A nyár utolsó versenynapja a Hungaroring közepén található gokartpályán került megrendezésre augusztus 26.-án. A meteorológusok riogatása ellenére, bár olykor erős szélben, de szikrázó napsütésben vághattak neki az AGB versenyzői a minél jobb eredmények elérése felé. Ezúttal visszafelé irányban, egy igen dinamikus és lendületes vonalvezetést találtak ki a Szervezők. Gyors szakaszok, tempós visszafordítók és egy trükkös sikán a pálya második felén, ezek jellemezték többnyire a pálya arculatát. Kevés előzés történt a versenynap során. Jellemzően inkább a helycsere nélküli szoros küzdelmeké volt a főszerep, amit ékesen bizonyít azaz érdekes tény, hogy a kategóriák győztesei egy percig sem lazíthattak. Mind a négy futamon meg kellett harcolniuk a győzelemért, legalább egy ellenfél ellen. De inkább lássuk a részleteket!
1. kategória
A visszatérő Lencsés Bálint magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót 65 ezredmásodperccel Antal Dávid előtt, aki idei legjobb kvalifikációs eredményét könyvelhette el a második helyen. Mögöttük a bajnokságot átmenetileg vezető Szetei Gergely és legfőbb riválisa, Dudás Bence várhatta a startot. A további sorrend a lányok között dőlt el: Garamvölgyi Niki (5.), Bencze Tünde (6.) és Gaál Zsófia, aki edzés nélkül vágott neki az időmérőnek, alig lemaradva a 7.
Sima rajtot követően könnyedén elfordultak a versenyzők a hosszú gyors bal kanyarban. Egyedül az ötödik helyről startoló Garamvölgyi Nikolett próbálta belső íven előzni Dudás Bencét, de utóbbi sikeresen megtartotta pozícióját. Az élen haladó Lencsés Bálint jó tempót diktált és zavartalanul autózhatott a saját ívén, de a második helytől a hetedikig szépen összejött a mezőny. A következő körökben az első hármas nagyjából hasonló távolságra követte egymást, míg Dudás a negyedik pozícióban védekezésre kényszerült. A verseny közepénél a Lencsés-Antal-Szetei hármas magányosan, kissé eseménytelenül gokartozott, de a mezőny másik felében a lány-trió tagjai teljes ostrom alá vették Dudást, aki hiba nélkül hárította a támadásokat. Az utolsó pár percben a második helyért alakult ki nagy csata Antal Dávid és Szetei Gergely között, de előzés nem történt. Lencsés Bálint hiba nélkül teljesítve a távot, a lehető legjobb módon tért vissza az I. kategória versenyeibe, esélyt sem hagyva a többieknek. Antal Dávid élete első dobogós helyezését szerezve a második helyen ért célba, Szetei Gergely előtt, aki ezzel az eredménnyel tovább növelte előnyét a pontversenyben. Dudás Bence sikeresen védekezve negyedik lett, mögötte árnyékként követve Garamvölgyi Niki és Bencze Tünde ért célba. A hetedik pozícióban Gaál Zsófiát intették le. A versenyben futott leggyorsabb kört Szetei Gergely érte el 26,898-as köridővel.
1. helyezett – Lencsés Bálint
Az AGB-ben idén, csak a 3-as kategóriában indultam. Már az első edzésen nagyon elkezdtem csipázni a pályát, hihetetlen dinamikája volt, főleg az egyenes végén lévő kanyarnak. Gondoltam, benevezek az egyes kategóriába is, már úgy is rég versenyeztem a saját súlyommal! Időmérőn a 3. köröm 27,121 volt, az ötödiket sokkal jobbnak éreztem: 27,120! 🙂 A rajt nem volt túl egyszerű, mivel amúgy is 70kg vagyok, még a legjobb rajter gépet is megkaptam magam mögé! Az első kanyart levédtem, aztán mentem a saját íveimen. Volt 2 mp előnyöm Szetéékkel szemben. Ez különösen akkor jött jól, amikor a végén megfőttek a hátsó gumik, ezért elkezdtem lassulni, de szerencsére pont elég előnyöm volt ahhoz, hogy a saját íveimen menve megnyerjem a futamot! Jó kis örömkartozás volt! Gratulálok mindenkinek! Majd még lehet odacsapok, legyen meglepi 🙂
2. helyezett – Antal Dávid
Most először sikerült dobogós helyezést elérnem, aminek nagyon örülök! A szabadedzések során ráéreztem a pályára, és az időmérő előtt úgy éreztem hogy a legjobb három meglehet. Az időmérőn volt egy köröm amit sikerült úgy összerakni ahogy akartam és ennek meg is lett az eredménye és így az első sorból rajtolhattam. A versenyre húzott gokartom gyors volt az egyenesekben, viszont jobbra nem kanyarodott. A futamnak már a legelején meglépett az előlem rajtoló Bálint, és egy viszonylag állandó nagyjából 1.5-2 mp-s különbség alakult. Mivel láttam hogy nem tudok közeledni hozzá így inkább elkezdtem hátrafelé figyelni, mert Gergő végig nyomás alatt tartott, volt amikor nagyon közelről, volt amikor kicsit távolabbról üldözött, de az egész futamon olyan közel volt, hogy ha hibáztam volna akkor elment volna. Abban nem bízhattam hogy ha elkezdik hátulról támadni akkor megléphetek, mert a többiek akkor már túl messze voltak. Amikor leintették a futamot nagyon örültem. Jó verseny volt egy második hellyel. a Következő futamokon is igyekszem majd odaérni a dobogóra. Még egyszer gratulálok a többieknek!
3. helyezett – Szetei Gergely
Két célom volt, amit a nap előtt tűztem ki. Az egyik, hogy mindenképp a Bence előtt végezzek. A másik, hogy túléljem a napot… A legnagyobb mumus pályám a Hungaroring. Itt számtalanszor jártam a gumifalban, vagy épp egy megpördülés gátolt egy jó eredmény elérésében. (Vagy teljesen hátul pördültem, falaztam) Ez most végre másképpen alakult. Harmadik helyről rajtolva egy közepesen jó géppel semmiképp sem akartam azt, hogy visszaessek, de titkon abban reménykedtem, hogy meg tudom előzni a Dávidot. Viszont az elején semmit sem tudtam kezdeni vele, Bálint és Dávid is körről-körre, ha csak századokkal, de szép lassan elnyúltak tőlem. Ekkor kezdtem el bitangmód unatkozni. Úgy féltávnál jutottam arra a következtetésre, hogy egy életem, egy halálom, lesz, ami lesz alapon, ki kéne nyomni a kart szemét teljesen, hátha fel tudok zárkózni. De azt egyáltalán nem gondoltam volna, hogy tényleg sikerül… 4-5 kör alatt a kb. 2 másodperces hátrányomból 0,2 lett és innentől már valamelyest izgalmasabb volt a történet. De a Dávid remek gépben ült és esélyem sem volt fogást találni rajta. Ráadásul néha hibázgattam is, így ahelyett, hogy teljesen rámásztam volna, sokszor az apróbb hibák által keletkezett hátrányom ledolgozásával kellett foglalkoznom. Bálint is nagyon közel volt, elég szép hármas alakult ki, de helycsere nem történt. Gratulálok mindkét srácnak, nagyon jók voltak! Én meg örülök, mert újabb pontokkal el tudtam lógni Bencétől. De ez még mindig szoros, nem dőlhetek hátra, az luxus lenne…
II. Kategória
Újabb szoros kvalifikációt produkáltak a fiúk, ahol a bajnokság éllovasa, Vitanov Tamás szerezte meg az első rajtkockát Szetei Gergely és Molnár Tibor előtt. De még a negyedik helyről startoló Boldizs Bencének is kevesebb, mint egy tized lemaradása volt Tamáshoz képest. Szántó Tamás lett az ötödik, akit Vincze András követett. Csepregi Péternek most nem volt szerencséje, mivel alig több, mint két tizedmásodperccel lemaradva a hetedik helyről vághatott neki a startnak. A sort Reich Balázs zárta a nyolcadik rajtkockában.
Zökkenőmentes rajtot követően a sorrend változatlan maradt. A helyezkedés elkezdődött, de senki sem tudta előzésre szánni magát. A Vitanov-Szetei kettős ezután hamar ellépett a gyenge géppel védekező Molnár Tibortól és az őt támadó többi pilótától. A harmadik helytől lefelé egy hat szerelvényből álló vonat alakult ki, Molnár vezetésével, akit a negyedik Boldizs Bence a célegyenesre vezető hosszú balos visszafordítóban majdnem megcsípett, de Tibi végül visszaverte a támadást. A verseny egyharmadánál Szántó Tamás kísérelt meg egy előzést. A negyedik helyezett Boldizs Bencét próbálta átugrani, de hiába terelte belső ívre a sikánnál a gépet, a kanyarkijáratnál Bencéé volt a kedvezőbb ív. Ezután Csepregi Péter előzte Vincze Andrást a pálya egyik legtechnikásabb részén, amivel a hatodik helyre jött fel. A sorrend ekkortájt a következőképpen alakult: Vitanov Tamás vezette a versenyt Szetei Gergely előtt. Molnár Tibi a harmadik helyen csaknem az egész mezőnyt fogva védekezett, míg a negyedik Boldizs Bence és az ötödik Szántó Tamás hol egymást, hol Tibit támadták. Csepregi a hatodik volt, Vincze András a hetedik, míg a sort Reich Balázs zárta a hatos géppel. Még mindig a táv egyharmadánál, Boldizs Bencének sajnos technikai probléma (keréktörés) miatt ki kellett állnia a versenyből. Ekkor Szántó Tominak nyílt lehetősége arra, hogy megelőzze Molnár Tibort és feljöjjön a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Reich Balázsnak is sikerült előzni, így ő került a hatodik helyre, Vincze Andrist hátrébb szorítva eggyel, majd Reich újabb pozíciót fogott a táv felénél, amikor Csepregi hibáját használta ki. Vitanov és Szetei eközben csaknem félpályányi előnnyel, egymást szórakoztatták az élen. A 11. perc tájékán Szántónak végre sikerült beszúrnia a gépet Molnár mellé, afféle túraautós stílusban a gyors szakasz utáni balos visszafordítóban, amivel feljött a harmadik helyre, majd fokozatosan rázta le magáról az üldözőbolyt és Vitanovék után eredt Az utolsó 5-6 körben elszabadultak az indulatok. Az ötödik helyezett Csepregi Péter megelőzte Molnár Tibort, aki erre azonnal válaszolni akart, de pechére elfogyott az út és a gumifalban találta magát. Majd szinte másodperc pontossággal Reich Balázs is kiállásra kényszerült. Vincze Andris ezzel egyszerre két helyet is tudott javítani. A leintésig ezután már semmi nem változott. Vitanov Tamás újabb győzelmével tovább növelte előnyét a bajnokságban. Szetei Gergely második lett, az ötödik helyről startoló Szántó Tamás a harmadik legelőkelőbb pozícióban szelte át a célvonalat. További sorrend: Csepregi Péter (4.), Vincze András (5.), Reich Balázs (6.), Molnár Tibor (7.), Boldizs Bence (8.). Szántó Tamás futotta a leggyorsabb kört 27,117-es köridővel.
1. helyezett – Vitanov Tamás
Hamarosan…
2. helyezett – Szetei Gergely
Imádtam az időmérős gépünket és legnagyobbrészt ennek köszönhető, hogy végre ott tudtam lenni az elején. De az, hogy 5 ezred kellett volna a pole pozícióhoz, egy kicsit szíven ütött. Mindegy, ezen a pályán, egy ilyen pocsék szezont futva a második rajthely szinte csoda. Aztán kihúztam azt a gokartot, amivel időmérőztünk, és amelyik minden bizonnyal akkor a leggyorsabb gép volt a flottában, ami újabb csoda, mert nekem eddig mindig körbeautózós négykerekű jutott 🙂 A verseny elején volt egy kis taktika. Tudtam, hogy jobb géppel megyek, mint a Tomi, de nem lett volna okos húzás, ha már az elején védekezésre kényszerítem, amivel aztán magunkra rántanánk a Többieket. Így tisztes távolságban követtem, majd amikor már kellő méretű légüres tér keletkezett mögöttünk, akkor próbáltam támadni. Nagyon jót meccseltünk, remek kis gokartozás volt! De Vitanov úr tanári módon védekezett, esélyt sem hagyott, úgyhogy bejöttem mögötte másodiknak, ami tekintve az évemet, egy nagyon kellemes eredmény. Gratulálok mégegyszer Tominak, remekül védekezett, valamint gratulálok a másik Tominak is a harmadik helyhez! 🙂
3. helyezett – Szántó Tamás
Az előző éjszakai alvásnélküliség igencsak meglátszott az időmérős teljesítményemen, ugyanis egy olyan gokarttal mentünk, amihez fejben a top-on kellett volna lenni. Nem sikerült hibátlan kört mennem vele, így csak az 5. helyről várhattam a futamot. Előttem Boldizs Bence fáradhatatlanul támadta Molnár Tibit a 3. helyért, én pedig vártam a lehetőséget, de nem igazán akart jönni. Ezután Bence kiesett a versenyből, és megnyílt előttem az út, hogy én próbálkozzak Tibinél. A sikán előtt nem védte a belső ívet, így is be is mentem mellé, a gokartom azonban megcsúszott és őt is letaszítottam, így visszaengedtem, ami azért egy elég veszélyes manőver volt így utólag nézve, mert bukhattam volna még helyeket. Kitartóan próbálkoztam és az egyetlen megingását ki is használtam, lecsúszott az ívről, én pedig belső ívre kerültem és elmentem mellette. Grat Tibinek, ettől eltekintve kiválóan védekezett. Ezután már nem volt nehéz megtartanom a 3. helyet, így a leggyorsabb kör megfutására helyeztem a hangsúlyt, ami sikerült is. A bajnokság szempontjából számomra nem alakult jól a futam, Vitanov Tomi nyert ugyanis, növelve így előnyét, de én a rossz időmérő után a maximumot hoztam ki a futamomból. Még sok van hátra és én ott szeretnék lenni a végelszámolásnál.
Grat Gergőnek és Tominak.
III. kategória
Lencsés Bálint száz százalékos időmérőt produkálva megszerezte az első rajtkockát. Vitanov Tamás indulhatott a második helyről, akit Csáki Zoltán követett, pontosan egy tizedmásodperc hátránnyal az elsőhöz képest. Topor Kálmán és Dudás Bence, szorosan követve az első három versenyzőt, a negyedik és az ötödik helyet érték el. A további sorrend Vincze András (6), Juhász Csaba (7) és Magyari-Beck Szabolcs (8) között dőlt el.
A rajtnál a Lencsés-Vitanov duó egy jó start után egyből ellépett a mezőnytől, míg Csáki Zoli a gyenge géppel sikeresen maga mögött tartotta a versenyzőket. Nagy volt a helyezkedés, de a pozíciók nem változtak. Az első kör végén nagyjából egy gokartnyi távolságra követte egymást a teljes mezőny, Bálint vezetésével. Körülbelül az 5.-6. kör tájékán kezdett elhúzni látványosan a Lencsés-Vitanov-Csáki hármas. Topor Kálmán a negyedik helyen egy peches géphúzást követően védekezésre kényszerült, akit Dudás Bence, Vincze András és Juhász Csaba követett szorosan. Tőlük egy picit lemaradva Magyari-Beck Szabolcs zárta a sort a nyolcadik helyen. Kálmán túlságosan szélesre vette a gyors szakasz utáni tempós bal-visszafordítót, amit Bence sikeresen kihasznált. Előzésével a negyedik helyre jött fel és jó gépének köszönhetően lehetősége nyílt az első hármas utolérésére. A verseny egyharmadához közeledve Lencsés Bálint és Vitanov Tamás le tudták rázni Csáki Zoltánt, és külön csatát folytattak a legelőkelőbb helyért. Chucky egyedül körözgetett a harmadik pozícióban, de Bence egyre közelebb lopózott hozzá. Az ötödik helyen Topor Kálmán teljes mértékig a védekezésre koncentrálva tartani próbálta a Vincze-Juhász-Magyari hármast, amely sikeres volt. A verseny végéig Bálint és Tomi, valamint Zoli és Bence vívtak csatát az első és harmadik helyért, de előzés a továbbiakban nem történt. Lencsés Bálint idei negyedik győzelmét szerezte meg és egyben a vezetést is átvette a bajnokságban. Vitanov Tamás a dobogó második fokára állhatott fel, míg Csáki Zoltán, remek védekezéssel a harmadik helyen zárt. A további sorrend: Dudás Bence (4.), Topor Kálmán (5.), Vincze András (6.), Juhász Csaba (7.), Magyari-Beck Szabolcs (8.). A verseny leggyorsabb köre a győztes nevéhez köthető. (27,268)
1. helyezett – Lencsés Bálint
Már az edzéseken éreztem, hogy ez a pálya nagyon király, fordított irányban. Kevesebb, mint egy tizeddel szereztem meg az első rajtkockát, Vitanov Tomi és Csáki Zoli előtt. A 4-es gépet húztam, ami egy jó kart volt, bár Tomi gépe érezhetően jobb volt az enyémnél. Chucky beállt védekező üzemmódba a harmadik helyen, így Tomival jól meglógtunk a néptől. Nagyon kemény futam volt, mivel Tomi néha-néha belehibázgatott, akkor kicsit lemaradt, így egy pár körig tudtam az íveimen menni, de 1-2 perc alatt felért rám, így be kellett állnom néha védekezni, főleg egyenes végén. Jót csatáztunk, de jól védtem az íveket, ezért Tomi nem tudott megelőzni. Chuckyt se tudták megelőzni (na mert tőle is csak örökölni lehet a pozíciót :D). Gratula mindenkinek! Ezzel a győzelemmel átvettem a vezetést a bajnokságban, idén másodszor. Így zárásképp egy kis statisztikai adat: 2012-ben Mogyoródon (Hungarokart, Hungaroring, Hungaroring rev. 1;3), csak rajt cél győzelmem van. Remélem ez a szezonzárón sem törik majd meg! Találkozunk Battán!
2. helyezett – Vitanov Tamás
Hamarosan…
3. helyezett – Csáki Zoltán
A 3. Kategóriában végre úgy kezdtem az időmérőt, hogy én vezetem a bajnokságot! 🙂 Bálint egy tizeddel, míg Tomi „csak” 22 ezreddel volt gyorsabb, így harmadikként indultam a rajtrácsról. Pár kör elteltével láttam, hogy nem tudom tartani velük a lépést, ezért beálltam védekezni, mert egy dobogós hely mindig jól jön. Hamar rájöttem, hogy igen jól védhetőek az ívek, és nem fognak megelőzni. Érdekes, hogy a befutó majdnem megegyezett a bajnokság jelenlegi állásával, csak a Tomival szemben megmaradt az 1 pont előnyöm…
IV. kategória
Csáki Zoltán egy remek körrel diadalmaskodott a 95 kiló felettiek kategóriájában, amivel az előző futamon technikai hiba miatt kieső Topor Kálmánt és a bajnokság éllovasát, Nyuka Gábort szorította eggyel hátrébb. A negyedik helyen Vörös Imre rajtolhatott megelőzve Kovács Györgyöt és Pribilinszky Zoltánt. További sorrend: újoncként Pomázi Gábor egy előkelő hetedik helyet szerzett. Szatory József nyolcadik, a VB-t is megjárt Juhász Csaba előtt. Fehér Márton a népes kategória tízedik helyén zárt.
A rajtnál Csáki Zoltán nem bízta a véletlenre, azonnal behúzódott a belső ívre. Mögötte Toporék változatlan sorrendben haladtak a cél felé. A pálya technikás részén Szatory József fogott pozíciót, amivel Pomázi Gábort szorította eggyel hátrébb. A következő körökben az első négyes elhúzott. Az első helyen Chucky, az ötödiken Kovács György tartotta a mögötte haladókat, miközben Juhász Csaba egy helyet javítva a nyolcadik volt. A táv feléhez közeledve a sorrend nem változott. Csáki Zoltán vezetett Topor Kálmán előtt, aki hol belül, hol kívül próbálkozott fogást találni ellenfelén. Nyuka Gábor, olykor az előtte lévőket támadva, máskor Vörös Imrét tartva a harmadik helyen gokartozott. Kovács György eközben magabiztosan őrizte az ötödik helyet a Pribilinszky-Szatory-Juhász trió előtt. Pomázi Gábor és Fehér Márton a kilencedik és a tizedik helyen haladt. Az utolsó körben a hatodik helyen haladó Pribilinszky Zoltán lesodródott a pálya legtempósabb bal-kanyarjában, amit Szatory Józsi kishíján ki is használt, de végül nem történt pozíciócsere. A védekezésre kényszerülő versenyzők remek munkát végeztek, aminek következtében egy kissé eseménytelen futamot láthatott a közönség. A futamot a pole-ból rajtoló Csáki Zoltán nyerte, aki a ezzel sikeresen csökkentette hátrányát a pontversenyben. Topor Kálmán lett a második, míg a bajnokság éllovasa, Nyuka Gábor a hangár utcai futamhoz hasonlóan ezúttal is a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Vörös Imre idei legjobb eredményét produkálva a negyedik lett, míg Kovács György a futamon végig szűkról-szűkre fordulva az ötödik helyre terelte be a vasat. A további sorrend: Pribilinszky Zoltán (6.), Szatory József (7.), Juhász Csaba (8.), Pomázi Gábor (9.) és Fehér Márton (10.) A leggyorsabb kör Topor Kálmán nevéhez fűződik, egy kerek 27,500-as köridővel.
1. helyezett – Csáki Zoltán
A négyes kategóriában sikerült végre jól időmérőznöm, már a második és a harmadik körömet is jónak éreztem, de sikerült még egy kicsit javítgatnom a végére. A rajtrácson várakozva eldöntöttem, hogy már az első kanyartól végig szűken megyek, mert így szinte kizárt, hogy megelőzzenek. A pálya nyomvonala eléggé a védőknek kedvez, körbeautózni erőből nem lehet sehol, ezért „egy jót vonatoztunk” 🙂 A dobogóra fordított sorrendben felállhatott jelenlegi bajnokságot vezető 3 pilóta azaz a KartFanatics!
2. helyezett – Topor Kálmán
Hamarosan…
3. helyezett – Nyuka Gábor
Borzalmas időmérőt futottam. Falban álltam, két kört eldobtam, majd mint kiderült, hiába mentem jó kört a végén a jeladó leszakadt a gépemről, ezért a falban állás után nem mért semmit az időmérő rendszer. Szerencsére így is, az első körömmel sikerült azért egy 3. helyet mennem, innen várhattam a versenyt. A versenyre egy közepesnek számító gépet húztam, mellyel gyakorlatilag végig vonatoztam a versenyt, a Csáki-Topor-Nyuka-Vörös vonatban. Nem volt rossz verseny, de nem tartozik a legizgalmasabbak közé, az biztos 🙂
A bajnokság a Százhalombattán található Battaring gokart pályán folytatódik, szeptember 16-án, amely visszafelé irányban kerül megrendezésre.
Szerző: Szete