét és jött fel a 6. helyre. András ragaszkodva pozíciójához, végigkísérte Tibort a hídra felvezető balos kanyarban, ezzel azonban a belső ívet védtelenül hagyta, amit az őket szorosan követő Virágh László azonnal kihasznált és könnyedén előzte meg Vinczét. Az első néhány izgalmas kört követően, az élen haladó Nagy Koppány szakadt el az üldöző bolytól, miközben mögötte látványos csaták bontakoztak ki a Battaring vonalvezetésén. Elsősorban Porcs-Makkay Ákos és Kocsi Viktor, Klenovszki András és Molnár Tibor, valamint Szegő Gábor és Bíró Bontod csatáztak egymással, változás azonban nem itt történt, hanem Botond mögött: Ittzés Zsigmond megpróbálta megelőzni Bírót, a híd alatti részről kiérve azonban megcsúszott és a lassító melletti gumifalat eltalálva az utolsó helyre esett vissza. A látványos ütközés következtében az egyik gumiköteg a pályára került, de Bauer Krisztián gyors és szakszerű beavatkozásának köszönhetően hamar a helyére került a rakoncátlankodó gumibála. A verseny kilencedik percében a Szegő-Bíró párharc végére került pont, mikor is Botond a pálya hátsó részén található visszafordítóban tudta megelőzni versenytársát és egy helyet javítva folytatta a versenyzést. A futam második fele már mellőzte az első félidő izgalmait, azonban előzési kísérletekben nem volt hiány, a mezőny több pontján is látványos csaták zajlottak, de tényleges helycserére már nem került sor, Molnár Tibor minden igyekezete ellenére sem, aki Klenovszki Andrást nyüstölte egészen a célig, ahol a két versenyzőt csupán néhány ezred választotta el egymástól.
A versenyt végül a második helyről induló Nagy Koppány nyerte, megelőzve ezzel Balogh Istvánt, valamint az ötödik helyről induló, a dobogó legalsó fokát megszerző Porcs-Makkay Ákost. A befutó további sorrendje: Kocsi Viktor (4), Klenovszki András (5), Molnár Tibor (6), Virágh László (7), Vincze András (8), Jánosi Attila (9), Bíró Botond (10), Szegő Gábor (11), Fóth Barnabás (12) és Ittzés Zsigmond (13). A kategória „B” döntőjének a rajtjánál Somogyi Attilának sikerült megelőznie Kővári Viktort. Attila a verseny tizenkettedik percében Salgó Balázst is megelőzte, azonban az előny lökésből származott, ezért a versenyt követően visszasorolták Balázs mögé. Ennek megfelelően a „B” döntőt Salgó Balázs (14) nyerte, Somogyi Attila (15) és Kővári Viktor (16) előtt. A 13-as szám állítólag balszerencsét hoz, erről azonban Porcs-Makkay Ákosnak egész biztosan más véleménye van, hiszen amellett, hogy a dobogón végzett, a versenyben futott leggyorsabb kört is ő jegyezte, az ugyanezzel a számmal ellátott gokarttal, ideje pedig 27,694 lett. Kezd kiélesedni a kategória bajnoksága, hiszen az elmúlt 2 futamon diadalmaskodó Nagy Koppány rohamléptekkel zárkózott fel a bajnokságot továbbra is vezető Porcs-Makkay Ákos mögé, előbbi 96 pontot, utóbbi 81-et könyvelt el a szezon első felében. A tabella harmadik helyére 78 ponttal a neve mellett Kocsi Viktor jött fel, mögötte pedig 74, 73 valamint 72 ponttal Klenovszki András, Molnár Tibor és Vincze András következnek.
Nyilatkozatok
Nagy Koppány (1. hely):
„Az időmérőn folyamatosan javult a pálya, így az előttem indulókat sikerült mind megelőznöm, és csak Balogh Hungit Pisti került utóbb elém. Tudtam, hogy mögöttem nagy riválisok jönnek: Kleno, Viktor, Ákos, úgyhogy nem lesz egyszerű betolni második helyre a járgányt. A legjobb ötletnek azt tűnt, hogy előre menekülök. Az első három körben nem akartam nagyon szorosan támadni Pistit, mert közel voltak az üldözők, úgyhogy arra vártam, hátha hibázik. Ezzel kedveskedet is aztán a negyedik körben, amikor a célegyenes ráfordítót szélesen vette, így mellé tudtam fordulni, ráadásul belső ívre. A hídra forduláskor jobb pozícióban voltam, ezért el kellett vennie a gázt, és innentől már csak arra kellett figyelnem, hogy néhány kör alatt elszakadjak tőle, amíg a többiek ellen védekezik. Amikor ez sikerült, biztonságos autózásra tudtam váltani, és egy jó 5-8 másodperces előnnyel végiglavírozni. A leggyorsabb körtől ezúttal messze elmaradtam, de vígasztalt az a 25 pont, amivel felugrottam a második helyre úgy, hogy két futammal korábban még tizedik voltam a tabellán.
Gratulálok Pistinek, hogy megvédte a második helyet, és Ákosnak, hogy az ötödikről kapaszkodott fel a dobogóra.”
IV. kategória
A 12 fős „nehézfiúk” mezőnyében Kocsi Viktor nyerte az időmérőt, 72 ezreddel előzve meg a második helyről induló Kádas Zsoltot. A harmadik helyről induló Nagy Koppánynak is sikerült tizeden belül maradnia Viktorhoz képest, a negyedik helyet pedig Porcs-Makkay Ákos kaparintotta meg. A harmadik sorba Balogh István és Rozvadszky Csaba kvalifikálta magát, akiket a negyedik sorból Neudert Károly és Márton Balázs követtek. Az első HCK-s versenyét teljesítő Varga Dániel a kilencedik legjobb időt futotta meg az időmérőn, megelőzve ezzel Ittzés Zsigmondod, valamint a szintén első versenyét teljesítő Sipos Hubertuszt, a sort pedig a tizenkettedik helyről induló Schmickl András zárta.
A kockás zászló felcsapásának a pillanatában Rozvadszky Csaba ragadt be egy pillanatra, így a mögüle rajtoló Neudert Károly könnyedén előzte őt meg, de még Márton Balázsnak is sikerült beférnie és egy helyet javítva folytatta a versenyzést. A kanyar kijáratán, a belső íven szépen egymásra találtak a versenyzők: Rozvadszky Csaba mellé megérkezett Varga Dániel és Sipos Hubertusz is, Csaba azonban tartotta pozícióját, miközben Hubertusz a fűre szorult és majdnem a gumifalat is eltalálta. Schmickl András ezzel szemben a külső íven, különösebb ellenállás nélkül tudott Varga Dániel és Sipos Hubertusz mellé kerülni és majdnem Rozvadszky Csabát is megelőzte. Az első kör végén, Nagy Koppány bújt be féktávon a második helyen haladó Kádas Zsolt mellé, a kanyar kijáratán azonban Zsolt a falnak csapódott, Koppány pedig szabálytalannak ítélve megmozdulását, visszalassított és sportszerűen visszaengedte Zsoltot maga elé, a lassítással azonban Porcs-Makkay Ákos esett a nyakára, a mögötte érkező Balogh István így majdnem megelőzte Ákost a híd tetején, de végül sikerült megtartania pozícióját. Az első körös adok-kapokból kimaradó Kocsi Viktor így már a verseny elején biztonságos távolságra került az őt üldözőktől, miközben mögötte, a mezőny több pontján is látványos csatákat láthattunk. A kör végén Varga Dániel bújt be Schmickl András mellé a célegyenesre ráfordító kanyarban, tette ezt akkora lendülettel, hogy a kanyar kijáratán belevezette Andrást a gumifalba. Dániel sportszerűen visszalassított és jelzett Andrásnak, hogy vegye vissza pozícióját, miközben Sipos Hubertusz mindkettejük mellett elment. Két körrel később Varga ismét támadásba lendült, a pálya ugyanezen pontján, ám ezúttal sikeresen fejezte be előzését. Egészen a verseny kilencedik percéig nem történt komolyabb előzési kísérlet, izgalmakban azonban egy pillanatig sem volt hiány: a mezőnyben az erőviszonyok gyakran változtak, de a Kádas – Nagy – Porcs-Makkay, valamint a Márton – Rozvadszky – Sipos csaták valamilyen formában minden körben visszaköszöntek. Az állóvizet végül Sipos Hubertusz kavarta fel, aki a hídról levezető nyújtott jobbosban tudott belső íven Rozvadszky Csaba mellé érni, és a hátsó visszafordítóban sikeresen fejezte be előzését. Két körrel később Rozvadszky Csaba indított ellentámadást, ugyanúgy a hídon megkezdve manőverét, majd az így keletkezett résen Varga Dániel is bebújt Sipos Hubertusz mellé, és végül mindketten megelőzték Hubertuszt. Öt körrel a verseny vége előtt, Rozvadszky Csabának sikerült Márton Balázs mellé beszúrnia a célegyenesben, majd a hídra felvezető balosban, átvette Balázstól a hetedik helyet. Márton, az előzés következtében megcsúszott és lesodródott az ideális ívről, így a mögötte érkező Varga Dániel került előzési helyzetbe. A két versenyző egymás mellett haladva érkezett meg a hátsó visszafordítóba, ahol Balázsnak végül sikerült megtartania helyezését. A híd alá érkezve azonban, a kanyar bejáratán a két gokart összeért és Márton Balázs a gumifalnak csapódott. A torlódás következtében Varga Dániel egy hellyel feljebb lépett, megelőzve Márton Balázst, miközben Sipos Hubertusz veszített pozíciót Schmickl Andrással szemben, aki feljött közvetlen Varga mögé.
Az izgalmasra sikerült utolsó néhány kör után, a verseny leintéséig már újabb helycserére nem került sor, így a versenyt mindvégig magabiztosan uraló Kocsi Viktor pillanthatta meg elsőként a kockás zászlót. A dobogó második és harmadik fokára a védekezésből egyaránt kiváló teljesítményt nyújtó Kádas Zsolt és Nagy Koppány állhattak fel. A befutó további sorrendje: Porcs-Makkay Ákos (4), Balogh István (5), Neudert Károly (6), Rozvadszky Csaba (7), Varga Dániel (8), Schmickl András (9), Sipos Hubertusz (10) és Márton Balázs (11). A versenyben futott leggyorsabb kört, ha egy hajszállal is, de Kocsi Viktor szerezte meg a 10-es gokarttal, ideje 27,587 lett. A bajnokságot továbbra is a 100 pontos Kovács György vezeti, a második és harmadik helyen azonban pontegyenlőség alakult ki Porcs-Makkay Ákos és Nagy Koppány között, akik egyaránt 82 pontot szereztek a szezon első felében, de a negyedik helyen álló Kocsi Viktornak is mindössze 1 pontos a lemaradása hozzájuk képest. Kádas Zsolt 73 ponttal az ötödik helyet foglalja el, akit a 70 pontos Balogh István követ.
Nyilatkozatok
Nagy Koppány (3. hely):
„Akárcsak a hármas kategóriában, itt is a javuló pálya tréfálta meg az indulókat. Ákost, aki előttem időmérőzött megelőztem, de az utánam jövők közül ketten is – Zsolti és Viktor – jobb időt futott nálam. A harmadik helyről vágtam neki a versenynek, és tudtam, hogy Ákos mögöttem egy rakétával érkezik. Mivel Zsoltnál gyorsabb voltam, próbáltam több helyen is előzni, de az egyetlen ponton, ahol helyet hagyott, nem volt gyorsabb az autóm. Egyszer beestem mellé, együtt is fordultunk el, és meg is volt a pozíció, mivel azonban nem tudtam időben lefékezni, és elég szűken venni a kanyart, Zsolti érintette a falat. Mivel ezt nem éreztem tiszta előzésnek akkor sem, ha nem védekezett a kanyar bejárati íven, a mögöttünk érkezők nagy bánatára visszaengedtem őt. Ezzel a mezőnyt kicsit feltartottam, de helycsere nem történt. A végéig aztán többször kellett figyelnem arra, hogy Ákos miképp próbál helyet találni mellettem, mint ahányszor én kerültem Zsolt közelébe, de végül nem történt helycsere, és az első négy gokart ugyanabban a sorrendben haladt át a célon, ahogy a rajtrácson felsorakoztak.
Gratulálok a többieknek, és remélem, év végéig ilyen izgalmas marad a bajnokság, mint amit a jelenlegi tabella mutat.”
A Battaring hű maradt hírnevéhez, és szállította a már elmúlt években megszokott izgalmakat a versenypályán. Fordulatokban gazdag első félévet hagyva magunk mögött, 4 hét szünetet követően veszi kezdetét a HCK 2013-as évének második felvonása, melynek a megújult vonalvezetésű, mogyoródi Hungarokart ad majd otthont, ahol jó idő esetén a nagy pályán mérik össze tudásukat az indulók. Nevezni már lehet az info@amatorgokart.hu címen, vagy a bajnokság internetes fórumán, várunk Mindenkit szeretettel!
Szerző: Vincze András