Egy esős, borús vasárnapi napon került megrendezésre az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2013-as évadának második fordulója, ami azonban senkit sem zavart, hiszen a G1 Kart Center fedett és légkondicionált pályája könnyedén feledtette a versenyzőkkel a kinti időjárás viszontagságait. A szombati nap tapasztalatai alapján, vasárnapra visszakerültek a keményebb keverékű Duro gumik a lágyabb, D1-es Mojo versenygumik helyett. Ennek ellenére, a szombati napon felgumizódott pályának köszönhetően a szombati és vasárnapi nap két legjobb ideje között mindössze 8 tized volt az eltérés, és hasonló fizikai megterhelést jelentett a versenyzők számára. Két futam eredménye alapján nehéz és felesleges is lenne különösebb jóslatokba bocsátkozni, de azt nyugodtan kijelenthetjük, hogyha az év hátralévő részében is hasonló versenyeknek leszünk tanúi, akkor egy rendkívül izgalmas év elé nézünk. A szombati napon történt kiemelkedően magas szabálytalanságok és óvások száma után, vasárnap sem pihenhettek a Szervezők, bár lényegesen kevesebb kétes helyzet alakult ki a pályán. Szabálytalanságok ide, szabálytalanságok oda, mind az 5 kategóriában izgalmas versenyeket láthattunk, úgyhogy tekintsük is át ezeket.
I. kategória
Szetei Gergely bizonyult a leggyorsabbnak a kategória időmérőjén és szerezte meg a pole pozíciót, 64 ezreddel megelőzve a második helyről induló Fühl Zoltánt. A tavalyi év két újonca, Báldi Gergő és Antal Dávid a harmadik illetve a negyedik helyet szerezték meg, Rónai Tamás pedig ezúttal nem a II-es, hanem itt, az I-es kategóriában mérettette meg magát és az 5. legjobb időt futotta meg, mellőle a hatodik pozícióból pedig Gyuris Gábor várhatta a rajtjelzést. Az összesen 13 indulót felvonultató kategóriában, a 7. helytől kezdődően a rajtsorrend az alábbiak szerint alakult: Gaál Zsófia (7), Naményi Gergely (8), Bencze Tünde (9), Bozó Kata (10), Gáspár Zsolt (11), Csuti Zoltán (12) és Szűcs Róbert (13).
A rajtot követően 3 versenyzőnek is sikerült egy helyet javítania: Elsőként Rónai Tamás előzte meg Antal Dávidot, majd Bencze Tünde Naményi Gergelyt és végül Gáspár Zsolt, Csuti Zoltánt. Naményi Gergely pechesen jött ki a rajtot követő helycseréből, hiszen ketten is megelőzték: Bozó Kata és Gáspár Zsolt is Gergely elé tudtak kerülni. Szűcs Róbert hibázott egyet és ragadt a hajtűkanyarra rávezető szakaszon egy pillanat erejéig a gumifalba, de folytatni tudta a versenyzést. Naményi Gergely nem sokáig tétlenkedett, és egy körrel később, a hosszú egyenes utáni kanyarkombinációkban megelőzte Gáspár Zsolt. Az első köröket követően, az élen Szetei Gergely és Fühl Zoltán tudtak ellépni a mezőnytől, tőlük nem sokkal leszakadva, némileg magányosan rótta a köröket Báldi Gergő, majd egy kisebb vonat érkezett, Rónai Tamás vezetésével és Antal Dávid, Gyuris Gábor valamint Gaál Zsófia részvételével. Őket egy hármas fogat követte, Bencze Tünde, Bozó Kata és a rohamléptekkel felzárkózó Naményi Gergely. Végül pedig Gáspár Zsolt, Csuti Zoltán és a verseny elején hibázó Szűcs Róbert érkeztek. Sokat nem kellett várni a következő helycseréig, hiszen a második perc végéhez érve, Antal Dávid szúrt be Rónai Tamás mellé a célegyenesre ráfordító kanyarban és szerezte vissza a rajtnál elvesztett pozícióját. Kicsivel később, a hatodik perc elején Bozó Kata próbált helyet találni magának Bencze Tünde mellett a hosszú egyenes utáni jobbos kombinációban, de eltalálva a gumifalat visszalassult, így az őket szorosan követő Naményi Gergely egy helyet javítva, megelőzte Katát. Mindeközben az élen továbbra is Szetei Gergely haladt, akit folyamatosan, körről körre támadott Fühl Zoltán, emellett a 4. pozícióért is komoly csata zajlott Antal Dávid és Rónai Tamás közt, valamint Gyuris Gábornak kellett Gaál Zsófia támadásaira odafigyelnie. Tőlük leszakadva érkezett a Bencze, Naményi, Bozó és Gáspár alkotta négyes fogat, akik folyamatosan keresték azokat a pontokat a pályán, ahol egymás elé tudnának kerülni. Az első komolyabb előzési kísérlet is az utóbbi négyesnél történt, amikor a 7. percben Bozó Kata megpróbált bebújni Naményi Gergely mellé a hosszú egyenest követő kanyarban, de végül az előzést nem sikerült befejeznie, így helycsere nélkül folytatták a versenyzést. Mindössze egy kört kellett várni ahhoz, hogy a kvartettől újabb produkciót láthassunk: Naményi Gergely a hosszú egyenest követő lassító részen próbált bemenni Bencze Tünde mellé, de az előzéshez végül nem maradt helye és a falba ragadt, majd külső segítséggel visszatérve a pályára, az utolsó előtti helyen folytatta a versenyzést. A történteket megvizsgálva, az esetet versenybalesetnek minősítették. A következő körökben egy másik, újonnan alakult négyes fogat került a figyelem középpontjába, melynek élén Antal Dávid haladt, mögötte Rónai Tamás, Gyuris Gábor és Gaál Zsófia következtek. A 9. perc elején Rónai Tamás, a célegyenesre ráfordító kanyarban bújt be Dávid mellé és előzte őt meg, azonban a kanyar kijáratán Dávidnak nem maradt helye és megtorpanva a gumifalban, Gábor és Zsófia is elmentek mellette. Tamás előzését a versenyt követően szabálytalannak találták, ezért utólag Dávid mögé sorolták. Csupán néhány kört kellett várnunk az újabb előzési kísérletig, a verseny feléhez érve Antal Dávid próbálta megelőzni Gaál Zsófiát a célegyenesre ráfordító kanyarban, sikertelenül. Még 1 kör sem telt el, és újra az előbb említett kanyaré lett a főszerep: Bozó Kata próbált bebújni Bencze Tünde mellé, de az előzéshez nem maradt helye és a gumifalnak ütközve, csak külső segítséggel tudta folytatni a versenyt az utolsó előtti pozícióba visszaesve. Naményi Gergely eközben megkezdte a felzárkózást, és a 12. percben sikeresen előzte meg Csuti Zoltánt, majd körről körre szakadt el versenyzőtársától, akinek hamarosan Bozó Katára kellett odafigyelnie, aki rohamléptekkel zárkózott fel és néhány körrel később ő is egy helyet javítva folytatta a versenyzést. A verseny háromnegyedénél váratlan fordulat állt be az élen: Szetei Gergely és az időközben róla picit leszakadó Fühl Zoltán kezdték meg a lekörözéseket. Fühl Zoltán utolérte a csatázó Bencze-Gáspár párost, Zsoltot sikeresen lekörözte, majd a hosszú egyenes utáni jobbosban próbált szűken bemenni Bencze Tünde mellé, azonban nem maradt helye és a falnak ütközve csak segítséggel tudta folytatni a versenyzést, visszaesve ezzel a 7. helyre. Az esetet megvizsgálták, melyet versenybalesetnek minősítettek, tekintettel arra, hogy a pálya olyan pontján próbálta meg Fühl Zoltán a lekörözést, ahol előzni is nehéz és hely sem állt rendelkezésre.
Az esetet követően újabb helycsere már nem történt, a leintésig elsősorban Gyuris Gábortól és Gaál Zsófiától, valamint Bencze Tündétől és Naményi Gergelytől láthattunk látványos csatát a pályán. A versenyt végül egy megnyugtató előnyt kiautózva nyerte Szetei Gergely, a dobogó második fokára pedig Báldi Gergő állhatott fel, a harmadik helyen pedig Gyuris Gábort intették le. A befutó további sorrendje: Gaál Zsófia (4), Antal Dávid (5), Rónai Tamás (6), Fühl Zoltán (7), Bencze Tünde (8), Naményi Gergely (9), Gáspár Zsolt (10), Bozó Kata (11), Csuti Zoltán (12) és Szűcs Róbert (13). A verseny leggyorsabb körét Fühl Zoltán futotta meg a 13-as gokarttal, ideje 30,977 lett, mely idő az egyetlen 31 alatti idő volt a vasárnapi napon. A bajnokságot jelenleg 6 pontos előnnyel vezeti Gyuris Gábor, akit Szetei Gergely követ a második helyen, 35 ponttal a neve mellett. Báldi Gergő 29 ponttal feljött a dobogó harmadik fokára, negyedik és ötödik helyen, pontegyenlőséggel Naményi Gergely és Antal Dávid állnak, 27-27 pontot szerezve az elmúlt 2 verseny során, majd tőlük 1 ponttal lemaradva Gaál Zsófia a bajnoki tabella hatodik helyén áll.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Szetei Gergely
„Egy – negatív értelemben – felejthetetlen szezonnyitó után égett bennem a bizonyítási vágy és jelezni szerettem volna, hogy idén is részt akarok venni a bajnoki címért folytatott csatában. A kvalifikáció után vegyes érzéseim voltak. Sikerült a harmadik körömben egy egészen jónak tűnő időt összerakni, de utána sok hibát vétettem és már nem tudtam javítani. Bosszús voltam, mivel jobb is lehettem volna és félő volt, hogy páran megelőznek. Szerencsére ez nem következett be, elsőként várhattam a rajtot. Jó gépet húztam, de a második helyezett egy fokkal még jobbat, így tudtam, hogy nem lesz egyszerű a meccs. Bevallom őszintén, nem ismertem Fühl Zoli vezetési stílusát, de mivel tavaly az év sportembere lett a HCK-ben (ha jól emlékszem) ezért reméltem, hogy egy sportszerű, korrekt küzdelem lesz. Így is lett. Ritka az olyan versenyző, aki egyfolytában a nyakamban liheg, mégsem ér hozzám. Nagyon jó volt a csata, kifejezetten élveztem. Aztán úgy fél távnál gondok akadtak a lekörözésekkel. Én jól jöttem ki ezekből a szituációkból, de Zoli – talán azért, mert túl korrekt akart lenni – már nem, így egyszer csak azt vettem észre, hogy se előttem, se mögöttem nem volt senki. A hátralévő néhány perc unalomba fulladt, ezért nem is örültem annyira a győzelemnek. Sajnálom Zolit, megérdemelt volna egy jó eredményt, de örülök Báldi Gergő és Gyuris Gábor dobogós helyezéseinek. Ezúton is gratulálok Nekik! Bízom benne, hogy akik most nem értek el annyira jó eredményeket, nem kedvetlenedtek el és nevezni fognak a következő versenyekre. Jó lenne, ha továbbra is az 1-es kategória maradna a legnépesebb mezőny.”
2. helyezett – Báldi Gergő
„Szombaton lementem edzeni, nem volt különösebben semmi baj se a tempóval, nem sokat éreztem benne, így vasárnap reggel picit bizakodóan keltem fel. Szabadedzéseken megmaradt ez az önbizalom, időmérőn azonban életem legrosszabb első 4 körét mentem, nem lehetett finoman adagolni a gázt, nem is tudtam megszokni, 5.-re sikerül csak egy épkézláb kör, bőven maradt benne, nagyon frusztrált is ez. Ennek ellenére 3. helyre elég volt az idő, kisebb meglepetésemre. Futamon semmi érdemleges nem történt, a mögöttem lévőktől elszakadtam, előttem lévőkre csak akkor közeledtem, amikor csatáztak, így egy picit unalmas futamon, kisebb szerencsével sikerült egyet előre”ugrani”, és a 2. helyen beérni. Pici csalódottság ugyan volt bennem az időmérő miatt, de ha a futamot nézzük, ahol Szete körönként fél másodperccel gyorsabb volt mint én, akkor ennél jobb eredmény nemigazán születhetett volna. Gratulálok neki az első helyhez, valamint a harmadik Gyuris Gábornak is.”
3. helyezett – Gyuris Gábor
„Az igazság az hogy az időmérőt megint elrontottam, csak 6-nak kvaliztam. A géphúzás nem volt a legjobb, de ilyen a formám…megszoktam.
A futamon végig védekeznem kellett, folyamatosan csúszkáltam. Előttem volt egy kis csetepaté, ezzel előrébb kerültem egy helyet, ráadásul szabálytalannak véltem a dolgot így számítottam Rónai Tomi büntetésére (sejtésem beigazolódott). A vége felé megint volt egy kis balhé, itt is előrébb kerültem. Futam közben már sejtettem hogy így végül harmadik leszek.
Dobogóra álltam egy olyan versenyen ahol esélyem se volt rá, így elégedett lehetnék de nem vagyok az. Nem így akar az ember eredményt elérni, szerencsém volt (végre egyszer 🙂 ).
A bajnokság szempontjából jól jött, vezetem a ponttáblázatot.
A következő verseny olyan helyszínen lesz ahol még soha életemben egy fél kört se mentem, pedig minden évben versenyhelyszín. Talán idén eljutok oda :)”
II. kategória
A II-es kategória időmérőjén Boldizs Bencének sikerült a leggyorsabban körbeérnie a pályán és 23 ezredes előnnyel megszereznie a pole pozíciót, míg mellőle a második helyről Propszt Roland vághatott neki a versenytáv teljesítésének. Antal Dávid és Szántó Tamás a második, Dévényi Zoltán és Molnár György a harmadik, Reich Balázs és Vitanov Tamás pedig a negyedik sorból indulhattak, a kilencedik rajtkockára pedig Vincze András állhatott fel.
A rajt pillanatát Reich Balázs kapta el a legjobban és az első kanyarokat követően már Molnár György előtt autózott, akinek ezután Vitanov Tamásra kellett odafigyelnie. Tamás nem várt sokat, hiszen ugyanebben a körben, a hajtűkanyarban egy kemény manőverrel bement György mellé és megelőzte őt. Az utána következő balos kanyarban Molnár György megcsúszott és a gumifalba ragadt, majd csak külső segítséggel tudott a mezőny után indulni. A versenyt nem intették újra, ezért György kiállt, de néhány kör elteltével újra csatlakozott a versenyhez. Eközben az élen Boldizs Bence tudott ellógni az őt üldöző Propszt-Antal párostól, a negyedik helyért pedig Dévényi Zoltán és Szántó Tamás csatáztak egymással. A harmadik kör kezdetén, a Dévényi Zoltánnal csatázó Szántó Tamás próbált helyet találni magának a hosszú egyenest követő jobbos kanyarban, sikertelenül. Az elkövetkezendő körökbe a leglátványosabb csata a mezőny végén zajlott, ahol Vitanov Tamás támadta Reich Balázst, miközben az őket árnyékként követő Vincze András kísérte figyelemmel az eseményeket. A negyedik perc közepén Dévényi Zoltánnak sikerült Antal Dávid mellé kerülnie a célegyenesben, és végig mellette maradva, a hosszú egyenes utáni jobbosban megelőznie őt. A hatodik perc végén Reich Balázs akadt meg egy pillanatra a hosszú egyenes utáni lassítóban, amit az őt szorosan követő Vitanov Tamás tudott kihasználni és javítani egy pozíciót. Egy körrel később, Antal Dávid húzódott védekező ívre a célegyenesre ráfordító kanyarban, Szántó Tamás erre válaszul, nagy ívben vette a kanyart, az egyenes szakaszon mellé ért, majd az azt követő egyenesben sikeresen előzte meg Dávidot, aki szemmel láthatóan lendületet veszített, hiszen a mögöttük érkező Vitanov Tamás is elment mellette. Mindeközben a mezőny végét érte utol a versenyhez újra csatlakozó Molnár György, kinek közeledését Vincze András értette félre és kezdett védekező íveken autózni. A verseny felénél, az élen továbbra is Boldizs Bence haladt egy rendkívül megnyugtató előnyt kiautózva az őt üldözőkkel szemben. Második helyen Propszt Roland csatázott a harmadik helyezett Dévényi Zoltánnal, akinek viszont fél szemmel Szántó Tamásra kellett odafigyelnie. Mögöttük Vitanov Tamást támadta Antal Dávid, őket pedig Reich Balázs és Vincze András sorrendben követték a többiek, a mezőny végén pedig Molnár György érkezett. A tizenegyedik percben egy kissé szokatlan esemény történt: Vincze András kezdett védekező játékba Molnár György ellen, aki viszont körhátrányba volt, hiszen a verseny elején kiállt, majd újra csatlakozott a versenyhez. György véletlenül lökött egyet Andráson, aki így a hajtűkanyar utáni balos kijáratán a gumifalba ragadt. György sportszerűen megvárta, míg Andrást kiszabadították a gumifal fogságából és visszaengedve maga elé folytatták a versenyzést. Egy körrel később a harmadik helyért csatázó Szántó Tamás próbált szűken beférni Dévényi Zoltán mellé a hosszú egyenest követő jobbosban, de mivel nem volt meg a szükséges hely, ezért egy pillanatra a gumifalba ütközött, de pozícióvesztés nélkül tudta folytatni a versenyzést. Az így keletkezett tülekedésben azonban Reich Balázsnak sikerült bebújnia Antal Dávid mellé és egy hellyel feljebb jönnie. A verseny háromnegyedéhez közeledve a Dévényi Zoltánt folyamatosan védekezésre kényszerítő Szántó Tamás csúszott meg féktávon, a hajtűkanyar bejáratán és lesodródva az ívről, Vitanov Tamás sikeresen előzte őt meg. Szántó Tamás nem tétlenkedett és két körrel később, a célegyenes utáni gyors jobbosban fért be Vitanov Tamás mellé és vette vissza a pozícióját. Az előzést a versenyt követően megvizsgálták, de szabálytalanság nem történt.
A verseny leintéséig elsősorban Dévényi Zoltántól és Szántó Tamástól láthattunk nagyon kemény csatát a pályán, egy rendkívül szoros befutóval. A versenyt így, idei első győzelmét szerezve, nagyon magabiztos előnyt kiautózva nyerte Boldizs Bence, akit Propszt Roland és az első OAGB-s dobogóját szerző Dévényi Zoltán követtek a dobogó második és harmadik fokán. A kategória befutójának a további sorrendje: Szántó Tamás (4), Vitanov Tamás (5), Reich Balázs (6), Antal Dávid (7), Vincze András (8) és Molnár György (9). A verseny leggyorsabb körét Szántó Tamás futotta meg, 31,189-es idővel, melyet a 10-es gokarttal teljesített. Két futamot követően a bajnokságot Szántó Tamás vezeti, 38 ponttal, őt a mostani futam győztese, Boldizs Bence követi 4 pontos lemaradással, a harmadik helyen pedig Propszt Roland áll 31 ponttal. Antal Dávid 29 ponttal a negyedik, az ötödik és hatodik helyen pedig pontegyenlőséggel Vincze András és Vitanov Tamás állnak.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Boldizs Bence
„Időmérőn sikerült megszerezni a pole-t, a rajt sima volt, az első pár körben sikerült elszakadnom a mezőnytől és onnantól kezdve arra törekedtem hogy tartsam a távolságot a mögöttem lévőktől. A végén még próbáltam megfutni a leggyorsabb kört de végül az nem jött össze.
Gratulálok Rolandnak és Zolinak a 2. és 3. helyhez.”
2. helyezett – Propszt Roland
„A G1-ben nemigazán voltam eredményes az elmúlt években, így nem számítottam kiugró eredményre a verseny kezdete előtt. Aztán az időmérő nagyon jól sikerült meg is lepődtem, hogy alig maradtam el a szabadedzésen futott leggyorsabb körömtől. Ez az idő a második rajthelyre volt jó.
A verseny első köreiben nyilvánvalóvá vált hogy legjobb esetben a második helyemet tudom csak megtartani, mert Bence hamar elszakadt. Így az elején védtem a pozíciómat, majd helycsere történt mögöttem és Zoli kezdett szorongatni. A versenytáv második felében nekem is sikerült kicsit meglépni az üldözőimtől, így már csak arra figyeltem hogy ne hibázzak nagyot. Elégedett vagyok a végeredménnyel és várom már a kinti versenyeket!”
3. helyezett – Dévényi Zoltán
„Nagyon vártam már ezt a versenyt, mert tudtam ,hogyha valahol, akkor itt talán versenyképes lehetek. A szabadedzéseken egész jó köröket futottam és a Hungarokarttal ellentétben itt kék zászlók nélkül meg is úsztam ezeket.Az időmérőn az 5. kocka jutott ,amivel összességében elégedett voltam.A rajt után sikerült stabilizálni a pozíciómat ,sőt előre fele kellett inkább tekintenem. Dávid és Tomi összeakadásából sikerült profitálni, így előre jöttem a 4. pozícióba. Láttam ,hogy Roland és Dávid nagyon el vannak egymással foglalva és pár körrel később ezt is ki tudtam használni, sikerült Dávid mellett is elmenni. Következett volna Roland, de a HCK-s időkből volt alkalmam emlékezni arra, hogy őt inkább átugrani könnyebb, mint megelőzni.Igazam lett, esélyem sem volt komolyabb támadást indítani ellene. A futam utolsó harmadába érve viszont problémák jelentkeztek, amelyek az elfogyó szuflából eredtek. Minden erőmmel elkészültem, sosem vártam még ennyire egy verseny végét.Valahogy sikerült a menet közben 4. helyre feltörő Szántó Tomit magam mögött tartani és így megszereztem az első AGB-s dobogómat.Kimondhatatlanul Boldog vagyok és várom már a következő versenyeket, attól függetlenül ,hogy tisztában vagyok azzal ,hogy ezt az eredményt nem lesz könnyű megismételni.
Gratulálok minden versenyzőnek!”
III. kategória
A min. 85 kg-osok kategóriájában Molnár Tibor bizonyult a leggyorsabbnak és 5 ezredes előnnyel, Lencsés Bálint orra elől kaparintotta meg a pole pozíciót – egyszersmind pályafutása első OAGB-s pole pozícióját szerezve meg ezzel. A remek visszatérést produkáló Riba Krisztiánnak sem kellett szégyenkeznie, hiszen mindössze 1 százados volt a lemaradása, de a negyedik helyről induló Dévényi Zoltán is csak néhány gondolatnyira volt a legjobb időtől, a 14 ezredes lemaradásával. Csáki Zoltán Molnár Györggyel osztozott a rajtrács harmadik során, őket Földvári Rudolf, Pribilinszky Zoltán, Cseh Gábor és Vincze András sorrendben követték a többiek.
A rajt pillanatát Csáki Zoltán kapta el a legjobban, és Dévényi Zoltánt megelőzve, feljött a 4. helyre. Az első köröket követően az élen zajlott kiélezett küzdelem a jobbnál jobb pozíciókért, de az első komolyabb változás a mezőny vége felé történt, amikor Pribilinszky Zoltán tudott bemenni Földvári Rudolf mellé a hosszú egyenesben és az azt követő jobbos kanyarban Rudolf a külső íven megcsúszott majd a gumifalba ütközött. A második perc végéhez közeledve Vincze András kísérelt meg bebújni Cseh Gábor mellé a célegyenesre ráfordító kanyarban, de ezen próbálkozása sikertelennek bizonyult. A következő körökben az első 7-es szinte egy egybefüggő vonatot alkottak és tették próbára egymás idegeit, a harmadik perc felénél például Molnár György próbált helyet találni magának Dévényi Zoltán mellett az egyenes utáni jobbosban, de picit eltalálva a gumifalat majdnem Pribilinszky Zoltánnak nyújtotta át tálcán a pozícióját, de helycsere végül nem történt. Egyetlen körrel később Vincze András ezúttal sikeres előzést mutatott be Cseh Gábor ellen, a már előzőleg is kinézett kanyarban. Ezt követően ismét az él menők kerültek reflektorfénybe: Az első helyen haladó Molnár Tibor védekező ívre húzódott az egyenes szakaszon, akárcsak a mögötte érkező Lencsés Bálint is, majd a harmadik helyen Riba Krisztián még beljebb húzva gokartját megpróbált magának helyet találni Bálint mellett, melyből egy kisebb koccanás lett a jobbos kanyarban, de helycsere nem történt. Két körrel később ismét a már előbb megismert párostól láthattunk akciót: Nagyjából az ötödik perc közepén, Riba Krisztián a célegyenesre ráfordító kanyarban bújt be Lencsés Bálint mellé és tartotta bent gokartját, megelőzve ezzel Bálintot és feljebb lépve a második pozícióba. Pár körrel később Riba Krisztián már felzárkózott Molnár Tiborra és megkísérelt helyet találni magának az egyenes utáni balos lassítót követően, ami nem sikerült, melyet Lencsés Bálint kihasználva, visszavette 2. helyét. Egy körrel később Molnár György lendült támadásba Dévényi Zoltán ellen az egyenest követő jobbos kombinációban, de ez olyannyira nem sikerült, hogy a mögöttes forgalmat még inkább magukra húzták. 1 körrel később Pribilinszky Zoltán mutatta be ugyanezt a manővert, Molnár György ellen, de a gumifalnak ütközve pozíciószerzés helyett majdnem pozíciót vesztett, Vincze Andrással szemben. Három körrel később a nézőknek dejavu érzése támadhatott, hiszen egy az egyben ugyanezt a jelenetet láthattuk, ugyanazzal a végkimenetellel. A kör végén, Pribilinszky Zoltán a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán a védekező ívet választotta, de a gumifal belső részét eltalálva, egy pillanatra megtorpant, így Vincze András azonnal belső ívre húzódott és a gyors jobbosban együtt elfordulva, az egyenes részen sikeresen előzte meg Zoltánt. A következő körökben viszonylagos nyugalom telepedett a pályára – már ha nyugalomnak lehet azt tekinteni, hogy folyamatosan csatáztak egymással a versenyzők, de tették ezt helycsere nélkül –, és a következő komolyabb előzési kísérlet a tizenegyedik perc végéhez közeledve történt: a hajtűkanyarban Riba Krisztián ment be Lencsés Bálint mellé és előzte őt meg, miközben Bálint a kijáraton picit rászorulva a gumifalra visszalassult és ezt Csáki Zoltán próbálta kihasználni, sikertelenül. A nagy tülekedés következtében, Vincze András került egy pillanatra hátrányba a célegyenesre ráfordító előtt, és Pribilinszky Zoltán a szűk ívet választva visszaelőzte Andrást, András viszont nagy íven fordulva a kanyarra, a gyors jobbosban végül visszavette pozícióját. Ezalatt Földvári Rudolf is felzárkózott a mezőnyre és elkezdte keresni azokat a pontokat a pályán, ahol Cseh Gábor elé kerülhetne. Egy körrel később Molnár György bújt be Dévényi Zoltán mellé a hajtűkanyarban, de a szűk hely miatt egy pillanatra fennakadt a gumifalban, pozíciót azonban nem veszített. Unatkozni a következő körökben sem kellett a nagyérdeműnek, hiszen a tizennegyedik perc közepén, Riba Krisztián megcsúszott a célegyenesre ráfordító kanyar bejáratán, nyitva hagyva ezzel a kaput a mögötte érkező Lencsés Bálintnak, aki kapva kapott az alkalmon és megelőzte Krisztiánt, olyannyira, hogy az így keletkezett résen Csáki Zoltán is be tudott menni és egy hellyel előrébb lépett. Ugyanebben a körben, az egyenes után Dévényi Zoltán rontott és adta át pozícióját Molnár Györgynek és majdnem az őt követő Vincze Andrásnak is. Csáki Zoltán dobogója tiszavirág életűnek bizonyult, hiszen Riba Krisztián a hajtűkanyarban visszaelőzte őt, és feljebb lépett az átmeneti dobogó harmadik fokára. A következő helycserét Vincze András mutatta be, amikor 2 körrel később a célegyenesre ráfordító kanyarban bebújt Dévényi Zoltán mellé és a kigyorsításon megőrizve a frissen szerzett pozíciót, előrelépett a 6. helyre. A kedélyek természetesen továbbra sem csillapodtak a pályán, és a tizenhetedik perc közepén, a hajtűkanyarban esett be Riba Krisztián Lencsés Bálint mellé és előzte őt meg a második pozícióért. Bálint a kanyar kijáratán egy pillanatra a gumifalra szorult, ezért Krisztián ezen előzése jelenleg vizsgálat alatt áll. A nagy tumultusban a Bálintot megelőzni próbáló Csáki Zoltán került hátrányba, és a boxutca részen Molnár György ment el Zoltán mellett, előrelépve ezzel a 4. helyre. A következő körben, Dévényi Zoltán túl nagy ívben fordult rá az egyenes utáni jobbos kanyarra és a szűken forduló Pribilinszky Zoltán így különösebb ellenállás nélkül tudott egy helyet javítani.
A leintésig újabb helycsere már nem történt, és így a hétvége egyik legmozgalmasabb és talán nyugodtan mondhatjuk, hogy legizgalmasabb versenyét Molnár Tibor nyerte, aki a szombati naphoz hasonlóan, vasárnap is jelesre vizsgázott védekezésből. Tibor ezen győzelme egyben OAGB-s pályafutásának első győzelme is. A dobogó második és harmadik fokára Riba Krisztián és Lencsés Bálint állhattak fel, de ez az elkövetkezendő napokban még akár változhat is, az óvások végeredményétől függően. A befutó további sorrendje: Molnár György (4), Csáki Zoltán (5), Vincze András (6), Pribilinszky Zoltán (7), Dévényi Zoltán (8), Cseh Gábor (9) és Földvári Rudolf (10). Nem csak a pályán zajlott kiélezett verseny a jobbnál jobb pozíciókért, de a leggyorsabb köröknél is. Ezt a csatát Pribilinszky Zoltán nyerte a 11-es gokarttal, ideje 31,665 lett, csupán egyetlen ezreddel megelőzve Földvári Rudolfot és 6 ezreddel Riba Krisztiánt. Szoros verseny után a bajnokság nem is alakulhatna szorosabban: jelen állás szerint Molnár Tibor vezeti a kategória bajnokságát, pontegyenlőséggel Lencsés Bálinttal, mindketten 36 pontot szereztek az elmúlt 2 verseny során. Harmadik helyen, 1 pont hátránnyal Vincze András áll, akit a 24 pontos Csáki Zoltán követ, majd 22 és 20 megszerzett ponttal Molnár György és Riba Krisztián következnek.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Molnár Tibor
2. helyezett – Riba Krisztián
3. helyezett – Lencsés Bálint
„A hungarokartban Vincze Andris nyerte meg a kvalifikációt, most pedig Tibi! Az idei hármas kategória egy kicsit olyan talán, mint a tavalyi F1 első pár versenye, új futam-új győztes. Viszont ami eléggé bosszantott, az a 0,005 másodperc volt, amit kaptam a kvalin. Mivel soha nem számolom az időmérős köreimet, hanem pl G1-ben mindig nézem, két kanyarral a leintés előtt, hogy lengetik-e már a kockásat, mert akkor azt a körömet fogom bedobni, tehát úgy fordulok rá a célegyenesre. Nem láttam még a kockásat, így gondoltam nagyobb ívről veszem a célegyenes ráfordítót, ezzel is tizedeket nyerve a következő „hot lap”-ra…. igen ám.. csak hiba csúszott a rendszerbe. Az időmérő 6 körösre sikerült véletlenül, ezért az utolsó körömet elvették, ami a leggyorsabb volt (31,68) és a polera is könnyedén elég lett volna. Ami dühítő a dologban az az, hogy belegondolva mennyi tizedet is dobtam el abban a körömben, amikor ráfordultam a gyorskörömre, mivel az 5. köridőm lett a leggyorsabb, pontosabban szólva az „érvényes leggyorsabb”, 31,72
A versenyről? Előttem egy védekező Tibi, mögöttem a „védők rémálma”, Riba.
Nemigazán tudom leírni mi minden történt, Tibi-Én-Riba, Tibi-Riba én, és ez szinte körönként váltakozott.Végül az utóbbi lett a sorrend. Tény ami tény, fantasztikus verseny volt, de voltak szabálytalan elemei. Ennél többet tényleg nem mondanék, ha valaki szeretne egy jót szórakozni, tudom javasolni Riba, vagy az én onboard felvételemet.Grat mindenkinek! Jó verseny volt…még még még…!”
IV. kategória
Az előző 3 kategóriában mindenhol szoros csata zajlott az első pozícióért az időmérőn és ez alól a IV-es kategória sem lett kivétel, itt Csáki Zoltán tudta a legjobban és leggyorsabban összerakni az időmérő körét, 47 ezreddel megelőzve a második helyet megszerző Riba Krisztiánt. Kovács György a harmadik, Topor Kálmán a negyedik, Nyuka Gábor az ötödik, Szatory József a hatodik, Kocsi Zsolt a hetedik, Németh Attila pedig a nyolcadik pozíciót szerezte meg, de ő végül nem indult el a versenyen, így összesen 7 versenyző állt fel a kategória versenyének a rajtrácsára.
A rajtot Nyuka Gábor kapta el a legjobb ütemben és bújt be Topor Kálmán mellé a belső íven, azonban Kálmán nagyon keményen tartotta a pozícióját, Gábor így kénytelen volt elvenni a gázt a kanyar bejáratánál, tehát pozíciócsere nem történt. Az első néhány körben Riba Krisztián kezdte vehemensen támadni az élen haladó Csáki Zoltánt, nem figyelve az őt szorosan követő Kovács Györgyre, aki így hamar lőtávolságon belülre került, így Krisztiánnak támadásról védekezésre kellett átállnia, amivel magukra húzták Topor Kálmánt is. A verseny negyedénél, az élen haladó Csáki Zoltán remek ütemben tudta kamatoztatni a mögötte zajló párharcokat és körről körre hagyta maga mögött a mezőnyt, miközben a második helytől kezdődően a többiek egy szinte egybefüggő vonatot alkotva haladtak. A hatodik perc elején Nyuka Gábor próbálta a hosszú egyenest követő jobbos kanyarban kívülről körbeautózni Topor Kálmánt, de ezen próbálkozása végül nem zárult sikerrel. Gábornak szemmel láthatóan nem szegte kedvét a kudarcba fulladt próbálkozás, hiszen pontosan 1 körrel később, ugyanabban a kanyarban, ugyanazzal a módszerrel immáron sikeresen fejezte be a megkezdett előzést és lépett feljebb a 4. pozícióba. Két körrel később, ismét a pálya ezen szakaszé lett a főszerep, a harmadik helyen autózó Kovács György került Riba Krisztián mellé az egyenesben, a jobbos kanyarban azonban nem sikerült kívülről körbeautóznia versenyzőtársát, mert Krisztián gokartja hozzáért az ő gépéhez, amitől kisodródott és a gumifalnak ütközött. A kiforgatás következtében a gokart hátuljával csapódott a falba, így végül külső segítség nélkül tudott visszatérni a pályára, az utolsó pozícióba. Fél távnál a mezőny 3 részre szakadva haladt a pályán: az élen senkitől sem zavartatva, saját tempóját autózva ment Csáki Zoltán, a második helyen Riba Krisztián vezetett fel egy 3-as fogatot, Nyuka Gábor és Topor Kálmán részvételével, majd az 5. helyen szintén egy hármas alakulat érkezett, melyet a Szatory, Kocsi, Kovács trió alkottak. A folyamatos csatározásoknak köszönhetően, néhány kör múlva a 3-as fogat 6-os fogattá duzzadt, és még izgalmasabb, látványosabb párharcoknak lehettünk szemtanúi. A verseny háromnegyedénél, a hosszú egyenest követő kanyarokban értették félre egymást a versenyzők (Topor Kálmán, Szatory József, Kocsi Zsolt és Kovács György) és akadtak össze egymással, de szerencsére mindenki folytatni tudta a versenyzést. A sorrend azonban megváltozott közöttük: 4. helyre jött fel Kocsi Zsolt, Topor Kálmán visszaesett az 5. pozícióba, Kovács György feljött a 6. helyre, Szatory József pedig hátrébb lépet a 7. pozícióba.
Az utolsó körökre végig izgalmas csatákat láthattunk, de egy apróbb összeakadáson kívül más már nem történt a pályán, így újabb pozíciócsere nélkül ért véget a verseny. A futamot ennek megfelelően fölényesen nyerte Csáki Zoltán, a dobogó második és harmadik fokára pedig Riba Krisztián és Nyuka Gábor állhattak fel. A befutó további sorrendje: Kocsi Zsolt (4), Topor Kálmán (5), Kovács György (6) és Szatory József (7). A verseny leggyorsabb körét, talán nem meglepő módon, Csáki Zoltán futotta meg a 11-es gokarttal, ideje 31,555 lett. A kategória bajnokságát a mostani győzelmével Csáki Zoltán vezeti, 41 ponttal a neve mellett. A második és harmadik helyen álló Nyuka Gábort és Kovács Györgyöt egyetlen pont választja el egymástól, előbbi 36, utóbbi 35 egységet könyvelt el az elmúlt 2 verseny során. Kocsi Zsolt 23 ponttal a negyedik helyen áll, akit 3 pont lemaradással Riba Krisztián követ, a bajnoki hatodik helyen pedig Szűcs Gergő áll, 13 ponttal.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Csáki Zoltán
„Szabadedzéseken nem igazán futottam jó köröket,de az időmérőn sikerült egy majdnem hibátlan kört összeraknom. Természetesen Ribától tartottam még a végén, de kicsivel gyengébb volt a legjobb köre az enyémnél. Rajt urán beálltam védekező ívre és amikor láttam, hogy távolodnak az üldözőim, akkor már csak nyugodtan körözgettem. Nem kellett erőltetnem semmit, Riba szépen vonatoztatta a többieket ez előnyöm pedig így is nőtt. Féltávnál elkezdtem spórolni az erőmmel, de amikor láttam, hogy így is jó köröket futok, akkor megpróbáltam bemenni az időmérős köröm ideje alá. Az utolsó előtti körben 31.555-öt mentem így több mint 3 tizeddel enyém lett a leggyorsabb kör is. Az utolsó kör felétől csak gurultam és leintés után lehúzódtam, hogy lássam a befutót. Nem hiszem, hogy az idény hátrelévő felében lehet még egyszeri ilyen sima győzelmem, de remélem mimnél többet általatok fel a dobogóra , mert a mezőny elég erős én pedig még mindig nem érzem annyira a Sodikat, mint amennyire szeretném!”
2. helyezett – Riba Krisztián
3. helyezett – Nyuka Gábor
„Az időmérőm szerintem jól sikerült, de elég érdekes köröket tudtak produkálni páran és be tudtak találni egy-egy ultraszerencsés körrel.sajnos én nem tudtam ilyen mák-kört összehozni, ezért az 5.helyről vágtam neki a versenynek,ami ettől függetlenül jónak mondható,mert nagyon erős a mezőny. A versenyen figyelnem kellett előre-hátra folyamatosan,hiszen Szatory Joe nagyon gyors gépet húzott mögöttem, előttem viszont nem tudott ellépni a Riba-Kovács-Topor vonat,hiszen Ribának elég komolyan védekeznie kellett. Egy vakmerő előzéssel meg tudtam előzni Kálmit,majd két kör múlva Gyurit is. /Gyuri megpróbálta a Ribát megelőzni,de nem sikerült és megpördülés lett a vége./ Ezek után támadtam jó 10 percen keresztül a „RibaKriszt”,de esélyem se volt,jól védekezett. Nagyon örülök a 3.helynek, jó verseny volt!”
Super GP kategória
A világbajnokság szabályait alapul vevő kategóriában nyerték a legnagyobb különbséggel az időmérőt, név szerint Rátkai János bizonyult a leggyorsabbnak, 1 tizedes előnnyel megelőzve a második helyre kvalifikáló Kovács Györgyöt. Lencsés Bálint a harmadik legjobb időt autózta, mellőle a negyedik pozícióból pedig Nyuka Gábor indulhatott, megelőzve ezzel az ötödik és hatodik helyről rajtoló Szetei Gergelyt és Topor Kálmánt. A második legnépszerűbb kategóriában a rajtrács további része az alábbiak szerint alakult: Szántó Tamás (7), Csáki Zoltán (8), Molnár György (9), Vincze András (10), Reich Balázs (11) és Gaál Zsófia (12).
A rajtot követően Szetei Gergelynek sikerült bebújnia Nyuka Gábor mellé, de a következő jobbos kanyar bejáratán megakadt a gumifalban, így nem tudta befejezni az előzést. Az első boxkiállásra nem kellett sokat várni, a második kör végén Reich Balázs jelezte kézfeltartással a kiállási szándékát, melyet hibátlanul teljesített, majd visszatért a pályára. A következő körben Nyuka Gábor is teljesítette a kötelező kiállást, majd közvetlen Gaál Zsófia mögé érkezett vissza. Néhány körrel a kiállást követően, Gábor sikeresen előzte meg Zsófiát a hosszú egyenest követő jobbos kombinációban. A kör végén Szántó Tamás is tiszteletét tette a boxutcában, hogy teljesítse a rá kirótt kötelező kiállást, a pályán pedig Nyuka Gábor elé tudott visszatérni. A verseny negyedénél az élen továbbra is Rátkai János állt, akit Kovács György követett árnyékként, majd Lencsés Bálint, Topor Kálmán és Szetei Gergely következtek a harmadik, negyedik illetve ötödik helyen. Csáki Zoltán az hatodik, Vincze András a hetedik helyen haladt a pályán, utánuk a boxkiállásukat már teljesítő Szántó Tamás és Nyuka Gábor érkeztek, akiket Gaál Zsófia követett, végül pedig a boxkiállását már ugyancsak abszolváló Reich Balázs zárta a sort. A hatodik perc közepén Vincze András teljesítve a boxkiállást, közvetlen Nyuka Gábor mögé érkezett vissza a pályára. A nyolcadik perc feléhez érkezve a harmadik helyről kiálló Lencsés Bálint teljesítve a boxkiállását, Csáki Zoltán és Szántó Tamás elé ért vissza a pályára. Csáki Zoltán a következő körökben folyamatosan védekezésre kényszerült az őt üldöző Szántó Tamással szemben, az élen ezalatt változatlanul a Rátkai-Kovács duó haladt. A soron következő boxkiálló Gaál Zsófia volt a 10. perc végén, aki egyúttal ki is állt a küzdelemből. A tizenharmadik perc elején megérkezik az első versenyző az élről, hogy teljesítse a boxkiállását, név szerint Kovács György, aki a kiállást követően pozícióvesztés nélkül tér vissza a pályára. A verseny ezen szakaszán Csáki Zoltán mutatott be remek védekezést Szántó Tamás és Szetei Gergely ellen, miközben Nyuka Gábor ért egyre közelebb hozzájuk, akire viszont Vincze András kezdett felzárkózni. Rátkai János 1 körrel Kovács György kiállása után teljesítette boxkiállását, azonban nekiment annak a bójának, ami előtt meg kell állni, így a szabályok értelmében még egy kiállás várt rá a verseny során. A verseny felénél Nyuka Gáborra zárkózott fel Vincze András és a célegyenesre ráfordító kanyarban könnyedén előzte meg Gábort, akinek gokartja szemmel láthatóan egyre inkább visszalassult az elmúlt körökben. A drámai lassulás egy még drámaibb befejezésnek volt az előjele: két körrel András előzése után Gábor alatt elfogyott a technika és a hajtűkanyar előtti jobbos kanyar bejáratán kiállni kényszerült a versenyből. Pár körrel később, a hajtűkanyart követő balos kanyarban sikerült helyet találnia Lencsés Bálintnak Topor Kálmán mellett és feljebb lépnie egy pozícióval. A tizenhetedik perc elején a célegyenesre ráfordító kanyarban Szántó Tamásnak sikerült rést találnia Csáki Zoltán védelmén és egy hellyel feljebb lépve megelőznie Zoltánt. Néhány körrel később, a tizennyolcadik percben Topor Kálmán is látogatást tett a boxban, majd letudva a kötelezőt, Szántó Tamás elé ért vissza a pályára. Az élen hiába próbált minél nagyobb tempót diktálni Rátkai János, Kovács Györgytől csak-csak nem sikerült elszakadnia, miközben Csáki Zoltánra és Szetei Gergelyre zárkózott fel Vincze András, Topor Kálmánt pedig Szántó Tamás követte árnyékként. Az utolsó 10 percben 3 helyen zajlottak látványos csaták a pályán: az élen Rátkai János próbált meglógni Kovács György elől, a negyedik pozícióért pedig Topor Kálmán és Szántó Tamás vívtak kemény csatát, mögöttük a hatodik helyen pedig a Csáki-Szetei-Vincze hármas érkezett, az első komolyabb előzési kísérlet az utóbbinál történt. A 23. perc elején, Szetei Gergely tudott szűken ráfordulni a célegyenesre és bebújni Csáki Zoltán mellé, de az előzést a gyors jobbosban már nem tudta befejezni és végül visszasorolt Zoltán mögé. Két körrel később Rátkai János állt ki a boxba, hogy teljesítse a büntetését, majd 1 pozíciót veszítve, végül a második helyre tudott visszatérni a pályára, a harmadik helyezett Lencsés Bálinttól biztonságos távolságra. Picivel később Szántó Tamás hibázott és csapódott a gumifalnak a boxutca előtti kanyarban, de szerencsére folytatni tudta a versenyt.
Az utolsó körökre a mezőnyben már csak egyetlen „kakukktojás” volt, Csáki Zoltánnak volt még hátra a szabályban előírt 1 kiállása, aki azonban egyelőre hibátlanul tartotta maga mögött Szetei Gergelyt és Vincze Andrást, akik mindketten teljesítették már a boxkiállásaikat. Zoltán végül 2-3 körrel a vége előtt teljesítette a kötelezően előírt kiállást, a leintésig pedig Szetei Gergely tudott elszakadni Vincze Andrástól, így köztük nem alakult ki újabb párharc. A leintés pillanatáig újabb helycsere már nem történt, így a kockás zászlót Kovács György pillanthatta meg elsőként, második helyen Rátkai János érkezett meg, a dobogó harmadik fokára pedig Lencsés Bálint állhatott fel. A befutó további sorrendje: Topor Kálmán (4), Szántó Tamás (5), Szetei Gergely (6), Vincze András (7), Csáki Zoltán (8), Reich Balázs (9), Nyuka Gábor (10) és Gaál Zsófia (11). A versenyben futott leggyorsabb kör Szántó Tamás neve mellé került, 31,329, melyet a 13-as gokarttal teljesített. A Super GP bajnokságát jelenleg két második hellyel és összesen 40 ponttal a neve mellett, Rátkai János vezeti, 6 ponttal megelőzve a második helyezett Kovács Györgyöt, akit a 31 pontos Nyuka Gábor követ a harmadik helyen. Szántó Tamás 27 ponttal a negyedik, ötödik helyen, 21 ponttal Csáki Zoltán áll, aki 1 ponttal előzi meg a hatodik helyezett Vincze Andrást.
Dobogósok, nyilatkozatok
1. helyezett – Kovács György
„Vasárnap reggel komoly kétségeim voltak afelől, hogy egyáltalán elindulok-e versenyen, nemhogy két kategóriában is. Mint az már azóta kiderült, bordaközi izomhúzódást eredményezett a szombati versenybalesetem, ami komoly kihívások elé állított a G1 amúgy is kemény vonalvezetésén. A szabadedzéseken csak gurulgatni tudtam, pedig a gokartokra visszakerültek a keményebb gumik, amikkel elvileg pedig jóval kisebb terhelést kaptunk a kanyarokban. Az időmérőtől tettem függővé az indulást. Második helyre sikerült kvalizni, így nem tehettem meg, hogy nem indulok el a futamon. Arra gondoltam, hogy majd a 4-es kategória futamán spórolok az erőmmel, ami közvetlenül a Super GP előtt ment. Nos, ez nem jött be, hiszen kemény kis futamra sikeredett a 4-es végül. Ráadásul az azt követő kb 20 perces szünet sem tett jót, ezalatt ugyanis „visszahűltek” a verseny hevében bemelegedő bordáim. A rajt után igyekeztem a lehető legkeményebben tapadni Janira, és egy fél pillanatra sem szem elől veszíteni. A terv az volt, hogy lelépek vele a többiektől legalább egy boxkiállásnyi távolságra. Ez talán néha túl jól is ment, mert időnként annyira ráestem Janira, hogy elkezdett bőszen védekezni, és így jelentősen belassítva minket. Szóval le kellett maradnom többször is legalább egy gokartnyira, hogy megfelelő tempót vegyen fel újra. Miután úgy éreztem hogy megvan bőven a boxkiállásnyi tér, kimentem a kötelező megállásra, ami simán ment. Tudtam, hogy Jani is ki fog menni hamarosan, hiszen jobb volt a tempóm és ha sokat vár, már csak mögém tudna visszajönni. Nyomtam ahogy tudtam, de így is elém érkezett vissza a következő körben. Picit csalódott voltam, de már nem kellett taktikáznom, így elkezdtem letolni a pályáról. Igyekeztem higgadt maradni, hiszen a 4-es katban már elkövettem egy hibát, amikor Krisztiánnal szemben túl optimista voltam előzéskor. De végül nem volt szükségem kockáztatni Janival szemben, mert amikor bemutatták neki a bólyát, már tudtam hogy hibázott a kiállásnál és megvan a győzelem. Tény, hogy a szerencse is kellett hozzá, de úgy érzem hogy jó volt a sebességem és a körülményeket is figyelembe véve erős versenyt mentem. A Hungaroring a következő állomás, ameddig az orvosi utasítás szerint pihentetni kell az oldalam, de mivel ott is kemény küzdelem várható (ráadásul endu is lesz), hamarosan folytatnom kell a felkészülést.”
2. helyezett – Rátkai János
„A szabadedzéseken nem tudtam olyan kimagasló időket gokartozni. Az időmérőn is zavart hogy nem láttam milyen időket megyek mert a kijelző nem váltott időben. Végül kijöttem akkor láttam hogy 1. vagyok, ezt sikerült is megtartani így ha jól emlékszek OAGB pályafutásom során az 1. pole pozíciómat szereztem meg. A rajtnál simán eljöttünk és kezdtünk el-el szakadozni, de én Gyuri elöl menekültem mert itt már nem számít a pályaismeret, nem tudtam gyorsabb lenni nála hiszen elég jó géppel ment. Bálinttól a 3. helyen kellő távolsággal elszakadtunk és tudtam, ha Gyuri jön a boxba nekem is kell a következő körben. Gyuri kijött jöttem én is. Minden rendben is volt gyors voltam a boxban csak a bója nem ugrott el előlem és kicsit lekoccoltam így kénytelen voltam kijönni még egyszer a boxba és átadni a győzelmet Gyurinak. Nincs mit tovább részletezni ez van sajnos. Vezetem a bajnokságot, és a formámat eltekintve egy olyan bravúrra kezdtem el készülni amire anno Vettel volt képes. A legrosszabb eredménye a Német nagydíjig a 2. hely volt. Érzek magamban annyi erőt és pluszt hogy ezt talán megtudjam csinálni, de ehhez a következő futamot meg kell nyerni. Grat a dobogósoknak, találkozunk a Ringen 🙂”
3. helyezett – Lencsés Bálint
„Super Gp, avagy egy jó kis erőnléti edzés.A 3. helyre kvalifikáltam magam. A 2. felvezető körben a box előtti sikánt nagyon benéztem, telibevertem es forogtam egyet, majdnem a boxig. Érdekes volt, hogy felvezetőben hibáztam, de még mekkorát…meglepődtem… Rajt az sima volt, aztán támadtam egy pár körig Gyurit, aztán szépen lassan szakadtak el Janival. Gaba már a 2. körben kijött pitelnimögülrm, aztán többet már nem is láttam, mivel technikai probléma miatt feladni kényszerült a versenyt. Kár érte, pedig jónak tűnő taktikája volt, ami után majdnem én is ugrottam, de szerencsére nem forrófejűsködtem el a dolgot:) Box-stop and go- sima volt, nem volt semmi probléma, beálltam egy konstans 31,9-es tempóra, és elautókáztam, mögöttem messze, előttem szintén látótávolságon kívül gurultak a skacok! A futamot Kovács Gyuri nyerte, 2. Rátkai János lett, én pedig felálhattam a dobogó 3. fokára. Gratulálok mindenkinek, főleg az előttem autózó srácoknak, hihetetlen tempót diktáltak 30 percen keresztül.”
A vasárnapi nap nélkülözte a szombati verseny „akciójeleneteit” azonban nem hagyta ki az izgalmas csatákat és szoros befutókat. A fizikailag is komoly kihívást jelentő verseny után a mezőny végre „fellélegezhet”, hiszen a bajnokság következő állomása már a szabadban kerül megrendezésre, április 7-én, mégpedig a magyar autósport szempontjából az egyik legfontosabb helyszínen, a Mogyoródon található Hungaroringen. Az elmúlt időszakban jelentős felújításokon átesett pályán immáron – hasonlóan az elmúlt két versenyhez – kijelzőn is nyomon követhetik a versenyzők a pályán elért köridőket, mely megkönnyítheti az évről évre más és más vonalvezetésű pálya betanulását. Nevezni már lehet a bajnokság fórumán illetve az info@amatorgokart.hu címen, szeretettel várunk Mindenkit!
Szerző: Vincze András