Április 26-án rendezték meg a Hobby Cart Kupa 4. fordulóját ahol változó időjárási körülmények közt hajtották a vasakat a pilóták. Péntek egész nap és még szombat reggel is esett az eső, de szombat délutánra már elkezdett felszáradni. Nézzük tehát mi történ a szombati napon. Kezdjük a lányokkal.
Lány kategória:
Népes volt szombaton a lány kategória mezőnye, szám szerint 8 nevező állhatott fel a rajtrácsra. A Hungaroringi versenyhétvégén meglátogatták a kategóriát a Lotus Ladies Cup lányai is. Az időmérő edzést György Anett nyerte 1 tizeddel Vogel Adrienn előtt. Csáki Timi és Bencze Tündi második sorból indultak. A kockás zászló „felrántása” után a lányok szépen eljöttek, ám Vogel Adri rögtön a nyújtott jobbos utáni kanyarban vissza esett a 2. helyről a 4. helyre. Innentől kezdve Bencze Tündi tartotta folyamatos nyomás alatt Csáki Timit. György Anett eközben zavartalanul autózott az élen és csak tizedenként ugyan, de lépett el az őt üldözőktől. Vogel Adri pedig próbált utánuk menni és tartani a tempót de hibázott, megforgott és Vanyova Veronika valamint Deák Gyöngyvér is elment mellette. Ezen a futamon javarészt Adri mutatott be néhány előzést. Megforgása után Gyöngyvért előzte vissza nagy csatában, majd később Lotusos mezőnytársát, Veronikát előzte meg. Nem csak az élbolyban volt szoros a párharc. A mezőny végén Bende Adrienn és Bujdosó Szilvia folyamatosan csatáztak egymással. Néhány körrel a vége előtt Deák Gyöngyvér esett vissza a 6. helyre. Bencze Tündi sem elégedett meg a 3. hellyel és nem sokkal a vége előtt megelőzte Csáki Timit, bár ez az előzés még kérdéses hiszen óvás alatt áll az eset. György Anett megnyerte a futamot, 2. lett Bencze Tündi és 3. lett Csáki Timi. A további sorrend: 4. Vogel Adrienn, 5. Vanyova Veronika, 6. Deák Gyöngyvér, 7. Bende Adrienn, és 8. helyen ért célba Bujdosó Szilvia.
Nyilatkozatok:
„Az időmérésem nem sikerült a legjobban, mert a 4. helyről rajtolhattam csak. A rajtot követően sikerült egy helyet feljönni, mert a 2. helyről induló Adrienn a 2. kanyart elfékezte. Így Timit követve én is megelőztem. Aztán csak arra figyeltem, hogy Timi milyen íveket használ, hogy hol is tudnám megelőzni. Az előzéssel kivártam elég sokáig, mert mikor a 3as tábla felmutatásra került utána sikerült csak abszolválni. Így a 2. helyen intettek le, de ezt Timi megóvta, így még nem biztos semmi sem… Remélem az előzésemet rendben találják, így a 2. helyem biztos marad… Gratula a többieknek is.”
Light kategória:
A kicsiknél Joó Botond nyerte az időmérőt 2 századdal Keceli Tivadar előtt. Nagy Marci és Papp Dávid már 2-2,5 tizedet kapott a 3. és 4. helyen. Összesen 7 pilóta nevezett ebbe a kategóriába, aminek a versenye nem volt eseményektől mentes. A rajt tiszta volt ám pár kör múlva Schmickl Balázs előzte Papp Dávidot így ezzel már csak 1 hellyel volt lemaradva a dobogótól. Balázsnak ez után védekeznie kellett, hiszen Papp Dávid és Bertalan Márton ott loholt a nyakában. Ez a hármas folyamatosan ütötte vágta egymást a verseny végéig. Leszorítások kilökések, nem versenypályára való viselkedést mutattak be. Bertalan ezek után Schmickl Balázst érte utol. Ennek a csatának nem lett jó vége. Oda vissza előzgették egymást, végül Balázs egy nagyon kemény előzési kísérletnél beforgatta Bertalan Mártont és a falban kötöttek ki. A verseny után Schmickl Balázst kizárták szándékos szabálytalankodásért illetve Bertalan Márton is kizárták sorozatos szabálytalankodásért. Papp Dávidot pedig a verseny bírák figyelmeztették. Joó Botondot ez cseppet sem zavarta és megnyerte a futamot, mögötte Keceli Tivadar lett a 2. és Nagy Marci pedig a 3. helyen ért célba. Papp Dávid a 4. lett Lutz Barna pedig az 5. Schmickl Balázs és Bertalan Márton nem kapott pontot. A verseny leggyorsabb körét a tízes géppel Bertalan Márton produkálta. Ideje 29,722.
Nyilatkozatok:
„Izgultam a hétvége előtt mert tavaly mindkétszer kihagytam a Hungaroringet. A pénteki edzésen úgy tűnt az eső nem okoz gondot, így a verseny napján örültem az esőnek. Jól is ment minden, bár kicsit elszomorodtam mikor láttam milyen gyorsan szárad a pálya. Féltem így első időmérősként ez nem a legkedvezőbb, de végül nagyon szorosan 0,019-el sikerült a pole. A versenyre a tizenhármas gépet húztam, nem a leggyorsabb de az 1. hely megtartására tökéletes volt, így végül sikerült a második futam győzelmem.”
1-es kategória:
Az egyes kategóriában ezen a hétvégén 17 pilóta nevezett ami igazán jónak mondható. Mindenkinél gyorsabb volt az időmérőn Ungvári Tamás akit Csernik Csaba követett. Katona Kristóf Győző pedig a harmadik helyre kvalifikálta be magát. A helyi pálya pilótája Kurfis Gergő a 4. míg Kacskovics Krisztián az 5. helyről várhatta a rajtot. A rajtnál szépen eljött mindenki viszont rögtön az első kanyarnál Kurfis Gergőt megelőzte Kacskovics, aki szorosan követte Katona Kristófot a 3. helyért. 1 kör múlva pedig már Katona Kristófot előzte meg aki mellett Kurfis Gergő is elment végül. Az élen sem kellett sokáig várni az előzésre, Csernik Csabi azonnal kihasználta Ungvári Tomi hibáját és feljött ezzel az első helyre. Az élen eközben a Csernik-Ungvári-Kacskovics-Kurfis négyes folyamatosan szakadt el Katona Kristóftól akit Csóka Ferenc támadott. A 6. körben járunk amikor Kacskovics még egy helyet előrejön és megelőzi Ungvári Tomit. 1 kör múlva ugyan ott ahol Krisztián megelőzte Tomit, Kurfis Gergő is megelőzte, ezzel már a 4. helyre csúszott vissza az 1. helyről rajtoló pilóta. Viszont Tominak sem kell kétszer mondani ha előzni kell és rögtön Gergő hibáját kihasználva visszavette a 3. helyét. Körökön át tartó harcuknak végül Gergő véget vetett, elment Tomi mellett és Kacskovics után eredt. A mezőny végén is folyamatos csaták folytak. Hange László volt a védekező fél és mögötte vonatoztak a pilóták. Gaál Zsófi próbálta előzni Kis Gábort de nem hogy előre hanem hátra csúszott ezzel a 13. helyre. Az élen Kurfis Gergő próbálta megelőzni Kacskovicsot de Krisztián kiforgatta az élen haladó Csernik Csabát és így vissza esett a 2. helyre, Kacskovics pedig a 4. helyre. Az élen az eredmény nem változott és Kurfis Gergő a 4. helyről rajtolva megnyerte a futamot. Mögötte Csernik Csaba lett a 2. míg a harmadik helyen Ungvári Tomi ért Célba. Kacskovics Krisztián lett a 4. Katona Kristóf pedig az 5. A további sorrend: 6. Csóka Ferenc, 7.Raffay Kristóf, 8.Papp Dávid, 9.Walter Gergő, 10.Kis Gábor, 11.Gaál Zsófia, 12.Berényi Ádám, 13.Hange Laci, 14.Krémer Márk, 15.Hajdú Ottó, 16.Simon Péter
Nyilatkozatok:
„Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem első dobogós helyezésem, ráadásul egy első helyezéssel. Szerencsére az időjárás kegyes volt velem és az időmérőre felszáradt a pálya, így ki tudtam magamból hozni, amit tudtam. Az időmérő nagyon szoros volt, 135 ezreden belül 5-en voltunk. Sikerült jó gokartot húznom, így bizakodva várhattam a versenyt a 4. helyről. Rajt után sikerült egy helyett vesztenem, de tudtam menni az előttem haladókkal és egy barátom tanácsát eszemben tartva, sikerült hamar megelőzni 2 embert. Majd kezdődött a felzárkózás Krisztiánra és Csabára. Láttam, hogy el vannak foglalva egymással és mögöttem is le voltak maradva, így tudtam menni a saját tempómban. Az utolsó 6-7 körre sikerült is beérnem őket. Mikor láttam esélyt bebújtam Krisztián mellé és a második visszafordítóra külső ívre fordítottam, így mikor kiforgatta Csabát, szerencsésen el tudtam menni mellettük. A legvégére sikerült is elmennem előlük, és amikor elsőnek intettek le nem akartam elhinni, és nagyon boldog voltam. Nagyon jó verseny volt, remélem, folytatódik a szerencsém és így tudom folytatni a továbbiakban. Gratulálok mindenkinek.”
2. helyezett – Csernik Csaba:
„A pálya délelőtt folyamatosan száradt, és folyamatosan mentünk egyre jobb időket. Mivel elsőként időmérőztem, nem fűztem sok reményt egy jó időmérő eredményhez. Kellemes meglepetés volt mikor időmérő végére még így is a 2. helyre tudtam qvalizni magam. A rajt után tudtam tartani Tomi tempóját, sőt a célegyenes utáni kanyarban egy jobb kigyorsítással be is tudtam esni mellé, Ezzel átvéve a vezetést. Próbáltam elszakadni a mezőnytől de Krisztián folyamatosan közelített. Sajnos egy szabálytalan előzési kísérlettel kiforgatott egy kanyarban és mindketten drága pozíciókat vesztettünk. Végül a második helyre sikerült behozni a gépet. Gratulálok mindenkinek!”
2-es kategória:
A kettes kategóriában Horváth Norbi szerezte meg az 1. helyet míg Csernik Csabi a másodikat. Bleszák Tibi és Halász Peti pedig a 2. sorból várták a rajtot. Simán eljöttek az első körben a fiúk. Természetesen mentek a test-test elleni csaták, de pozíció csere nem történt. Az élen Horváth Norbi, Csernik Csabi elszakadtak az őket üldözőktől. Bleszák Tibit pedig tisztes távolságból követte Halázs Peti. Az élen abszolút nyugodt volt a helyzet, hátrébb viszont az 5. helytől lefelé Linninger Milán fogta a sort és vonatoztatta meg a többieket. Szám szerint 6 pilóta követte Milán íveit és próbáltak előre jutni. Virágh Peti és Baukó Levi a mezőny végén leszakadva a vonattól gokartoztak. 4 perccel a vége előtt Kollár Attila mellé be tudott bújni Kacskovics Krisztián aminek az lett az eredménye, hogy Fehér Tamás és Neudert Norbi is elment mellette ezzel máris a 6. helyről a 9. helyen találta magát. Ebben a kategóriában több előzés nem volt, Horváth Norbi sima rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte Csernik Csaba a 2. és Bleszák Tibi a 3. helyen ért célba. Halász Péter és Linninger Milán is megtartotta időmérő edzésén szerzett pozícióját, ami egy 4. és egy 5. hely volt. A további sorrend: 6. Kacskovics Krisztián, 7. Fehér Tamás, 8. Neudert Norbi, 9. Kollár Attila, 10. Diószegi Szabolcs, 11. Hajdú Ottó, 12. Virágh Péter és 13. helyen Baukó Levente ért célba. A futam leggyorsabb körét Horváth Norbi produkálta a tízes géppel, ideje 29,971.
Nyilatkozatok:
„A pálya folyamatosan száradt, így percről percre jobb időket lehetett autózni, ez egy óriási előny volt az első időmérőzőkhöz képest. Második helyre qvailiztam magam, és idén először egy mondhatni „jó”,12-es géppel várhattam a rajtot. A rajtnál simán jöttünk el, a verseny felétől sajnos fokozatosan maradtam le Norbitól és végül a 2. helyre sikerült beérni. Gratulálok Norbinak és Tibinek.”
3-as kategória:
A hármas kategória szolgáltatta nekünk ezen a hétvégén a legnépesebb mezőnyt. Kereken 20 nevező adta le versenyzési szándékát, ahol a leggyorsabb Nagy Koppány volt ezzel ő indulhatott a pole pozícióból. Mellőle az idén nagyon jó formát mutató Virágh László rajtolhatott. Horváth Norbi és Cziranku Dani bérelték ki maguknak a 2. sort. Pár kört el még csak amikor Szegő Gabi már is fogott egy pozíciót és ezzel már az 5. helyen találta magát. Rá 2 körre Szegő már Cziranku Danit is megfogta ezzel a 4. helyre jött fel. Az élen továbbra is a Nagy-Virágh kettős gokartozott senkitől sem zavartatva. Szegő Gabi nagyszerű formában gokartozott a verseny teljes 15 perce alatt amit az is mutat hogy a 6. helyről feljött már a 3. helyre. Horváth Norbit utolérve rögtön meg is előzte. Leintésig a helyzet változatlan maradt, Nagy Koppány megnyerte a futamot, Virágh Laci mögötte a 2. lett és Szegő Gabi pedig a 3. helyen ért célba. A további sorrend: 4. Horváth Norbi, 5. Gulyás László, 6. Cziranku Dániel, 7. Kassay Sándor, 8. Lind Zsolt(Akinek a pozíciója még nem végleges mivel óvás alatt áll), 9. Dinya Attila, 10. Kővári Viktor, 11. Neudert Károly, 12. Temesvári Csaba és a 13. helyen Bakó Zoltán ért célba. A „B” döntő végeredménye: 14. Makláry Dávid, 15. Fóth Barnabás, 16. Pető Gábor, 17. Hőgyes Attila, 18. Harsányi Zoltán, 19. Ivanov Iván, 20. Farkas Gábor. A futam leggyorsabb körét a kilences géppel Szegő Gábor futotta, ideje 30,115.
Nyilatkozatok:
„Péntektől kezdve jól éreztem magam a pályán. Esőben semmi rutinom nincs de valahogy találtam egy jó ritmust az edzéseken. Vártam az esőt szombaton is de mire az időmérőre került a sor felszáradt a pálya. Hatodik helyről indultam a versenyen, kicsit csalódott is voltam de a versenyre jó gépet húztam és nagyon jó tempóban tudtam autózni. Végül sikerült felküzdenem magam a harmadik helyre ami azért is óriási élmény volt számomra mert ez az első dobogós helyezésem a bajnokságban. Emlékezetes hétvége lesz számomra ez és eddig is kedveltem a hungaroringi pályát de innentől még különösebb helyet foglal el a szívemben.”
4-es kategória:
A „Nehéz fiúknál” az időmérő edzést Virágh Laci nyerte meg akit Nagy Koppány és Murvai Tamás követtek. Neudert Karcsi a 4. míg Kádas Zsolt az 5. helyre kvalifikálták be magukat. A rajt után Virágh Laci haladt az élen, de nem engedhetett le egy pillanatra sem hiszen ott volt a nyomában végig Nagy Koppány. Kádas Zsolti támadta keményen Murvai Tomit aminek az eredménye pozíció csere lett. Karcsi és Balázs is kihasználta Zsolti előzését és ők is megelőzték Murvai Tomit. Ez az eset óvás alatt áll így pontos végeredményt csak a Bírói Testület döntése után tudunk. A TOP 6-ban több előzés nem történt így Virágh Laci magabiztosan nyerte meg a négyes kategória futamát. Nagy Koppány a 2. helyen ért be míg Kádas Zsolti a bronz kupát jelentő 3. helyen ért célba. A 4. helyen Neudert Karcsit intették le viszont őt is megóvták futam után így kérdéses még hogy marad e a 4. helyen. Márton Balázst pedig az 5. helyen intették le. A további sorrend: 6. Murvai Tamás, 7. Szegő Gábor, 8. Rozvadszky Csaba, 9. Kővári Viktor, 10. Kosztolányi Ádám és a 11. helyen Rácz Tibor ért célba. Kádas Zsolti futotta meg a verseny leggyorsabb körét a kilences géppel, ideje 30,290.
Nyilatkozatok:
„A 2014 idény úgy kezdődött ahogy az előző befejeződött. Nem jöttek az eredmények. Vártam már a ringet mert kedvelem a pályát és a hazai autósport fellegvárában versenyezni mindig felemelő és mindig ad valami pluszt a hely atmoszférája. Már az edzéseken éreztem, hogy van mit keresgélnem a pályán. Mind vizes mind pedig szárazon megfelelő és egyre gyorsuló köröket futottam. Sajnos a 105 kilóval a súlyhatárt igen szépen túlléptem, de bíztam magamban és a szerencsében, hogy kedvemre való gokartot húzok. 5. Helyre kvalifikáltam ami felcsillantotta a reményt, hogy akár a dobogóért is harcolhatok. A versenyen a 9 és géppel indultam. Jól ment alattam és a súlyom ellenére nyomást tudtam gyakorolni Neudert Karcsira és tisztán meg is előztem. Murvai Tomi következett. A sikán előtt kinyitotta az ajtót és meg bementem mellé. Ekkor ahogy fordult a sikánra össze értünk. Szerencsétlen eset volt mert az én gépem megcsúszott. Ezért most vizsgálat folyik. Koppánnyal nagyot csatáztunk, nem bírtam megelőzni, okosan ment. A 3. Helyen értem célba remélem meg is tarthatom. A leggyorsabb kör is a nevemhez fűződik, aminek nagyon örülök! Bízom a további jó szereplésbe!”
Ennyi volt tehát a szombati Hobby Cart Kupa történései kategóriánként. Május 17-én a csömöri Kart Farm pályára látogat majd a bajnokság, addig is jó felkészülést kívánunk minden pilótának.
Szerző: Rátkai Jani