Az idei év OAGB különdíjainak köszönhetően Rátkai János már kipróbálhatta magát egy Rotax Max versenygokarttal a Mezőhegyi Kupán. A lehetőség következő nyertese Fühl Zoltán lett.
A nyeremény ahogy Janinál is egy versenynapot tartalmazott egy Rotax Max versenygéppel, amely magába foglalt 3 szabadedzést, egy időmérő edzést, és két versenyt.
Fühl Zoltán élménybeszámolója:
„Amikor az év elején megláttam, hogy lehet nyerni AGB-ről egy futamon való részvételt Rotax Max-os géppel nagyon megörültem. De tudtam, hogy nagyon nehéz lesz megszerezni az indulás lehetőségét, mivel 2-3 futam után csak egy versenyző nyerheti meg ezt a díjat és a mezőny nagyon kiegyensúlyozott, sok hasonlóan jó képességű versenyzőt ismertem meg. Az első szakasznál az első versenyt, ami beleszámított, megnyertem, de Kulcson nem jött ki a lépés, talán azért is, mert túlzottan stresszeltem emiatt a lehetőség miatt.
Majd jöttek a következő versenyek, Kőbánya, Batta, és megint Kőbánya, csak a másik irányba. Szerencsére mindháromszor nyertem a pole-ból indulva, és csak az egész évben szerzett több pontomnak köszönhetem, hogy én kaptam meg ezt a lehetőséget. Mehettem szabadedzést, és úgy döntöttem, hogy megyek 20 percet, hogy szokjam a gépet és még jobban megismerjem a pályát. Amikor először padlógázt nyomtam, nagyon komoly erők léptek fel, akkorák, amekkorákat még nem tapasztaltam. De volt egy komoly problémám: a sisakomon lévő szárat hiába húztam meg teljesen, hogy az államnál fogja a sisakot, nem tudtam az államhoz elég közel hozni, hogy megakadályozzam a sisakom felemelkedését a legnagyobb tempónál, a célegyenes végén. Még jó, hogy pont előttem mentek a srácok, akik a HCK-ból, és Márton Balázs, aki az enduban nyújtott teljesítménye miatt mehetett ezzel a csodával. Balázsnak külön köszönettel tartozok, mivel kölcsönadta a sisakját, és szerencsére ez a probléma meg is oldódott. A csütörtökön futott 20 perces etap alatt 39.2-es legjobb időt futottam. Aztán jött a péntek, kicsit átgondoltam, hogy milyen lesz, ha mások lesznek körülöttem, Jani videóit 2-3-szor biztos megnéztem. Aztán jött a szombat, korai, nagyon korai kelés, de az iskolával ellentétben, most örültem, hogy ilyen korán kelhetek. Időben leértünk, regisztráció, majd szép sorjában minden kategória ment föl a pályára. Kb. 20-30 perc várakozás után mehettünk is a pályára, a szerelők csak annyit mondtak, hogy használjam ki a maximum rendelkezésre álló időt, és menjek minél többet. Az első szabadon ha jól emlékszem 39.0-ás időt mentem, de akkor még nagyon csúszott a pálya. Szinte nem is mentem forgalomban, ami a vesztem volt. Pont az utolsó körben, mielőtt jött volna a kockás zászló, sikerült eldobnom a gépet eléggé nagy tempónál, az egyes és kettes kanyar között, kicsúsztam a fűre, majd a domboldalnál megálltam. Vagy az volt az oka, hogy túlzottan korán álltam vissza a gázra, túl erősen, vagy kitettem a jobb hátsót a fűre. Szerencsére nem esett bajom, a gépnek sem lett nagy baja, csak egy picit sérült meg az alapból nem teljesen új első spoiler. Nagyon rosszul éreztem magam amiatt a baleset miatt, még könnyeztem is, apukám, és jó barátom, akivel sok idő után találkoztam, Naményi Geri is próbált vigasztalni azzal, hogy ő az első futama előtt a felvezető körben csúszott ki. A második szabadedzésen (mind a 3 szabadedzés 15 perces volt) sokat voltam forgalomban, volt, hogy a leggyorsabbak egyike mögé kerültem, és figyeltem, hogy, s mint megy, és nagyjából tudtam követni, ez a néhány kör nagyon hasznos volt. A szabadok alatt a legjobb időm 38.6 volt, a kvalin csak 38.8-as időt tudtam menni, ami számomra kicsit csalódás volt, meg szerettem volna ismételni a 38.6-os időmet, amivel két hellyel előrébbről rajtolhattam volna, de így maradt a 10. hely, azaz a külső sor 5. gépeként várhattam a rajtot. A rajtom nem sikerült rosszul, olyan átlagosan, a szerelőim tanácsai alapján próbáltam meg a lehető legjobb rajtot elkapni, előttem voltak összeakadások, műszaki hibák, ha jól emlékszem a pályán csak kettőt előztem, de mivel még nem volt lehetőségem visszanézni az onboardomat, ezért biztosat nem tudok mondani. Az eligazításon elmondták, hogy a célegyenes kezdeténél a jobb oldalon lévő bójákhoz ne érjünk, mert az 5 másodperces büntetést von maga után. Nagyon örültem az 5. helyemnek, de nem sokáig örülhettem. Úgy tűnik mégis érintettem bóját, igaz belülről másképp érzi néha az ember. De más is megérintette, és nem kapott büntetést, na mindegy ez volt a legkisebb dolog. Így a büntetéssel együtt a 8. helyre csúsztam vissza, és onnan kezdtem meg a 2. futamot. Az már nem sikerült annyira jól, picit elfáradt a nyakam, és talán dekoncentrált lettem kicsit, ami versenyzés közben sosem jó. Így visszaestem a 11. helyre, még az utolsó körben tudtam egyet előzni, így 10. lettem a második futamban, összesítettben meg hetedik lettem végül. A gépről annyit kell tudni, hogy a teljesítménye kb. 30 lóerő, 21 kW, a lágy gumikkal szinte alig kell kormányozni, és máris simán befordul a gép. Csak hátsó fék van ezen a gépen is. A fék- és gázadásnál sokkal óvatosabban kell a pedálokat használni, mint a Sodiknál. Nyilván sokat kéne menni ezzel a típussal, hogy a maximumot ki tudjam hozni belőle, de az alapján, hogy csütörtökön, két nappal a verseny előtt mentem először ilyen géppel, szerintem nem mentem rosszul, meg mondták ott többen is, hogy ahhoz képest nagyon rendbe voltam, és ezzel én nagyon elégedett voltam, csak azt a büntetést sajnálom, de a legfontosabb dolgokat teljesítettem: befejeztem mindkét futamot, valamint nagyon élveztem ezt a napot. Még egyszer megszeretném köszönni a lehetőséget mindenkinek, aki ezt lehetővé tette számomra, valamint külön Márton Balázsnak a sisakért és Naményi Gerinek, akivel nagyon sokat beszéltem arról (is), hogyan kell menni ezekkel a gépekkel a Sodikhoz képest. Bárki is fog még menni ezzel a géppel, biztos vagyok benne, hogy nagyon fogja élvezni, különösen az a most még nem ismert személy, aki majd részt vehet a futamokon. Ha valaki úgy érzi, hogy megnézi az onboardomat, annak nagyon ajánlom, szerintem az első versenyem izgalmasabb volt, mint a második, amiben csak bénáztam 🙂 ”