HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

HCK 5. futam – Battaring

Kellemes idő fogadta a Hobby Cart Kupa sorozat résztvevőit a bajnokság 5. futamán, Százhalombattán. Ugyan az eső a szabadedzések ideje alatt néhány perc erejéig, cseppek formájában meglátogatta a pályát, de hamar odébbállt és végig napos/felhős idő volt a pályán. A sokak által kedvelt aszfaltcsík ezúttal sem hazudtolta meg magát és izgalmas futamokat, nagy csatákat hozott. De hogy pontosan mi is történt, azt nézzük meg, kategóriákra lebontva.

 

Light kategória

 

A light kategória időmérője sikerült a legszorosabbra, melyet végül Halász Péter nyert, 5 ezreddel megelőzve Virágh Pétert. A második sorból Naményi Gergely és Fühl Zoltán várhatták a rajtot, előbbi 5, utóbbi 8 századdal elmaradva a legjobb időtől. A rajtrács további sorrendje: Balázs Gergő (5), Balogh Zoltán (6), Zsigri Márton (7), Vincze Balázs (8) és Kovács Botond (9).

A rajtnál simán eljött a mezőny, pozíciócsere nem történt. Sokat azonban nem kellett várni az első előzési kísérletre: A második kör felénél Balázs Gergő megpróbált bebújni Fühl Zoli mellé, de nem sikerült végigvinnie a manővert, és ezzel még jobban a nyakára húzta az amúgy is veszélyes közelségben levő Balogh Zoltánt, aki remekül használta ki a kínálkozó alkalmat és megelőzte Gergőt az 5. pozícióért. Néhány körrel később, Balogh Zoli a híd utáni egyenes szakaszban szinte szó szerint rátapadt Fühl Zolira és a visszafordítóban megelőzte őt, majd a keletkezett rést azonnal kihasználva, Balázs Gergő is beszúrt Zoli mellé és folytatta Balogh Zoltán üldözését. Hármójuk csatája rendesen összerántotta a középmezőnyt, így a 3-as fogat néhány körön belül 5-ös fogattá duzzadt, ugyanis Zsigri Marci és Vincze Balázs is felzárkóztak rájuk.

Eközben az élen Halász Péter körről körre építette ki előnyét az őt üldöző Virágh Péterhez és Naményi Gergelyhez képest. A verseny negyedéhez közeledve, Balázs Gergő sikerrel utasította maga mögé Balogh Zoltánt. A válaszra nem kellett sokat várni, egész pontosan 3 kört, amikor is Zoli egy nagyon kemény manőverrel, a híd alatt visszaelőzte Gergőt. Mivel a kanyar kijáratán Gergőnek nem maradt sok helye, ezért egy pillanatra megakadt a gumifalon, szerencsére azonban nem ragadt be, de ahhoz pont elég volt, hogy magára húzza a mögötte haladókat. Eközben Fühl Zoli, Zsigri Marci és Vincze Balázs kezdték egymást támadni. A verseny felénél Balázs Gergő és Balogh Zoli ismét egymásra találtak, aminek egy újabb helycsere lett a vége. Szinte borítékolni lehetett, hogy ezzel még nincs vége, és akik erre tippeltek, azok nem is csalódtak. Néhány körrel később, a célegyenesnél Balogh Zoli bement Gergő mellé, a hídra „kéz a kézben” mentek fel, a kanyar kijáratán azonban Gergő lesodródott az ívről és ezt kihasználva, Fühl Zoli azonnal bebújt Gergő mellé, aki azonban a nyújtott jobbos kezdeténél bent tudta tartani a gokartját Zoli mellett és visszaszerezte az 5. helyet. Gergő azonnal megkezdte a felzárkózást Balogh Zoltánra és pár körrel később, a hátsó visszafordítóban megelőzte Zolit, de a kanyar kijáratán nem maradt elég helye, ezért egy pillanatra fennakadt a gumifalon, így Fühl Zoli és Zsigri Marci is el tudtak mellette menni. A következő körben, ugyanitt, Zoli visszaelőzte Zsigri Marcit és Fühl Zoli után eredt.

Az utolsó körökben elmaradt a várt tűzijáték, ugyanis az 5-ös fogat szétszakadt: Balázs Gergő meglépett az őt üldözőktől, Fühl Zoli remek védekezéssel maga mögött tudta tartani Balogh Zolit és Vincze Balázsnak sem sikerült fogást találnia Zsigri Marcin. A versenyt végül a mindvégig magabiztos versenyzést bemutató Halász Péter nyerte, Őt Virágh Péter és Naményi Gergely követték a dobogóra. A további sorrend: Balázs Gergő (4), Fühl Zoltán (5), Balogh Zoltán (6), Zsigri Márton (7), Vincze Balázs (8) és Kovács Botond (9). A versenyben futott leggyorsabb kör Halász Péter nevéhez fűződik, aki így mesterhármassal zárta a light kategória versenyét.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Halász Péter

„Ez az egyik kedvenc pályám. Délelőtt jól mentem (27,8 körül). Az időmérőn azonban sikerült ezt az időt is megjavítanom, 27,5 végét mentem, 5 ezreddel megelőzve Petit. Nagyon örültem a pole-nak, hiszen a HCK-ban elősször indulhattam az élről. A verseny is nagyon jól sikerült, már az elején ki tudtam építeni az előnyöm, így nyugodtan vezettem a célig.”

2. helyezett – Virágh Péter

3. helyezett – Naményi Gergely

 

 

Lány kategória

 

A lányok időmérőjét jelentős fölénnyel nyerte Garamvölgyi Niki, mellőle a 2. helyen Fehér Viktória indulhatott. A második sorból Ungi Anette és Fazekas Kitti, a harmadikból pedig Sotus Ágnes és György Anett várhatták a rajtjelzést.

Nem volt sima az első rajt: Ungi Anette rögtön a visszafordítóban megpróbált bebújni Fehér Viktória mellé, aki zárta az ívet, így Anette fennakadt a gumifalon, melynek következtében egy kisebb koccanásos baleset alakult ki mögötte, Fazekas Kitti és Sotus Ágnes „közreműködésével”. Kitti eleinte a lábát fájlalta, de szerencsére nem történt komolyabb baj, így hamarosan kezdetét vehette az újabb rajtprocedúra. A második rajt már lényegesen békésebbre sikeredett és mindenféle fennakadás nélkül kezdhették meg a versenyzést a lányok. Garamvölgyi Niki már az első kör végére ellépett a többiektől, a második helyen haladó Fehér Viktóriát pedig Ungi Anette támadta. Az első komolyabb akciót György Anett és Sotus Ágnes mutatták be, amikor a hídra felvezető kanyarban Anett megelőzte Ágit, de a kanyar kijárata nem sikerült, így Ági rögtön visszaelőzte Anettet. A következő esemény lényegesen jobban megkavarta a lapokat a versenyben: az 5. körben Fehér Viki túl szűken akart ráfordulni a hídra felvezető balos kanyarra, és a gumifalnak ütközött, melynek következtében az őt szorosan követő Ungi Anette nem tudott hova menekülni és a szemközti falnak csapódott. A mögöttük haladó Fazekas Kitti sem tudta elkerülni az esetet, majd Sotus Ágnes is megérkezett a kisebb „forgalmi dugóba”, aki előtt Fehér Viki állt keresztben. Az esetet egy kisebb koccanás árán ugyan, de György Anett sikeresen elkerülte. Elsőként Sotus Ágnes kecmergett ki a dugóból, majd őt követte Fazekas Kitti. Végül Ungi Anette és Fehér Viktória is újra csatlakozhattak a versenyhez – kétség kívül ők lettek az eset legnagyobb vesztesei.

A kicsúszásokat követően a sorrend a következőképp alakult: Az élen senkitől sem zavartatva magát, Garamvölgyi Niki haladt, mögötte, a szintén az őt üldözőktől biztonságos távolságban haladó György Anett, majd Sotus Ágnes, Fazekas Kitti, Ungi Anette és Fehér Viktória. Egészen a 20. körig nem történt különösebben említésre méltó esemény, amikor is egy 3-as csata kezdett kialakulni a dobogó legalsó fokáért: A boly élén Sotus Ágnes, mögötte szorosan Fazekas Kitti, majd Ungi Anette érkezett. Kitti két körrel később ugyan benézett Ági mellé, de nem sikerült előzési közelségbe kerülnie. 6 körrel később azonban Ungi Anette megpróbálta megelőzni Kittit, a célegyenesre ráfordítóba kanyarban, mely balul sült el és Anette a gumifalban ragadt. A versenyt végül magabiztos fölénnyel nyerte Garamvölgyi Nikolett, második helyen György Anett, a harmadikon pedig Sotus Ágnes érkeztek, megszerezve ezzel első dobogós helyezésüket a bajnokságban. A 4. helyen az Ágival szoros csatát vívó Fazekas Kitti haladt át a célvonalon, majd Ungi Anette (5) és Fehér Viktória (6) zárták a sort. A versenyben futott leggyorsabb kör Garamvölgyi Niki nevéhez fűződik, aki ezzel egy újabb mesterhármassal bővítette repertoárját.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Garamvölgyi Nikolett

„A battai a pálya a kedvenceim közé tartozik, így izgatottan kezdtem el a reggeli szabadedzéseket, amelyeken elég jól szerepeltem. Az időmérőn is olyan gépet kaptunk, amellyel mentem korábban, így már az első körömben jó kört tudtam futni. A versenyre kihúztam az egyik legjobb gépet, így szerencsére már a rajtnál egy kis előnyre tudtam szert tenni. A verseny negyedénél volt egy kis úttorlasz a hídon felfelé, ezen kívül nem sok izgalmat tartogatott számomra a verseny. Gratulálok a többieknek is, az első dobogókhoz! 🙂smile

2. helyezett – György Anett

3. helyezett – Sotus Ágnes

„Százhalombattán élhettem meg a HCK-s pályafutásom első dobogóját. Időmérőn szokás szerint az utolsó helyről indultam. Az egész napot úgy vettem, hogy „Majd lesz valahogy”. Megvallom az igazat, nem vártam dobogós helyet. A rajtnál Kittivel sikerült picit összeakadnunk, de mivel más nagyobbat hibázott nálunk, így vissza lett intve a rajt. A másodiknál már nem mertem bevállalni azt amit elsőnél. A verseny első negyedéig György Anettel vívtunk nagy harcot. Majd jött a forduló pont amikor a mezőny elejéből valaki megforgott, és teljes pályazár lett a hídra felvezető kanyar után. Helyzet felismerésből egy kisebb akadás után kiszabadítottam magam és megpróbáltam minél hamarabb meglépni és elég előnyt kialakítani. Azt sem tudtam igazából, hogy hanyadik helyen gokartozom. A pálya széléről olykor mutatták a dolgot. A verseny vége felé Kitti felzárkózott rám utána már csak arra tudtam gondolni, hogy tartanom kell magam és nem szabad mentálisan szét esnem. És sikerült. Amikor leintettek a végén, még talán fogalmam sem volt arról, hogy most akkor hanyadik vagyok. Csak annak örültem, hogy a Hungaroringi dejavu érzésem felett győzedelmeskedtem (ahol ugyan így Kitti és Ungi Anett volt mögöttem ott viszont hibáztam és 3 helyet buktam rajta). Mikor kiszálltam a gépből egyből az első kérdésem volt, hogy hanyadik helyen értem célba…és utána már tényleg az őszinte örömöt éreztem. Kellett pár verseny míg felfogtam, hogy sikerült!

Nagyon köszönöm azoknak akik végig tartották a lelket bennem egy egy rossz hétvégém után! Ez a harmadik hely nekik is szól!”

 

1-es kategória

 

Az 1-es kategória időmérőjét Zsigri Márton nyerte, megszerezve ezzel első pole pozícióját a sorozatban. A 2. helyre Virágh Péter kvalifikálta magát, 59 ezreddel lemaradva Marci mögött, a második sorból Naményi Gergely és Fühl Zoltán várhatták a rajtot. A rajtrács további sorrendje: Balázs Gergő (5), Véghelyi Ádám (6), Raffay Kristóf (7), Miklósi Tibor (8), Csóka Ferenc (9). A „B” döntőbe szorult Vincze Balázs (10) és Bozzai Dávid (11).

A rajtnál nagyon simán és fegyelmezetten jött el a mezőny, de már a második kör megkezdésénél kisebb csoportokra bomlottak. Az élen Zsigri Marci haladt, őt követte szorosan Virágh Peti majd kicsit távolabb Naményi Gergely és Fühl Zoltán. Mögöttük egy 5 fős „vonat” érkezett, melyet Balázs Gergő vezetett fel, őt árnyékként követte Véghelyi Ádám, aki a célegyenesre ráfordító kanyarban be is nézett egy pillanatra Gergő mellé, de előzés nem történt. A „vonat” további résztvevői: Raffay Kristóf, Miklósi Tibor és Csóka Ferenc. A harmadik kör végén Ádám ismételten megpróbálta megelőzni Gergőt a célegyenesre ráfordító előtt, a hídra egymás mellett mentek fel, majd a helyezkedések következtében rosszul jött ki és Raffay Kristóf valamint Miklósi Tibor is elmentek mellette. Az élen a helyzet egészen a verseny feléig változatlan volt, elől Marci, mögötte szorosan Virágh Peti, majd egy kicsit lemaradva Naményi Gergely. A verseny felénél ez annyiban változott, hogy Virágh Peti egy kicsit leszakadt, Naményi Gergely pedig egy picit feljött, így az első 3, néhány kör erejéig szinte azonos távolságban követték egymást. Pár körrel később Virágh Peti ismét felkapaszkodott Marcira, de nem sikerült előzési helyzetbe kerülnie, miközben Naményi Gergely folyamatosan, egy gokartnyi távolságra követte őket. Ezalatt, az 5-ös fogat élén Balázs Gergő folyamatosan védekezni kényszerült, melyet egészen a verseny leintéséig hibátlanul hajtott végre. A kockás zászlóig mindössze egy előzési kísérlet történt, amikor a 18. kör végén Véghelyi Ádám bebújt Miklósi Tibi mellé, de a kigyorsításon nem volt meg a szükséges tempókülönbség, így az előzést nem sikerült befejeznie.

A versenyt végül Zsigri Márton nyerte, így első pole pozíciója mellé begyűjthette első győzelmét is, mögötte nagyon szorosan Virágh Péter érkezett a 2. helyen, a dobogó legalsó fokára pedig Naményi Gergely állhatott fel. A további sorrend a következőképpen alakult: Fühl Zoltán (4), Balázs Gergő (5), Raffay Kristóf (6), Miklósi Tibor (7), Véghelyi Ádám (8), Csóka Ferenc (9). Az 1-es kategória „B” döntőjében simán eljött a rajtnál Balázs és Dávid, a leintésig pedig nem történt különösebb esemény a versenyben, így azt Vincze Balázs (10) nyerte, Bozzai Dávid (11) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kör Virágh Péter nevéhez fűződik.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Zsigri Márton

„Időmérő után szinte el sem hittem,hogy pole-ban vagyok.

Versenyre egy nehezen kezelhető űrgépet húztam,a 10-est.A rajtot jól kaptam el,az első 2 körben volt néhány apró hibám,utána inkább a védekezésre koncentráltam.Végül elsőként intettek le,nagyon örültem,mivel ez volt az első első helyem.”

2. helyezett – Virágh Péter

3. helyezett – Naményi Gergely

 

 

2-es kategória

 

Ezúttal is a 2-es kategória vonultatta fel a legnépesebb mezőnyt, összesen 16 versenyző nevezett a min 75 kg-osok kategóriájába, mely így azt is jelentette, hogy akit a 16. helyen intenek le, sajnos nem szerez pontot – ezzel is tovább emelve a kategória időmérőjének és versenyének a tétjét. Az időmérőt némi meglepetést okozva, az idei első HCK-s versenyét teljesítő Kovács Péter nyerte, 56 ezreddel megelőzve a második helyre időmérőző Molnár Györgyöt. A második sorból Balogh Hungit István és Porcs-Makkay Ákos indulhattak. A további sorrend: Molnár Tibor (5), Lajos József (6), Miklósi Tibor (7), Bubnó Márk (8) és Vincze András (9). A „B” döntő rajtrácsa a következőképp alakult: Halustyik Ferenc Junior (10), Csizmadia Tamás (11), Katona Kristóf Győző (12), Bubnó Lőrinc (13), Fehér Tamás (14), Riba Gábor (15) és Auer Márton (16).

A rajtnál Lajos József megpróbálta körbeautózni Molnár Tibort, aminek az lett a vége, hogy Miklósi Tibor bebújt mellé és megelőzte, így egy helyet vesztett a rajtpozíciójához képest. Az 1. kör végén, a célegyenes ráfordítóban Molnár Gyuri megpróbált bebújni Kovács Péter mellé, amitől viszont megtorpant a lendülete és ezt kihasználva, Balogh Hungit István megelőzte őt, feljött a 2. helyre. Úgy tűnik, hogy a célegyenesre ráfordító kanyar vonzza a bajt – ez nem csoda, hiszen ez az egyik olyan pontja a pályának, ahol lehet előzni –, hiszen a 4. kör végén Bubnó Márk próbálta meg megelőzni Lajos Józsefet a 7. helyért, de fennakadt a gumifalban, és mire kiszabadították, jelentős hátránnyal tudott csak a mezőny után eredni. Amíg a 10. kör környékén Kovács Péter szinte senkitől sem zavartatva haladt az élen, addig mögötte a mezőny 2 részre bomlott: Balogh Hungit István, Molnár György és Porcs-Makkay Ákos támadták egymást, utánuk pedig a Molnár Tibor, Miklósi Tibor, Lajos József és Vincze András vonat érkezett, leghátul pedig a mezőnyre rohamléptekkel felzárkózó Bubnó Márk. Az első komolyabb előzési kísérlet a 13. körben történt, amikor Miklósi Tibor megpróbálta megelőzni Molnár Tibort, de ezt nem sikerült abszolválnia. A verseny felénél azonban Miklósi Tibi újra megpróbálta az előzést és ezúttal siker koronázta próbálkozását, a híd előtt sikerült Molnár Tibi elé kerülnie, aki az előzés következtében lendületet veszített, így Lajos József is elment mellett. Fél táv környékén azonban Molnár Tibor sikeresen visszaelőzte Lajos Józsefet. A hátralévő körökben Porcs-Makkay Ákos és Molnár György csatáztak a 3. helyért, de pozíciócsere nem született a próbálkozásokból, valamint Lajos József próbálta visszatámadni Molnár Tibort, de mindhiába. A mezőny legvégén is intenzív csata bontakozott ki Bubnó Márk és Vincze András között. A futamot végül rajt-cél győzelemmel, Kovács Péter nyerte, megszerezve ezzel első győzelmét a bajnokságban. 2. helyen Balogh Hungit István érkezett meg, szorosan mögötte a 3. helyen Molnár György, Porcs-Makkay Ákos (4) és Miklósi Tibor (5). Őket követte Molnár Tibor (6), aki egy fél gokartnyival volt előrébb Lajos Józsefnél (7) a célvonalon. A legszorosabb befutót mégsem ők, hanem a Bubnó-Vincze páros produkálták: A célegyenesben Márk (8) gokartja épp egy kicsivel volt előrébb (számítógép tanulsága szerint 12 ezreddel), így a leintés pillanatában sikerült megelőznie a végig védekező Vincze Andrást (9).

A kategória 7 fős „B” döntője egy sima rajtot követően, néhány kör alatt kisebb „csapatokra” bomlott: az élen Csizmadia Tamás ostromolta Halustyik Ferencet, a „B” döntő harmadik helyéért pedig Bubnó Lőrinc üldözte Katona Kristóf Győzőt. A mezőny végén a Fehér-Riba-Auer trió követték szorosan egymást. Hármójuk csatája azért is volt érdekes, mert akit utolsóként intenek le, az pont lemarad az utolsó – 15. – pontszerző helyről. Nagyjából a verseny negyedénél Riba Gábor megpróbálta megelőzni az előtte haladó Fehér Tamást a célegyenesre ráfordító kanyarban, de a harc hevében Auer Márton beszúrt Gábor mellé és megelőzte őt. A verseny feléhez közeledve, Katona Kristóf Győző kezdte el támadni a 2. helyen haladó Csizmadia Tamást, amely egy lélegzetvételnyi levegőhöz juttatta Halustyik Ferencet. Eközben a mezőny végén egy komolyabb helycsere történt: egy előzési kísérlet következtében, Riba Gábor feljött a 4. helyre, Auer Márton az 5.-re, míg Fehér Tamás jött ki a legszerencsétlenebbül az esetből: a 6. helyre esett vissza.

A helyezésekben ezt követően, egészen a leintésig nem történt változás: Az élen Halustyik Ferenc Junior (10) kényelmes előnnyel nyerte meg a kategória „B” döntőjét, míg mögötte Csizmadia Tamás (11) érkezett, akit végig keményen támadott Katona Kristóf Győző (12). A további befutók: Bubnó Lőrinc (13), Riba Gábor (14), Auer Márton (15) és Fehér Tamás (16). A kategória leggyorsabb körét Bubnó Márk futotta meg.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Kovács Péter

„Úgy érkeztem a Battaringre, hogy még teljesen ismeretlen volt számomra a pálya. A szabad edzéseken próbáltam begyakorolni a pálya íveit körröl-körre, amivel sikerült felkapaszkodnom a többiekre. Utána jutott egy kis időm a pihenésre is, mivel az utolsóként kezdtem meg az időmérőt. Végül nagyon jól sikerült, mivel meg lett a pole-pozíció az amúgy is nagyon erős mezőnyben. A verseny előtt nagyon fáradt voltam, ami sajnos a verseny idejére is kitartott. Ennek ellenére sikerült egy jót rajtolnom, amit követően sikerült is lassan meglógnom a mezőnytől. A verseny közepe táján már nagyon nagyra nőtt az előnyöm és inkább visszább kapcsoltam, hogy biztonságosan érjek be a célba. A leintéskor sikerült több, mint 8 másodpercet adnom a 2. helyezettnek.

Nagyon élveztem ezt a versenyt, és szeretnék gratulálni Istvánnak és Györgynek a fair és izgalmas versenyért.”

2. helyezett – Balogh Hungit István

3. helyezett – Molnár György

3-as kategória

 

A 3-as kategória időmérőjét Kocsi Viktor nyerte, 1 tizeddel megelőzve a második helyre kvalifikáló Porcs-Makkay Ákost. A második sorból Rátkai János és Kocsi Zsolt várhatták a rajtot, kettejük közt mindössze 4 ezred volt a különbség. A rajtrács további sorrendje: Vincze András (5), Balogh Hungit István (6), Molnár György (7), Nagy Koppány (8) és Stenger Zsolt (9).

A problémamentes rajtot Vincze András kapta el a legjobban, aki rögtön az első kanyart követően megelőzte Kocsi Zsoltot és feljött a 4. helyre. Persze a versenyben nem kellett sokat várni a további akcióra: rögtön az első kör végén Rátkai Jani kezdte el keményen támadni Porcs-Makkay Ákost az átmeneti dobogó második fokáért. Mindeközben Kocsi Viktor, kettejük csatáját kihasználva, már az első kör végén biztonságos távolságra került Tőlük. Ákos és Jani csatáját kihasználva, a második kör végén Vincze András fogott egy nagyon kemény féktávot, és esett be Rátkai Jani mellé, majd a hídra érkezve sikerült is befejeznie az előzést, így feljött a 3. helyre. Természetesen Jani ezt nem hagyta annyiban, szorosan rátapadva Andrisra, egy több körön át tartó csatába kezdtek, melynek köszönhetően Porcs-Makkay Ákos meglépett előlük. Ezalatt a mezőny középső részein sem pihentek a versenyzők, ahol egy 3-as csata kezdett kibontakozni, Balogh Hungit István, Molnár György és Nagy Koppány részvételével. Eközben a 3. helyért Rátkai János és Vincze András vívtak továbbra is kemény csatát, mellyel azonban magukra húzták nem csak a távolságot körről-körre lopó Kocsi Zsoltot, de a mögöttük érkező kisebb vonatot is, melynek élén Balogh Hungit István haladt. A verseny negyedéhez érkezve azonban Rátkai Jani sikeresen visszaelőzte Vincze Andrást, nagyjából hasonlóan, ahogy azt Andris tette vele a verseny elején. Sejteni lehetett, hogy kettejük csatája itt nem ér véget, Andris a kör végén a célegyenesre ráfordító kanyarban megpróbálta visszaelőzni Janit, azonban nem volt meg a szükséges sebességkülönbség, és a gumifalon egy pillanatra megtorpant a kanyar kijáratán. Ezt kihasználva, a mögöttük érkező Kocsi Zsolt megpróbálta jobbról megelőzni Andrást, amit Andris nem vett észre és a vége az lett, hogy Zsolt akaratán kívül a boxutca gumifalába pörgette őt. Andris végül csak 1 kör hátránnyal tudott a mezőny után haladni. Az esetet követően az első 4 helyezett biztonságos távolságban követték egymást, és a nézők figyelme ezúttal a középmezőnyre összpontosult, ahol is a Balogh-Molnár-Nagy trió folytatott kemény csatát egymással. A verseny feléhez érkezve azonban ez a fogat is fellazult némileg: Molnár Gyurinak sikerült ellépnie Nagy Koppánytól és Balogh Hungit István után erednie. Ekkor történt egy aprócska baki, amikor is véletlenül Istvánnak belengették a kék zászlót, aki így maga elé engedte Molnár Gyurit, majd rögtön jelezte is kézfeltartással, hogy itt valami nincs rendben. A bakit természetesen jelezték Gyurinak is, aki 2 körrel később visszaengedte Istvánt, hogy ott folytassák kettejük – vagyis inkább hármójuk – csatáját, ahol abbahagyták. Hárman olyannyira kemény csatát vívtak, hogy néhány körrel a verseny vége előtt megérkezett rájuk a körhátrányban lévő Vincze András is, aki láthatóan ezzel nem volt teljesen tisztában, hiszen megpróbálta megelőzni Nagy Koppányt, amit természetesen Koppány azonnal lereagált és védte a pozícióját. Még mielőtt azonban komolyabban beleszólhatott volna a hármas csatájába, Kocsi Viktor lekörözte Andrást, ezzel biztosítva azt, hogy a hármast a kék zászló után ne érjen még egy váratlan meglepetés.

A kör végén Viktort le is intették az élen, miközben az előttük haladó Molnár Gyuri sikeresen rágta át magát a futamon mindvégig remekül védekező Balogh Hungit Istvánon, megszerezve ezzel az 5. helyet. A futamot tehát Kocsi Viktor nyerte, második helyen Porcs-Makkay Ákos érkezett, a dobogó legalsó fokára pedig Rátkai János állhatott fel. A további sorrend: Kocsi Zsolt (4), Molnár György (5), Balogh Hungit István (6), Nagy Koppány (7), Stenger Zsolt (8) és Vincze András (9). A versenyben futott leggyorsabb kör Rátkai János nevéhez fűződik.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Kocsi Viktor

2. helyezett – Porcs-Makkay Ákos

3. helyezett – Rátkai János

 

 

 

 

 

 

4-es kategória

 

A legnehezebbek időmérőjét Kádas Zsolt nyerte, 11 ezreddel megelőzve Kocsi Viktort és bezsebelve ezzel idei első pole pozícióját. A második sorból Kocsi Zsolt és Szatory József indulhattak. A rajtrács további része a következőképpen alakult: György Gábor (5), Rozvadszky Csaba (6), Balla Gábor (7), Váradi Tamás (8), Balogh Hungit István (9). A 2 fős „B” döntő sorrendje pedig: László Attila (10) és Stenger Zsolt (11).

A 8. helyről induló Váradi Tamás mutatott be egy remek rajtot és előzte meg egy pillanatra Balla Gábort, azonban az első kanyarból nem sikerült jól a kigyorsítás, és végül a hídra felmenet már csak utolsóként követhette a többieket. Habár a verseny a résztvevők számára mindvégig izgalmasan alakult, nézői szempontból a dolgok igazán csak fél távhoz közeledve pörögtek fel: Az élen Kádas Zsolt haladt, mögötte az őt árnyékként követő Kocsi Viktor. A 3. helyen Viktor testvére, Zsolt érkezett, akit Szatory Józsi próbált megelőzni, hasonló elánnal, ahogy azt Viktor próbálta Kádas Zsolttal az élen. Kettejük csatájának köszönhetően egyre közelebb ért György Gábor és az őt üldöző Rozvadszky Csaba, valamint Balla Gábor. Az izgalmak természetesen itt nem értek véget, hisz a mezőny végén, Balogh Hungit Istvánt ostromolta folyamatosan Váradi Tamás, mely végül egy előzéssel ért véget, Tamás ezzel visszaszerezte 8., rajtpozícióját. Néhány körrel később, Szatory Józsi torpant meg egy picit a hátsó visszafordító kanyarban, ahogy Kocsi Zsolttal csatázott, melyet György Gábor azonnal megpróbált kihasználni, de végül nem sikerült az előzés és visszasorolt Józsi mögé. Nem úgy, mint Balla Gábor, aki a „pofozkodásból” remekül jött ki és megelőzte Rozvadszky Csabit, megszerezve ezzel a 6. helyet. Mindeközben Váradi Tamás kezdte meg a felzárkózást az előtte csatázó György-Balla-Rozvadszky trióra. Az adok-kapoknak köszönhetően Kocsi Zsolt fellélegezhetett, hiszen leszakadt róla Szatory József. Ezt a lehetőséget azonnal elkezdte kamatoztatni, hisz rögtön megkezdte a felzárkózást az élen haladókra és néhány kör alatt sikerült testvére mögé kerülnie. Mivel azonban nem tudott fogást találni Viktoron, ezért a trióhoz néhány körön belül csatlakozott Szatory József is. Eközben Rozvadszky Csaba kezdte el Balla Gábort támadni, amit Váradi Tamás használt ki és esett Csaba „nyakába”. Előzés azonban nem lett belőle, olyannyira nem, hogy pár körrel később megérkezett Balogh Hungit István is és elkezdett Tamással csatázni, így Csaba el tudott lépni az őt üldöző Tamástól.

A futamot végül a mindvégig remekül versenyző és védekező Kádas Zsolt nyerte, megszerezve ezzel idei első pole pozíciója mellé, pályafutása első győzelmét is. Második helyen zárt Kocsi Viktor, harmadik helyen Kocsi Zsolt a negyedik helyen pedig Szatory József. A további sorrend: György Gábor (5), Balla Gábor (6), Rozvadszky Csaba (7), Váradi Tamás (8), Balogh Hungit István (9).

A 4-es kategória „B” döntőjének a rajtját Stenger Zsolt kapta el a legjobban, egy pillanatra meg is előzte László Attilát, azonban a kanyar kijáratánál nem volt megfelelő a kigyorsítás és Attila visszavette tőle pozícióját. Ezt követően nem is nagyon történt különösebb esemény a pályán, mindketten nagyon fegyelmezett versenyzést mutattak be és az indulás sorrendjében haladtak át a célvonalon, így László Attila (10) nyerte a „B” döntőt, Stenger Zsolt (11) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kört Váradi Tamás szerezte meg.

Dobogósok, nyilatkozatok:

1. helyezett – Kádas Zsolt

„Poól pozíció és győzelem!!! Kell ennél több!? Igen még több győzelem! A tavalyi fiaskó után óriási elszántsággal és várakozással tekintettem a Batta ring futamára! A délelőtti edzések is elég jól sikerültek és mindenképpen a jó eredményre koncentráltam főként, hogy kedvesem és a gyerekek is izgultak értem a helyszínen! A qvali után hihetetlen volt, hogy a bajnokság esélyesét Viktort sikerült néhány ezreddel megelőznöm és újra az első helyről indulhatok! Mondanom sem kell a futam előtti izgalom mennyire a hatalmába kerített! Szurkolótábor a boxutcánál én meg elöl és mögöttem a mindenre éhes vetélytársak! Végre elrajtolt a mezőny és sikerült megőriznem a vezető helyet! Nem tudtam megnyugtató térközt kiautózni, de biztonsággal védekezve őriztem a pozíciót! Minden kör egy örökkévalóság volt,de minden kör végén éreztem, hogy ott és akkor elérhetem azt amiért gokartozni kezdtem! Felállni a dobogó tetejére! Az utolsó körben minden idegszálammal arra koncentráltam, hogy a pályán maradjak mer az álom már csak néhány méter! Karesz meglengette a kockás zászlót! Óriási nyomástól szabadultam meg és hihetetlen volt, hogy győztem!!! A levezető körön tudatosult bennem mi is történt és, hogy ezt már senki sem veheti el tőlem! Az, hogy a családom is jelen volt életem első futamgyőzelmén még csodálatosabbá tette ezt a gyönyörű napot! A szeptemberi visszavágón újra megpróbálom!!! :))))”

2. helyezett – Kocsi Viktor

3. helyezett – Kocsi Zsolt

 

Szerző: Vincze András