Április utolsó vasárnapján került megrendezésre az OAGB 3. futama a Hungaroringen. Napsütés, szép lányok és a motorok dübörgése fogadta a nagyérdeműt a ring teljes terültén . Nézzük, mi is történ a vasárnapi napon.
I.-es Kategória
Az egyes kategória időmérő edzését Dudás Bence nyerte meg kicsivel több, mint 2 tizeddel Szetei Gergő előtt. Niki megszerezte a harmadik helyet, míg mögüle a Vernyik – Ádám kettős várhatta a rajtot. A mezőny szépen eljött, nem voltak gondok az első kanyarnál, Dudás Bence megtartotta első helyét de nem tudott elszakadni Szetétől. A mezőny két részre szakadt. A Dudás-Szetei-Garamvölgyi-Vernyik négyes meglógott az élen. Ádám Tamás pedig az 5. helyen volt kénytelen védekezni. Tomit a futam feléhez érve több helyet is bukva visszacsúszott az utolsó előtti helyre, Bencze Tündi elé. Tündinek a rajt után pár körrel ki kellett állnia a boxba a gépe meghibásodása miatt. Az élmezőnyben is történtek változások. Vernyik Beni nem sokáig akart a negyedik helyen maradni így a rajt utáni második kanyarban megelőzte Garamvölgyi Nikit, és a hibázó Szetei Gergelyt, aki így visszacsúszott a másodikról a negyedik helyre. Alig 6 perc volt vissza a futamból amikor Dudás Bence a rajt utáni első kanyarban kicsit lecsúszva elvesztette vezető pozícióját és így Vernyik Beni vette át a vezetést. Az első helyet a futam végéig nem adta ki a kezéből és megnyerte a Hungaoringi versenyt. Dudás bence futott be a második helyen és Garamvölgyi Nikit intették le a harmadik helyen. A további sorrend a negyedik helytől: Szetei Gergely (4), Gonda Bence (5), Antal Dávid (6), Báldi Gergő (7), Ádám Tamás (8), Benze Tündi (9). A versenyben futott leggyorsabb kört a nyolcas géppel Bencze Tündi futotta, 27,197.
Nyilatkozatok:
1. helyezett – Vernyik Benedek
„A verseny elején nem hittem volna hogy lesz valami esélyem az első helyre de aztán elkezdtem gyorsulni. Történt egy kis baleset is és szerencsére megúsztam és feljöttem a negyedik helyről a másodikra, ezután üldözőbe vettem Dudás Bencét aki ugye az első helyen haladt. Pár körig figyeltem hol tudnám megelőzni és volt is egy hely ahol lehetett is esélyem. Meg kellett próbálnom mert első akartam lenni. Ezért egyszer megpróbáltam abba a kanyarba amelyiket kinéztem és sikerült is. Átvettem az első helyet és a verseny végéig mégis őriztem. Szerintem nagyon jó verseny volt, várom már csömört.”
2.helyezett – Dudás Bence
„Nagyon vártam már ezt a versenyt. Mert nem úgy kezdtem a szezont ahogy vártam. Úgy ,hogy nagy reményekkel érkeztem vasárnap a Hungaroringi pályacsíkra. Tudtam ,hogy itt jobban szerepelhetek mint az előző futamokban, mert nagyon szeretem ezt a pályát. Ráadásul a kültéri pályákon talán jobban is megyek.
A szabadedzéseken bizonyítottam magamnak és az ellenfeleimnek ,hogy most nagyon ütő képes formában vagyok. Kezdtem vissza zökkenni a tavalyi formámba. A pálya mindig is bejött mert kis pálya de élvezetes, gyors, és jó a pálya felülete. Az időmérőn nagyon jól mentem és sikerült mind az őt körömet összeraknom, és így az első AGB-s Pole Pozíciómat megszereztem! Nagyon nagy volt az örömöm, mert jó volt úgy várni a versenyt ,hogy a várva várt formámat hozom. A verseny előtt tudtam ,hogy nehéz dolgom lesz majd, mert az egyes gépet húztam ki. Ami nem volt valami jó, nem volt végsebessége. A rajtot jól elkaptam és sikerült megőriznem az első helyemet. Utána megpróbáltam elszakadni a többiektől de nem sikerült, mivel egyenesben lassú volt a gép. Így rájöttem ,hogy egy esély van a győzelemhez, ha végig védekezem a versenytávot. Ment is a dolog, a verseny fele előtt Szete meg lökött a célegyenes utáni féktávon. Erre lecsúsztam az ívről és ő elment. De jelezte ,hogy vissza enged, vettem is az adást. A csiki csuki résznél be mentem a belső ívre, mert ott hagyta a helyet. Gondoltam ,hogy ott enged el, de amikor már ott voltam mellette akkor bezárt (rám zárt)….és nem volt hova mennem és így félig meddig kiforgattam. Utána picit felpezsdült voltam az esetek után és tovább haladtam az első helyen. De Vernyik Benedek a verseny háromnegyedénél egy gyönyörű szép előzéssel megelőzött. De tegyük hozzá az én kicsi hibám is kellett hozzá. Jó verseny volt, és egyben kemény is. Gratulálok az ellenfeleimnek ! Várom a következő versenyt !”
3.helyezett – Garamvölgyi Niki
„Soha nem tartozott a kedvenceim közé ez a pálya, mégis valamiért jól szoktam rajta menni. Az időmérőn ismételten harmadik lettem (lehet, hogy tudat alatt kibéreltem magamnak ). A versenyre gyors gépet kaptam, de folyamatosan felakadt a gáz, így nehéz volt eltalálni a bolyban a fékezési pontokat. Izgalmas verseny volt, végig vonatozással, de jó lenne végre kimozdulni a harmadik helyről. Gratulálok a többieknek is!”
II.-es Kategória
A kettes kategóriában az első helyről Vitanov Tamás rajtolhatott Csepregi Peti és Dergez Berci előtt. Őket követték a negyedik és ötödik helyen a Riba – Reich páros. Az első négy helyezett közt kevesebb, mint 1 tized a különbség így izgalmas futamra számíthattak a fiúk. A rajt zökkenőmentesen sikerült és szépen eljöttek a fiúk. Riba Krisztián nem sokáig gokartozott Dergez Berci mögött, rögtön a 4. körben meg is előzte, feljőve ezzel a harmadik helyre. Vitanov Tomi és Csepregi Peti eközben már elszakadtak az élen és a saját tempójukat tudták gokartozni. Szántó Tominak is sikerült megelőznie Molnár Tibit. Riba pár perc alatt utol tudta érni Csepregit, a Boldizs – Szántó páros pedig megelőzte Reich Balázst a célegyenes utáni második kanyarban. Riba Krisztián a verseny végéig támadta Petit de megelőzni nem tudta végül. Vitanov Tomi megnyerte a futamot, Peti és Krisztián előtt. Dergez Bercinek most „csak” a negyedik hely jutott. A további sorrend az ötödik helytől: Boldizs Bence (5), Szántó Tamás (6), Reich Balázs (7), Molnár Tibor (8), Propszt Roland (9) és Szetei Gergely (10). A „B” döntőt Józsa Péter nyerte meg Rózsa György előtt. Cseh Gábor 13. míg Papp Márton 14. lett végül. A versenyben futott leggyorsabb kör Riba Krisztián neve mellé köthető a nyolcas géppel, 27,123.
Nyilatkozatok:
1.helyezett – Vitanov Tamás
Hamarosan…
2.helyezett – Csepregi Péter
” Az időmérőre sikerült magam összeszedni, ami korábban nem volt mindig jellemző.
Jónak tartottam a 2. helyet, ráadásul nem is húztam rossz gépet.
A rajtom sajnos nem sikerült jól, de a belső ívre húzódva sikerült megtartani a pozíciómat.
Néhány körrel később láttam hogy a többiek lemaradnak rólunk, ami a Berci rossz gépének volt köszönhető.
Aztán el is ment mellette a Riba és elkezdett rám felzárkózni, ami nem volt túl megnyugtató.
Pár kör múlva utol is ért és már kezdett bekopogtatni.
Mivel az én gépem inkább az egyenesekben volt gyorsabb, a kanyarokban ért mindig utol.
Abszolút a védekezésről szolt a verseny további szakasza, de sikerült magam mögött tartani és beérni a 2. helyre. Gratulálok a többieknek.”
3.helyezett – Riba Krisztián
Hamarosan…
III.-es Kategória
Ebben az évben már bebizonyosodott hogy a hármas kategória mezőnye idén a legerősebb. Folytatta remeklését Lencsés Bálint hiszen Hungarokart után a Hungaroringen is ő indulhatott az első helyről. Mögüle a Dergez Bertalan, Vitanov Tamás páros indult. Bakonyi Ákos a negyedik, míg Topor Kálmán az ötödik helyet kaparintotta meg magának. A rajt probléma mentes volt. A 8. helyről rajtoló Kovács Gyurit a rajtnál megelőzte Rátkai Jani és Dudás Bence, az élbolyban nem történt változás. Lencsés Bálint az élen folyamatosan szakadt el. A harmadik helyen folyamatosan védekeznie kellett Vitanov Tominak így nem tudta Bercit követni aki így ellógott Tomi elől. Túl a verseny felén, Balogh Dávid meg tudta előzni Csáki Zolit. Pár kör múlva Zoli visszavette a pozícióját kisebb koccanások árán, ami Toport is érintette. Ezt Rátkai használta ki aki 2 helyet jött fel és Kálmán mögé zárkózott fel. Dávid visszacsúszott az utolsó helyre. Pár körrel a leintés előtt az élmezőnyben is történt előzés. Bakonyi Ákos megelőzte Vitanov Tomit így feljött a 3. helyre. Egy körrel a leintés előtt Csáki Zoli is tudott javítani a pozícióján, megelőzve Rátkai Janit feljött a hatodik helyre. A leintésig nem történt változás, Lencsés Bálint magabiztosan megnyerte a futamot Dergez Berci előtt. A harmadik helyen Bakonyi Ákos futott be. A további sorrend a negyedik helytől: Vitanov Tamás (4), Topor Kálmán (5), Csáki Zoltán (6), Rátkai János (7), Dudás Bence (8), Kovács György (9), Balogh Dávid (10). A „B” döntőt Szántó Tamás nyerte meg Riba Krisztián előtt. A versenyben futott leggyorsabb kör Lencsés Bálint neve mellé fűződik az ötös géppel, 27,067. Így mester hármassal zárhatta a Hungaroringi hétvégét.
Nyilatkozatok:
1.helyezett – Lencsés Bálint
„A hungaroringre nagyon sokan szívesen jönnek, hiszen hazánk legnevezetesebb versenypályája! A kettes kanyarnál található gokartpálya, számomra eddig nem feküdt. Egyedül 2010-ben tudtam itt nyerni, szakadó esőben, HCK-n. Most kicsit más volt a helyzet. 30°C, április nyár. Az edzések alatt több dolgot is próbálgattam, mi lehet a legjobb erre a versenyre. Itt az időmérőre kellett játszani, mivel a versenyen hiába van jó pár előzési pont, rengeteg rutinos pilóta van ebben a mezőnyben! Időmérőn nem sikerült összeraknom a legjobb kört, önmagamhoz képest. Amikor kiszálltam, nem voltam megelégedve magammal, ám ez mégis elég volt a pole-ra, amin nagyon meglepődtem. Nem éreztem annyival jobbnak azt a körömet, ezért különösen meglepett a másfél tizedes előny. A 27,175-ös időmhöz és az első rajtkockához egy jó gép párosult. Berci jött mögöttem a külső ívről a nem túl acélos 7-es géppel, és Tomi rajtolt a 2. sorból a 10-es géppel. A rajt sima volt, az első kört még kicsit levédtem, aztán mentem a saját íveimen. Nyomtam ahogy tudtam, bár nagyon el voltam szakadva a többiektől. Az utolsó 4-5 körben már spóroltam a technikával. 1-2 tizedet benne is hagytam 1-1 körben(puhább kigyorsítások, korábbi féktávok), ki tudja mikor viccel meg egy gázbowden vagy bármi más:) Amikor a 40. kör végén leintettek, jó érzés volt átjönni a célvonalon, hiszen ez volt az idei 2. rajt cél győzelmem, amivel a bajnoki tabella élére kerültem, Bercivel holtversenyben, 50-50 díszpettyel:) Berci 2. lett, amihez külön gratulálok, így „prokart racing 1-2” lett a befutó! Gratulálok mindenkinek aki végigment ebben a hőségben!”
2.helyezett – Dergez Bertalan
„Az időmérő jól sikerült, nem húztam túl jó gépet, úgyhogy a cél a második hely megtartása volt. A versenyben kb 5 perc után előttem senki, mögöttem senki, így telt el a maradék 15 perc. Örülök a második helynek, a bajnokság szempontjából ez jó eredmény.”
3.helyezett – Bakonyi Ákos
Hamarosan…
IV.-es Kategória
A négyes kategória időmérő edzését Topor Kálmán nyerte meg 45 ezreddel az újonc Kovács Gyuri előtt. Nyuka Gabi indulhatott a harmadik helyről, míg őt követte a Csáki – Dergez páros a negyedik ötödik helyen. A négyes kategória rajtja volt a legizgalmasabb a hétvégén. Nyuka és Csáki rögtön a rajtnál megelőzet Kovács Gyurit, míg a második kanyarnál Dergez – Németh páros akadt össze így Attila visszaesett a nyolcadik helyre, Berci pedig egy helyet bukott így Pribilinszky Zoli feljött két helyet is. Topor Kálmánnak az élen sikerült elszakadnia, majd később Nyuka Gabinak is. Csáki Zoli viszont egész futam alatt tartotta magát Kovács Gyurival szemben. Pribilinszky zoli végig megtartotta ötödik helyét. Kovács Gyurinak volt egy előzési kísérlete amit szabálytalannak ítéltek így vissza engedte Zolit a harmadik helyre. Topor Kálmán senkitől nem zavartatva megnyerte a Hungaroringi futamot Nyuka Gábor és Csáki Zoli. Kovács Gyuri pedig a negyedik helyen ért célba első versenyén. A további sorrend az ötödik helytől: Pribilinszky Zoltán (5), Somogyi Tamás (6), Vörös Imre (7), Dergez Bertalan (8), Németh Attila (9) és végül Magyari Beck Szabolcs (10). A versenyben futott leggyorsabb kör Topor Kálmán neve mellett található a hármas géppel ami 27,594.
Nyilatkozatok:
1.helyezett – Topor Kálmán
Hamarosan…
2.helyezett – Nyuka Gábor
„Nagyon vártam a Hring-et,mert itt mindig az a tipikus családi idill járja át a szívem. Szép idő,sütögetés, sok nevetés,sok barát és ez most sem volt másképp. Az időjárásra sem lehetett panasz, ragyogó napsütésben volt race-ünk:D hehe. Szóval szeretem ezt a pályát,az utóbbi években rendszerint második voltam és értékes pontokat tudtam szerezni. Szerencsére ez most is így volt,a harmadik helyre tudtam kvalizni, a nagyon erős mezőnyben,mely ismét dobogóra adott reménységet. A gép-húzást illetően nem volt szerencsém, a nem túl acélos 7-est gépet adta nekem a sors(érdekes,mert a 7es a szerencse számom,de a 7es gépet sosem szerettem,pedig rendszeresen kihúzom). A verseny előtt volt némi technikai problémám. Megkértem a csapatmérnökömet,Norbit,hogy szerelje vissza a kipufogót,amit Dergez Berci az előző futamon leszakított és húzza meg a kormányon azt a pár csavart,mert nagyobb volt a holtjáték,mint egy 30éves Ladán:D Norbi a helyzet magaslatán állt és gyorsan megjavította a gyári Rimómat,hamar fel tudtam állni a rajtrácsra. A rajtot nagyon jól elkaptam. A második helyen rajtoló versenyzőnek, Kovács Gyurinak be tudtam szúrni és meg tudtam előzni. Az első kanyarok után láttam,hogy Chucky is meg tudta előzni Gyurit,de mivel neki sem volt acélos gépe,nem tudott utánam jönni,hanem védekeznie kellett,így egy közepesen gagyi géppel elgurulgattam a második helyen. Topor Kálmi az első helyen gyors is volt, jó gépe is volt, így adott a mezőnynek egy teljes kört. Gatula neki! Az utóbbi 3 évben mindig TK-NYG 1-2. volt a végeredmény a Hringen….úgyhogy már most várom a 2013-as Hringet:) A 3as kategóriában ProKart dobogó volt,a 4esben KartFanatics. Gratula Mindenkinek!”
3.helyezett – Csáki Zoltán
„Szabadedzéseken elég jókat mentem, viszont az időmérőn egyetlen értelmes kört se sikerült összeraknom. Szerencsémre Berci két ezreddel lassabb kört ment, így sikerült a 4. helyről indulnom. Gaba a 3. helyről jól rajtolt és sikerült megelőznie a másodikként induló Kovács Györgyöt. Aki nem csak neki nem zárt, hanem a második jobbosban is külső íven maradt, így a következő kanyarban már én fordultam harmadikként. Gabánál gyorsabbnak éreztem magamat, de a mögöttem jövőnek még acélosabb gépe volt, keményen támadott ezért végig védekeznem kellett. Sajnálom, hogy nem tudtam így felzárkózni, pedig jót csatázhattunk volna Gabával. Valószínű lesz még erre alkalom a következő futamokon Végül is elégedett vagyok a harmadik hellyel is, messze még a bajnokság vége és minden megszerzett pont sokat érhet a még a végén.”
Ez volt tehát a 3. verseny összefoglalója a Hungaroringről. A következő futam majd Csömörön lesz a Kart Farmon Május 20-án. Jó felkészülést minden versenyzőnek, találkozunk a következő futamon!
Szerző: Rátkai János