Idén 7. alkalommal került megrendezésre az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság, melynek ezúttal a Budapest X. kerületében található Kőbánya Ring adott otthont (néhai Kesjár pálya). A nyári szünet és a meleg ellenére is sokan mérettették meg magukat a július 13-i futamon, ahol akárcsak a szombati HCK-n, vasárnap sem volt panasz a versenyek izgalmaira és az előzések számára. Hogy pontosan mik is azok a mozzanatok, melyek felejthetetlenné teszik eme futamokat, azokat a lenti sorokban próbáljuk visszaadni nektek.
I. kategória
Szoros küzdelemben végül Fühl Zoltán szerezte meg a kategória pole pozícióját, mindössze 3 ezreddel előzve meg a második helyre kvalifikáló Naményi Gergelyt. Hosszú kihagyást követően, remek formában tért vissza Dudás Bence, aki a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, az ugyancsak remekül teljesítő, negyedik rajtkockát elfoglaló Kis Gábor előtt. Báldi Gergő az ötödik leggyorsabbnak bizonyult, majd Szabó Martin, Antal Dávid, Zsigri Márton, Délceg Máté és Cziranku Dániel következtek, Dániel azonban a versenyen már nem állt rajthoz.
A rajtot követően hibátlanul jött el a mezőny, majd az első kanyaros tülekedésben Délceg Máté forgott ki és csak jelentős hátránnyal tudott újra a mezőny után eredni. A verseny első köreiben egy rendkívül kiegyensúlyozott versenyzést láthattunk, ahol sokkal inkább a lehetőségeket mérték fel a versenyzők, mintsem belekezdjenek egy-egy kétes kimenetelű előzési kísérletbe. Az élen haladó Fühl Zoltán körről körre épített ki egyre biztosabb előnyét, miközben a második helyen haladó Naményi Gergelyt próbálta megfogni Dudás Bence. A harmadik percben Antal Dávid indított két komolyabb támadást is Szabó Martin ellen, ám a próbálkozásokat nem tudta pozícióra váltani, ahogyan a párosra megérkező Zsigri Márton sem. Naményi védekezésének köszönhetően, az ötödik perctől kezdődően kiéleződött a Kis-Báldi párharc, mely végül Gergő győzelmével ért véget és mivel Gábort szorosan követte a Szabó-Antal-Zsigri trió, számítani lehetett rá, hogy az elkövetkezendő körök tartogatnak még előzési próbálkozásokat. A hetedik perctől, egy több résztvevős csata vette kezdetét a második helytől egészen a nyolcadik helyig, mely végül a verseny felénél végződött pozíciócserével: Kis Gábor mellé bújt be Szabó Martin a pálya belső részére bevezető jobbos kanyarban, Kis a kijáraton lecsúszni kényszerült a pályáról, melynek eredményeként először Antal Dávid, majd egy kanyarral később Zsigri Márton is elmentek mellette. Gábor ugyan megpróbált egy ellentámadást indítani a pálya hátsó szakaszán, de sikertelenül. A következő körben Báldi Gergő jött ki pechesen a Dudás Bencével vívott csatából, hiszen a hármas kanyar bejáratán megpróbált beszúrni, azonban kerekei blokkoltak és végül a gumifalba forgott, melynek eredményeként a mezőny végére esett vissza. Az eset egyik nyertese kétségtelenül Dudás Bence volt, aki immáron anélkül tudta támadni Naményi Gergelyt, hogy hátrafele kelljen tekintenie, hiszen az őt követő Szabó Martin nagyjából 3-4 gokartnyira követte őt és Antal Dáviddal vívott nagy csatát. Bence az első adandó alkalommal élt is a lehetőséggel és sikeresen előzte meg Gergelyt, aki viszont azonnal visszatámadt és visszavette második helyezését, ezzel együtt azonban már Szabó Martin is visszaért a párosra. A tizenharmadik percben a mezőny végén került sor helycserére, ahol Délceg Máté bújt be Kis Gábor mellé, aki a Zsigri Mártonnal folytatott csata eredményeként hagyta védtelenül a kanyar belső ívét. Három körrel később Szabó Martin csúszott le az egyes kanyar ívéről, így az őt követő Antal Dávid ellenállás nélkül tudott feljebb lépni a negyedik pozícióba, miközben Martinnak Zsigri Márton támadását sikerült hárítania. Nem sokkal később Kis Gábor vette vissza a nemrég elvesztett pozícióját Délceg Mátétól, akit 2 körrel később a mezőnyre felzárkózó Báldi Gergőnek is sikerült megelőznie. Bálditól a tizenhetedik perc végén egy újabb sikeres előzést láthattunk, ekkor Kis Gábort utasította maga mögé és ezzel együtt megtörtént a verseny utolsó helycserés támadása is.
A futamot ennek megfelelően fölényesen nyerte a címvédő Fühl Zoltán, a dobogó második fokára a bajnokságot vezető Naményi Gergely állhatott fel, majd a remek visszatérést bemutató Dudás Bence következett. A további sorrend: Antal Dávid (4), Szabó Martin (5), Zsigri Márton (6), Báldi Gergő (7), Kis Gábor (8) és Délceg Máté (9). A verseny leggyorsabb körét a 12-es gokarttal versenyző Báldi Gergő futotta meg, 28,772-es idővel.
Nyilatkozatok
Fühl Zoltán (1. hely):
„A kőbányai pályán mindig jó eredményeket sikerült elérnem, így most is ez volt a cél. A szabadedzések alatt eléggé szenvedtem, bár ez az időimen nem látszott meg, ezért kicsit aggódva vártam a kvalit. Nagyon érdekes volt az időmérő, mivel egy olyan géppel kellett mennünk, amely a szabadok alatt az egyik leglassabb volt és a kategóriából szinte senki sem ment vele. Arra számítani lehetett, hogy Gerivel szoros lesz, hát így is lett. Épp hogy, de 3 ezreddel megszereztem a polet. A másik érdekes dolog az időjárás volt. Az első verseny idején elkezdett esni az eső, és kb. 25 percen át esett. A mi versenyünkre (amely sorrendben a 3. volt) fölszáradt a pálya és végül egy nem várt 10 másodperces előnnyel sikerült ismét nyernem Batta után. Gratulálok Mindenkinek!”
Naményi Gergely (2. hely):
„Egy gyenge futam után kőbányán nyerni szerettem volna, ami sajnos nem sikerült. Kiélezettnek tűnt a harc a szabadedzések alapján, amit bizonyít az is, hogy 3 ezred hátrányban végeztem a második helyen az időmérőn. Ez nem is olyan kevés, ha visszagondolok arra, hogy 2 évvel ezelőtt 1 ezreddel csúsztam le a pole-ról. Sajnos nem volt esélyem Zoli ellen, sőt, a nagy visszatérő is komoly nyomás alatt tartott, egyszer meg is előzött, de végül sikerült a kigyorsításon visszaszerezni a pozíciómat. Mindezek ellenére kissé csalódott vagyok, ebben a hétvégében több is volt. Mindent megfogok tenni az első helyért a következő futamon.”
Dudás Bence (3. hely):
„Erre a pillanatra vártam, hogy visszatérhessek. Nagyon jó érzés volt több, mint egy év kihagyás után újra gokartba ülni. Sajnos nekem ez a sokadik visszatérésem volt, de bíztam magamban és a tudásomban. Első visszatérésemnél tudtam győzni, a többinél „csak” dobogós lettem. Ezért most is nagyon motivált voltam. Azonban az unokaöcsém halála miatt még inkább el szerettem volna érni legalább egy dobogós helyezést, az ő tiszteletére.
Az első szabadedzésen csak arra figyeltem, hogy minél hamarabb visszatérjek a régi formámhoz. Sok-sok hibát vétettem, ami természetes ennyi kihagyás után. Amit csodáltam az első szabadedzés után, az a tempóm volt, ugyan is második legjobb időt futottam meg, majd a második edzésen megtaláltam régi formámat. Az időmérő edzésen kicsit túlzottan bizonyítani akartam, így öt körömből négyet elrontottam. Így csak a harmadik rajtpozíciót szereztem meg. A rajtom jól sikerült, de beragadtam a második helyen haladó pilóta mögé. Sokadik kör után sikerült megelőznöm, de sajnos visszaelőzött Naményi Gergő. Nagy csatát vívtunk, de meg kellett elégednem a harmadik hellyel! Ez visszatérésnek teljesen megfelelt. Ezt a szép eredményt Czinege Rolandnak szeretném ajánlani.”
II. kategória
Vitanov Tamás maga mögött hagyva a kedvezőtlenül sikerült battaringi időmérőt, újult erővel vágott bele a Hangár utcai megmérettetésbe, melynek eredményeként biztos előnnyel szerezte meg a kettes kategória pole pozícióját, míg mellőle, a második rajtkockából Molnár György indulhatott. A második sorból Vincze András és Reich Balázs várhatták a verseny megkezdését, majd Antal Dávid, Naményi Gergely, Ballai Máté, Szetei Gergely, Gyuris Gábor, Propszt Roland, Porcs-Makkay Ákos, Katona Tamás, Cziranku Dániel és Délceg Máté következtek, Máté azonban a kettes kategóriában nem állt rajthoz.
A rajtot követően nem történt változás a sorrendben és simán jött el a mezőny a 20 percnyi körszámok teljesítésére. Vitanov Tamás már az első kör végére megnyugtató előnyre tett szert, miközben a második helyen haladó Molnár György kényszerült védekező szerepbe az őt támadó Vincze Andrással szemben, aki a mezőny további részét vezette fel. Az első kör végére a mezőny végén történt helycsere, ekkor Cziranku Dániel került Katona Tamás elé, ám kettejük csatája itt még korántsem ért véget. Miközben a versenyzők folyamatosan rótták a köröket, egy kisebb eső lassan de biztosan terítette be a pályát és bár jelentősen nem befolyásolta a körülményeket, arra tökéletes volt, hogy tovább növelje az izgalmakat a kettes kategória versenyén. Nem kellett sokat várni a következő előzésre, amely már a mezőny elején történt, amikor a futam harmadik percében, a dobogó legalsó fokára lépett fel a Vincze Andrást maga mögé utasító Reich Balázs. Néhány körrel később Antal Dávid került nehéz helyzetbe, aki miután sikertelenül próbálta megelőzni Vincze Andrást, a pálya hátsó szakaszán ketten is megelőzték, először Naményi Gergely, majd az őt szorosan követő Ballai Máté is. A hatodik percben Ballai Máté lendült támadásba Naményi Gergely ellen és bár elsőre úgy tűnt, hogy nem sikerül riválisa elé kerülnie, végül a kör végén az első visszafordítóban teljesítette az előzést. Ennek eredményeként, az összerázódó mezőnyben Gyuris Gábor tudott még profitálni, akinek Szetei Gergelyt sikerült átugrania, miközben Naményi Gergely vette vissza pozícióját Ballai Mátétól. Gyuris Gábornak szemmel láthatóan meghozta az étvágyát az, hogy megelőzte Szeteit, hiszen néhány körrel később, a verseny nyolcadik percében már Antal Dávidot is maga mögött tudhatta, és körökkel később utolérte az egymással nagy csatát vívó Ballai-Naményi párost. A következő előzésre azonban nem itt, hanem a mezőny végén került sor, ahol Katona Tamásnak sikerült visszavennie a korábban elvesztett helyezését Cziranku Dánieltől. A futam feléhez közeledve Gyuris már Ballai Mátét támadta, a védtelenül hagyott belső ív eredményeként azonban pozíciót veszített Antal Dáviddal szemben, majd egy körrel később Naményi Gergelynek sikerült megelőznie az előtte haladó Vincze Andrást. A pálya hátsó részén külső ívre szoruló Vinczét Ballai Máté is megelőzte, mögöttük pedig Gyuris Gábor előzte vissza Antal Dávidot. Eközben a mezőny végén is zajlottak az események, ahol Katona Tamás támadta Porcs-Makkay Ákost, azonban egy körrel később végül Cziranku Dániellel szemben veszített pozíciót. Az eredetileg harmadik helyről startoló Vincze vesszőfutása nem ért véget, hiszen a következő kör végén már Gyuris Gábor is megelőzte, majd Vincze lecsúszva a pályáról, tapadását veszítve egészen a 11. helyig esett vissza, Porcs-Makkay Ákos mögé, majd Propszt Roland ment el Szetei Gergely mellett. Az eső intenzitásával egyenes arányban nőtt az előzések száma is, hiszen a következő körben Ballai Máté ment el Naményi Gergely mellett, kicsivel később pedig már Gyuris Gábor is maga mögé utasította a fiatal versenyzőt, miközben Vincze Andrást már Cziranku Dániel is megelőzte. A tizenharmadik percben Ballai Máté támadta a második helyen védekező Molnár Györgyöt, azonban a pálya belső részére vezető kanyarkombinációkban leszorult a pályáról és ugyan pozíciót nem veszített, az előzést nem tudta befejezni. Az adok-kapok eredményeként összetorlódott a mezőny és szinte mindenki csatázott mindenkivel. A több körön át tartó pofozkodásban folyamatosan változtak a versenyzők helyezései, biztos egyedül Gyuris Gábor második helyre történő megérkezése volt, hiszen azonnal elszakadt az egymással bíbelődő mezőnytől, a harmadik helyre visszaeső Molnár Györgyöt pedig hol Ballai Máté, hol pedig Reich Balázs támadták, majd Naményi Gergely, Antal Dávid, Propszt Roland, Porcs-Makkay Ákos, Cziranku Dániel, Szetei Gergely, Katona Tamás és Vincze András következtek. Ballai Máté újabb támadásra szánta el magát Molnár György ellen, ezúttal sikerült is elé kerülnie a célegyenesre rávezető gyors jobbosban, azonban a visszafordítóban már nem tudta megőrizni a pozícióját, sőt, először Reich Balázzsal majd Naményi Gergellyel szemben is helyezéseket veszített. A futam utolsó negyedében sem csillapodtak a kedélyek a pályán és továbbra is több oda-vissza előzést láthattunk, az egyik biztos pontnak azonban Reich Balázs előzése bizonyult, amikor Molnár György mellett ment el és azonnal elszakadt a többiektől.
A még utolsó körökben is előzésekben bővelkedő megmérettetésnél csak a leintés pillanatában vált biztossá, hogy ki hol áll, igaz, az óvások miatt a végeredmény nem tekinthető hivatalosnak. Akinek viszont nincs félnivalója, az a futamot magabiztos előnnyel megnyerő, az izgalmakból a kezdetektől fogva kimaradó Vitanov Tamás, valamint a kilencedik helyről a pódium ezüstfokára magát feltornázó Gyuris Gábor. A harmadik helyen megérkező Reich Balázs helyezése óvás alatt állt, a kivizsgálást követően figyelmeztetésben részesítették a versenyzőt. A negyedik helytől kezdődően pedig a további sorrend: Molnár György (4), Naményi Gergely (5), Antal Dávid (6), Ballai Máté (7), Propszt Roland (8), Porcs-Makkay Ákos (9), Vincze András (10), Cziranku Dániel (11), Katona Tamás (12) és a versenyt ideje korán befejező Szetei Gergely (13). A verseny leggyorsabb körét Gyuris Gábor futotta meg, melyet a kettes gokarttal teljesített és ideje 29,099 lett.
Nyilatkozatok
Gyuris Gábor (2. hely):
„Nem túl nagy kedvvel érkeztem a Hangár utcai hétvégére, a miértjét nem tudom. Az edzések sem mentek igazán, és külön öröm egy darázzsal farkasszemet nézni a bukóban féktávon. Az időmérő kb. azt hozta amit vártam ilyen hangulatban. Gyenge 9.hely. Sokat szenvedek a géphúzásokkal de most bele húztam a tutiba, a 2-es gép rakéta volt.
A rajt után Szete mestert követtem sokáig, éreztem hogy gyorsabb vagyok úgyhogy kezdett megjönni a kedvem. Ő is próbálkozott és ezt kihasználva sikerült megelőznöm. Leereszkedett elém a Vörös köd és nyomtam ami a csövön kifért. A mezőnyben folyamatosan sikerült jól helyezkednem és így pozíciókat nyernem kívülről, belülről. Versenyt ennyire még nem élveztem, végül a 2. helyen futottam be, 7+1 🙂 sikeres előzéssel.
Mindehhez kellett egy nagyon jó gép és óriási szerencse is, Molnár Gyuri lassú kartja amivel tartotta a mezőnyt,illetve hogy mindenki fair módon védte a pozícióját, de ennek ellenére boldog vagyok mert az előzéseket meg kellett csinálni.
Ráadásként még a leggyorsabb kör is meg lett.
Vitanov Tominak gratulálok, mire átrágtam magam a mezőnyön addigra már kiépített egy kávényi különbséget.”
Reich Balázs (3. hely):
„Batta nem sikerült valami jól, így mindenképpen szerettem volna javítani a Hangár utcában, ahol egyébként is szeretek versenyezni. A szabadedzéseken végig úgy éreztem, hogy 1-2 tized hiányzik, ami végülis bennem maradt az egész hétvégén, de a szoros időmérőn így is a negyedik tudtam lenni. A gokartom egész jól ment (8-as) és az első körökben az előttem lévő Vincze Andrist a hátsó íven meg tudtam előzni, és Gyurit kezdtem támadni. Sajnos nagyon szenvedett a gépével és ezzel az egész mezőny a nyakunkra esett. Szerintem a pálya minden kanyarjának külső és belső ívén is próbálkoztam, de nem sikerült elmennem mellette. A célegyenesre ráfordító ív külső ívén sem tudtam megkerülni, mert ahhoz a kartom nem volt elég gyors és nem akartam felkínálni a helyet a mögöttem lévőknek. Így is előfordult, hogy a nagy helyezkedés meg lökdösődés közben többen is megelőztek és az ötödik helyre is visszaestem egy ponton, de az 1-es és 2-es kanyar között visszajöttem a negyedik helyre, miután Gyuri épp másvalakivel küzdött. A verseny végéig nem adtam fel a karnyújtásnyira lévő dobogót, amelyet a hajtűben sikerült megszereznem egy határozott manőverrel. Kemény verseny volt, nagy harcokkal, Gyuri nagyon taktikusan védekezett, és előre-hátra állandóan figyelni kellett. Vitanov Tominak gratulálok a győzelemhez, az időmérőn más osztályt képviselt.”
III. kategória
Lencsés Bálint zsinórban harmadszor bizonyult a leggyorsabbnak a hármas kategória időmérő edzésén, ahol ezúttal Molnár György tudta a leginkább megszorongatni, akinek a lemaradása mindössze 23 ezred volt. Az időmérő szorosságát jól mutatja, hogy a második sorból rajtoló Rátkai János valamint Vincze András is egy tizeden belül tudtak maradni, majd Csáki Zoltán, Pribilinszky Zoltán, Molnár Tibor, Balogh Dávid, Brano Bizub és Tomas Bizub következtek a 10 fős rajtrácson.
A rajtot követően Balogh Dávid lendült támadásba Molnár Tibor ellen, a mezőny végén pedig a Bizub testvérek cseréltek helyet egymással. A második körben Molnár Tibor a pálya belső részén szorult le az aszfaltról és nagy porfelhőt felverve, végül csak jelentős hátránnyal tudott újra csatlakozni a versenyzéshez. Az élen Molnár György üldözte Lencsés Bálintot, Rátkai Jánost pedig Vincze András próbálta megfogni, akinek fél szemmel az egyre nagyobb tempóban közlekedő Csáki Zoltánra is oda kellett figyelnie, miközben Brano Bizub visszaelőzte Tomast. A következő előzést ismételten Balogh Dávidtól láthattuk, akinek a negyedik perc elején sikerült megelőznie Pribilinszky Zoltánt, majd megkezdte a felzárkózást a Vincze Andrással csatázó Csáki Zoltánra. A hatodik percben az élen haladó Lencsés Bálint tudott kigokartozni egy kisebb előnyt, köszönhetően annak, hogy Rátkai János támadta a második helyen haladó Molnár Györgyöt, majd Brano Bizubnak törte át Pribilinszky Zoltán védelmét, feljebb lépve ezzel a 7. helyre. A következő körökben történtek ugyan előzési kísérletek, főleg Csáki Zoltán részéről, aki Vincze András mellett próbált elmenni, de az első helycserével végződött támadást Balogh Dávid mutatta be, aki az imént említett Csákit utasította maga mögé, majd pár kör múlva már Vinczét támadta. Az időközben a Vincze-Balogh párosról leszakadó Csáki, Brano Bizubbal vívott kemény csatát és bár sikerült megőriznie helyezését, az őt követő Pribilinszky Zoltán végül visszaelőzte Branot. Két körrel később Balogh Dávid utasította maga mögé Vincze Andrást, aki ezt követően körről körre szakadt el Vinczétől. Brano Bizub és Pribilinszky Zoltán párharca ugyan eltartott még pár körig, de végül Brano győzelmével ért véget, aki ezt követően folyamatosan lopta a távolságot az előtte haladókhoz. Időközben a Rátkai Jánostól elszakadó Molnár György kapcsolt egyre nagyobb sebességre és kezdte utolérni az élen száguldó Lencsés Bálintot, a tizenötödik percben pedig Csáki Zoltán előzte meg Vincze Andrást. A futam utolsó negyedében egyre inkább kiélesedett a harmadik helyért zajló Rátkai-Balogh összecsapás, melynek eredményeként Csáki Zoltán rohamléptekkel zárkózott fel Dávidra.
Az utolsó körben Csáki Zoltán tűz alá vette Balogh Dávid védelmét és a legutolsó kanyarban sikerült beesnie mellé és megelőznie őt, melyet Dávid szemmel láthatóan nehezményezett, ezért a leintést követően kitorpedózta riválisát. A szándékos baleset okozás miatt Dávidot azonnal kizárták a versenyből, míg Zoltán előzését megvizsgálva, azt a szervezők nem találták szabálytalannak, így megtarthatta helyezését. A futamot végül a szintén izgalmas utolsó köröket magáénak tudó Lencsés Bálint nyerte, akit Molnár György kísért át a célvonalon a második helyen, a dobogó harmadik fokára pedig Rátkai János állhatott fel. A befutó további sorrendje: Csáki Zoltán (4), Vincze András (5), Brano Bizub (6), Pribilinszky Zoltán (7), Tomas Bizub (8), Molnár Tibor (9) és Balogh Dávid (10, kizárva). A verseny leggyorsabb körét a 12-es gokarttal száguldó Balogh Dávid jegyezte, ideje 29,173 lett.
Nyilatkozatok
Lencsés Bálint (1. hely):
„A legjobb pillanatban sikerült átvennem a vezetést a 3-as kategóriában. Nyári hőséghez egy Hangár utcai pálya. Mert én még így ismerem, akinek nem tetszik, annak egy kis modernizálás: „Kőbánya Ring”. Szóval csapjunk a lecsóba: A pályán nagyon nincs mit ragoznom, egyszerűen imádom, oda-vissza, esőben-szárazon. Nem sokkal, de sikerült megszereznem a pole-t Molnár Gyuri előtt, akire egyébként lehet számítani a Hangáros kvalikon. +10 kg-os súlyhátránnyal Jani lett a 3., ami azért említésre méltó, hiszen plusz tízzel tizeden belül lenni nem rossz. A futamra kihúztam azt a gépet, amivel már idén nyertem egyszer, a hetest. Mögöttem viszont Gyuri kihúzta a 11-es gépállatot, amivel várható volt, hogy támadni fog. Gyuri a futam elején támadott, de őt is támadták, ezért roppant taktikusan, intenzíven védekezni kezdett, hogy teret hagyjon magának, aztán induljon el utánam. Egész végig tudtam, hogy mire is készül Gyuri, pontosan ezért, csak kb. 70-80%-on nyomtam, kicsit megtévesztve Gyurit. Amikor láttam, hogy kezd ellépni Jani elől, 110%os tudással, és az eddig megszerzett tapasztalataimmal mentem a pályán. Pont az utolsó körre ért utol Gyuri, így sikerült megszereznem az idei 4. győzelmem, zsinórba a 3.-at. Gyuri egészen jól matekolt fejben, hogy mikor kell elindulnia utánam, csak azzal nem tudom, hogy számolt-e, hogy pontosan tudtam, hogy mire készül, így még én is hagytam benne tartalékot:)
Nagyon összeszedettnek érzem magam fejben, várom a folytatást.
Gratulálok mindenkinek!:)”
IV. kategória
Topor Kálmán rendkívül magabiztosan, több mint 2 tizedes előnnyel hódította el a négyes kategória pole pozícióját, míg a második helyet Kocsi Viktor szerezte meg. Murvai Tamás hasonlóan a szombati HCK időmérőhöz, a vasárnapi OAGB-n is a harmadik legjobb időt gokartozta, mellőle, a második sor külső ívéről a szintén remek teljesítmény nyújtó Ujfalusi Ákos indulhatott. Az ötödik helyről Szatory József várhatta Bauer Krisztián rajtjelzését, majd Molnár Tibor, Németh Attila, Porcs-Makkay Ákos, Csáki Zoltán, az első OAGB-s versenyét teljesítő Pataki Gábor, valamint Juhász Csaba következtek.
A problémamentes rajtot követően Porcs-Makkay Ákos cserélt helyet Németh Attilával, a mezőny végén pedig Pataki Gábor és Juhász Csaba előzték oda-vissza egymást. Az élen haladó Topor Kálmán nem tudott elszakadni az őt üldöző Kocsi Viktortól, sőt, védekezni kényszerült a bajnoki éllovassal szemben, majd rövidesen Murvai Tamás és Ujfalusi Ákos is megérkeztek. A második percben Juhász Csabának sikerült megelőznie a pálya hátsó részén az előtte haladó Pataki Gábort, miközben Molnár Tibor Szatory József mellett ment el. A következő körök egyik kétségtelenül legnagyobb látványossága a Porcs-Makkay, Németh és Csáki hármas csatája volt, ahol végül Zoltánnak sikerült Attilát megelőznie, miközben Juhász Csaba és Pataki Gábor is felzárkóztak a trióra. Az élen eközben Topor Kálmánnak sikeresen szakadt el az üldözőktől, ahol Kocsi Viktor, Murvai Tamás, Ujfalusi Ákos és Molnár Tibor küzdöttek egymással a minél kedvezőbb pozíciók kiharcolásáért. Az ötödik percben Molnár Tibor szúrt be Ujfalusi Ákos mellé és előzte meg a fűre leszoruló Ákost, akire ezt követően Szatory József érkezett meg. A következő helycserére mindössze néhány kört kellett várnia a nagyérdeműnek, ekkor ismételten Molnár Tibor lendült támadásba és előzte meg az előtte haladó Murvai Tamást, majd Szatory Józsefnek is sikerült elmennie Ujfalusi Ákos mellett. A hetedik percben Juhász Csaba előzte a Csáki Zoltánnal csatázó Németh Attilát, egy körrel később pedig Molnár Tibor vette át Kocsi Viktortól az ideiglenes dobogó második fokát. Fél távnál Molnár Tibor már Topor Kálmán ajtaján kopogtatott, akit a tizenegyedik percben sikeresen előzött meg egy külső ívről indított támadással, a célegyenest követő kanyarkombinációkban. Kicsivel később Szatory Józsefnek sikerült megelőznie Murvai Tamást, Topor Kálmán pedig ismét védekező szerepbe kényszerült Kocsi Viktorral szemben.
A futam utolsó negyedében elmaradtak a várt helycserés támadások, de a izgalmak aligha hagytak alább, hiszen több ponton is láthattunk a mezőnyben kiélezett csatákat. A kockás zászlót végül a hatodik helyről rajtoló Molnár Tibor láthatta meg elsőként, a dobogó második és harmadik fokát pedig az egymással nagyot csatázó Topor Kálmán és Kocsi Viktor szerezték meg. A szoros befutókat produkáló négyes kategória további helyezettjei: Szatory József (4), Murvai Tamás (5), Ujfalusi Ákos (6), Porcs-Makkay Ákos (7), Csáki Zoltán (8), Juhász Csaba (9), Németh Attila (10) és Pataki Gábor (11). A versenyben futott leggyorsabb kört a 2-es gokarttal futamgyőzelmet szerző Molnár Tibor jegyezte, ideje 29,158 lett.
Nyilatkozatok
–
Super GP kategória
Akárcsak a négyes kategóriában, a Super GP-n is Topor Kálmán bizonyult az időmérő leggyorsabb versenyzőjének, aki ezúttal 54 ezreddel előzte meg a második helyről induló Rátkai Jánost. A rajtrács második sorából Pribilinszky Zoltán és Brano Bizub vághattak bele a 30 perces versenytáv teljesítésébe, majd Horváth Norbert, Tomas Bizub, Túróczi Máté, Juhász Csaba és Balogh Dávid következtek – Dávid eredetileg a 7. helyről indulhatott volna, a mérlegelés során azonban nem érte el a minimálisan előírt súlyhatárt. Az időmérőn ugyan nem indult, de a versenyen rajthoz állt Schreiber Roland is, aki így a 10. helyről várhatta a kockás zászló felcsapását.
Gond nélkül vetette bele magát a versenyzésbe Super GP mezőnye, az első kanyarban pedig megtörtént az első helycsere, amikor Balogh Dávid előzte Juhász Csabát. A második kör elején Brano Bizub lendült támadásba és utasította maga mögé Pribilinszky Zoltánt, majd az így keletkezett lehetőséget Horváth Norbert is megpróbálta kihasználni és külső ívről támadta Pribilinszkyt, a pálya belső részére érve azonban a füves részre szorult, ami után visszalassult és a szemét fájlalva feladni kényszerült a versenyt. A csetepatéból Tomas Bizub jött ki még győztesen, akinek sikerült Zoltánt megelőznie és testvére után erednie, miközben Balogh Dávid megnyitotta a boxkiállások sorát, ahol azonban hibázott, ezért számára még várt egy kiállás. Miközben az élen haladó Topor Kálmánt egy pillanatra nem hagyta magára az őt árnyékként követő Rátkai János, addig a mezőny végén Schreiber Roland mutatott be egy előzést, Juhász Csaba ellen és jött fel a hetedik helyre. A rohamtempóval közlekedő Rátkai első próbálkozása Topor ellen ugyan kudarcba fulladt, de a második nekiveselkedést már siker koronázta, így a második kanyarban már elsőként tudott elfordulni. A következő körökben Rátkai János egyre biztosabban építette fel előnyét a Brano Bizubot maga mögött tartó Topor Kálmánhoz képest, a mezőny végén pedig Schreiber Roland is teljesítette a szabályzatban előírt egy kiállást, majd a versenyben Balogh Dávid mögé tudott visszaérni. A kezdeti lendület ellenére Brano Bizub apránként leszakadni kényszerült Topor Kálmánról, miközben Tomas kapott szárnyra és került pozícióba Brano mögött. Tomas a futam ötödik percében szánta el magát támadásra és bújt be Brano mellé a pálya hátsó részén, majd a két versenyző egymás mellett haladt egészen az első kanyarig, ahol megtörtént a helycsere. A következő körben a Branot szorosan követő Pribilinszky Zoltán döntött úgy, hogy végrehajtja boxkiállását, akinek sikerült az időközben egymással csatázó Balogh-Schreiber páros elé visszaérnie, jelentős előnnyel. Az izgalmas első körök után, egészen a verseny tizenkettedik percéig nem történt említésre méltó esemény, majd az állóvizet Schreiber Roland kavarta meg, akinek sikerült megelőznie Balogh Dávidot, majd a következő körben Túróczi Máté látogatta meg a boxot és teljesítette kiállását. Máté a boxból közvetlen Pribilinszky Zoltán mellé ért vissza a pályára, a több kanyaron át tartó csatából pedig végül Zoltán jött ki győztesen, de egy pillanatra nem nyugodhatott meg, hiszen Máté egyértelmű szándékát adta annak, hogy igényt tart arra a helyezésre. Pár körrel később Brano Bizub is elvégezte a boxkiállást, akinek sikerült légüres térbe visszatérnie, így saját tempóját diktálva folytathatta a versenyzést. A futam felénél az egyre elszántabban gokartozó Túróczi Máté egy testcsellel előzte meg Pribilinszky Zoltánt, de a két versenyző az elkövetkezendő körökre sem hagyták el egymást, melynek eredményeként rövidesen megérkezett az időközben helyet cserélő Balogh Dávid és Schreiber Roland, izgalmas kvartetté téve az addig sem unalmas duettet. A huszadik percbe érve az élen haladó Rátkai János végezte el boxkiállását és a második helyre, Tomas Bizub elé ért vissza, de akárcsak Tomasnak, úgy a vezetést ideiglenes megöröklő Topor Kálmánnak is hátra volt még a szabályzatban meghatározott egy kiállás. Ezzel együtt, kicsivel hátrébb Schreiber Roland szakadt le a Túróczi-Pribilinszky-Balogh hármasról, akik apránként kezdték utolérni az előttük haladó Brano Bizubot, miközben a huszonötödik percben Rátkai János megelőzte Topor Kálmánt. A huszonhatodik percben Tomas Bizub és Juhász Csaba is elvégezte a boxkiállást, ahol Tomas a harmadik helyre, míg Csaba az ötödikre, közvetlenül Brano Bizub és Túróczi Máté közé ért vissza. Topor Kálmán a huszonnyolcadik percben sikeresen abszolválta a boxkiállást, a pályára pedig kényelmes előnnyel ért vissza Tomas Bizub elé, a második pozícióba, Balogh Dávid pedig az utolsó körben elvégezte és sikeresen végrehajtotta az újbóli kiállást.
Ugyan a leintés pillanatáig újabb helycserére már nem került sor, de a Brano Bizub, Juhász Csaba, Túróczi Máté, Pribilinszky Zoltán alkotta négyes mindvégig izgalmas pillanatokat szállítottak egymásnak és a nézőknek egyaránt. A futamot mindezeknek megfelelően fölényesen nyerte Rátkai János, míg a dobogó második és harmadik fokára Topor Kálmán és Tomas Bizub állhattak fel. Az emberpróbáló harminc perces versenytáv befutójának a további sorrendje: Brano Bizub (4), Juhász Csaba (5), Túróczi Máté (6), Pribilinszky Zoltán (7), Balogh Dávid (8), Schreiber Roland (9) és a versenyt idejekorán feladni kényszerülő Horváth Norbert (10). A leggyorsabb kört a futamot megnyerő és ezzel együtt a bajnokságban előnyét tovább növelő, 11-es gokarttal versenyző Rátkai János jegyezte, 29,249-es idővel.
Nyilatkozatok
Tomas Bizub (3. hely):
„Ebben a sorozatban most másodszor vettem részt, és igazán megkedveltem. Az OAGB-be a fiúk igazán nagyon ügyesek és gyorsak.. Jól tudnak előzni, de főleg meg tudják tartani a megszerzett pozíciókat. Ez a bajnokság kihívás a számomra, és szeretek a részese lenni. Az első futamom alatt hátulról néztem a versenyt, mint valami Safety car, mivel az én gokartom nem nagyon volt versenyképes, és a srácok elhúztak mellettem, mint a gyorsvonat. Verseny közben a hátsó sorban már rég nem voltam. Elárulom, nem jó érzés. De a Super GP az már az elképzeléseim szerint volt. Azt a versenyt igazán nagyon élveztem. Volt benne előzés, védekezés, üldözés. Sajnos ebben a versenyben sem sikerült csatáznom a Jánossal, de remélem hogy legközelebb már erre is sor kerül. Köszönöm a szervezőknek a lehetőséget és már várom a legközelebbi futamot.”
Emlékezetes és izgalmas versenyekkel hagyja maga mögött az OAGB mezőnye a Hangár utcai Kőbánya Ringet és Augusztus első hétvégéjén, a csömöri Kart Farmon méri össze újra tudását, ezúttal fordított irányban. Nevezni már most is lehet, sőt, bátorítunk mindenkit, hogy minél előbb tegyék meg a nevezésüket az info@amatorgokart.hu címen, ahol az induló nevét és a választott kategóriát/kategóriákat kell megadni.
Szerző: Vincze András