A 2012-es versenynaptár negyedik állomásához érkezett a Hobby Cart Kupa sorozat. A helyszín ezúttal a Csömör mellett található Kart Farm volt. Ez egy igen különleges pálya, mivel nem túl bonyolult a vonalvezetése, tempós kanyarokkal, mégis mindig izgalmakat hoz. A versenyzők egy része kimondottan kedveli ezt a pályán, a másik része pedig pontosan ellenkezőleg. A futamok fordulatosak voltak, nem unatkoztak a nézők. A Rozvadszky Csabi féle bográcsgulyás illata minden résztvevőt elcsalogatott az ebédlőasztalokhoz…
Hobby Cart Kupa 2012 / 4. forduló – Kart Farm – Csömör
Light kategória
Kiváló időt futott a Light kategória reménysége, Balázs Gergő, amellyel meg is nyerte az időmérő edzést Virágh Péter és Vincze Balázs előtt. A rajtot követően kimondottan fegyelmezett körözgetésbe kezdtek a versenyzők. Eleinte nem tudott elszakadni Gery az üldözőktől, de néhány kör után orvosolni tudta problémáját, ha nem is túl nagy előnnyel, de ideális íveken autózva haladhatott. A második helyen Virágh Péter követte őt, Vincze Balázs előtt. Balázst a negyedik helyen haladó Naményi Gergely üldözte, de előzési helyzetbe nem tudott kerülni. A verseny vége előtt két körrel Vincze Balázs alatt megállt a technika, így fel kényszerült adni a küzdelmet az előkelő harmadik helyről. A versenyt Balázs Gergő nyerte, ezzel négy futam után harminc pontos előnyre tett szert. A második helyen Virágh Péter végzett. A harmadik helyet Vincze Balázs kiesését követően Naményi Gergely kaparintotta meg. A negyedik Fühl Zoltán lett, Zsigri Márton (5) előtt. Őket Krémer Márk (6), Vincze Balázs (7) és Polczer Gábor (8) követték. A leggyorsabb kör Virágh Péter neve mellé íródott, annak ellenére, hogy ugyanezt az időt Naményi Gergely is meg tudta futni, csak később.
Dobogósok, nyilatkozatok:
1. helyezett – Balázs Gergő
2. helyezett – Virágh Péter
3. helyezett – Naményi Gergely
„Nagy reményeket fűztem a csömöri aszfaltcsíkhoz, mivel szeretem ezt a pályát. A négy szabadedzésem alatt igyekeztem különböző íveket kipróbálni. Az időmérő ismét szorosra sikeredett, és sikerült megszereznem negyedik helyet. A versenyen védekeznem kellett Fühl Zolival szemben, bár egész közel voltam az előttem haladókhoz. Az utolsó előtti körben Vincze Balázs műszaki hiba miatt kiált, így kerültem a harmadik helyre. Sajnos nem versenyhelyzetben kerültem ebbe a pozícióba, de elégedett vagyok.”
Lány kategória
Garamvölgyi Niki nyerte a lányok időmérő edzését. A bajnokságban vezető Gaál Zsófia szerezte meg a második rajthelyet, a harmadikról pedig Fazekas Kitti indulhatott. Remekül kapta el a rajtot Fazekas Kitti a harmadik helyről, és rögtön bebújt Zsófi mellé az első kanyarban. Mivel övé volt a belső ív, Zsófinak nem sok esélye volt a pozícióvédésre. A pillanatnyi tömörülést kihasználva Garamvölgyi Niki már az első körben ellépett a többiektől. A hatodik helyért alakult ki közben egy párharc Sotus Ágnes és Fehér Viktória között, melyet hosszú idő után igaz, de Fehér Viktória nyert meg. A versenyen több pozíciócsere nem is történt, és többnyire tisztes távolságban autóztak egymástól a lányok. Garamvölgyi Niki látta meg elsőként a kockás zászlót, ezzel a bajnokságban megközelítette Gaál Zsófiát. A második helyre Fazekas Kitti érkezett, a harmadik pedig Gaál Zsófi lett. A befutók sorrendje a negyedik helytől: Ungi Anette (4), György Anett (5), Fehér Viktória (6) és Sotus Ágnes (7). A verseny legjobb körét Garamvölgyi Niki futotta.
Dobogósok, nyilatkozatok:
1. helyezett – Garamvölgyi Niki
„A csömöri pálya számomra egy nagy mumus: vagy sikerül és akkor dobogós helyen végzek, vagy nem sikerül és a mezőny végén kullogok. Köztes állapot nem létezik. A szabadedzések alatt érezhető volt, hogy a lányok között ezen a pályán szorosabb eredmény is születhet, amit az időmérő igazolt is, hiszen kevesebb, mint egy tizeddel sikerült megelőznöm a második helyezettet. A versenyre egy közepes gépet sikerült húznom, de a rajtnál mögöttem helycsere történt a második és harmadik helyen, amivel azonnal egy kis előnyhöz jutottam. Ezt sikerült minden körben minimálisan növelnem, majd az első helyen befutnom. Gratulálok a többieknek is!”
2. helyezett – Fazekas Kitti
„ Csömör az egyik kedvenc pályám, itt mindig nagyon jól szoktam szerepelni. A rajtnál sikerült jól eljönnöm, és meg tudtam előzni a Zsófit. A Niki egy kis előnyre tett szert, amit nagyon sokáig nem tudott növelni, jó lett volna megszorongatni egy kicsit. A Zsófi egy ideig szorosan jött mögöttem, de aztán el tudtam szakadni tőle. Csak arra figyeltem, hogy ne hibázzak, és megtartsam a dobogós helyezésemet.”
3. helyezett – Gaál Zsófia
„A csömöri pályát nagyon megszerettem a gyakorlás során, úgyhogy már vártam a versenyt. Az időmérőn a második helyre sikerült kvalifikálnom. Ezután a 2-es kartot húztam ki, amivel már mentem a szabadedzés során, így tudtam, hogy nem lesz a kedvencem. A rajtnál úgy éreztem pontosan indultam, de mégsem tudtam időben zárni a belső ívet, Kittinek sikerült bejönnie mellém. Így lettem harmadik, ami a verseny végéig nem is változott.”
I-es kategória
Figyelembe véve a többi kategóriát, azt mondhatjuk, hogy Vincze Balázs fölényesen szerezte meg az egyes kategória első rajthelyét, Csóka Ferenc és Naményi Gergely előtt. A bajnokságban vezető Balázs Gergő csak a kilencedik helyről vághatott neki a 37 körös futamnak. A rajtnál a hetedik helyről induló Nagy Levente tudott fogni egy pozíciót. Az élen változatlan maradt a helyzet, Vincze Balázs és Csóka Feri meglógtak egy kicsit. A harmadik helyért Naményi Gergely és Virágh Péter küzdöttek egymással, de figyelniük kellett a többiekre is, akik ott loholtak mögöttük. Közben a mezőny második felében is voltak kakaskodások, Nagy Levi esett vissza a hetedik pozícióba, így hiába volt a kiváló rajt. Néhány körrel később a célegyenes kigyorsítását követően Virágh Péter előzést kezdeményezett a harmadik helyért, Naményi Gergely pedig teljesen szabadon hagyta a belső ívet neki, így nem volt nehéz dolga. Két kanyarral később Raffay Kristóf is elment Gergely mellett. A verseny második felében is izgalmas párharcok alakultak ki, melyek során többek között Balázs Gergő lépett előre az ötödik helyre. A futam leintése következett, Vincze Balázs láthatta meg elsőként a kockás zászlót, mögötte Csóka Ferenc érkezett a kitűnő második helyen. A harmadik helyre Virágh Péter kapaszkodott fel, a negyedik pedig Raffay Kristóf lett. Az ötödik helyen Balázs Gergő futott be, négy helyet javítva rajtpozícióján. A többiek sorrendje: Fühl Zoltán (6), Nagy Levente (7)Naményi Gergely (8), Gaál Zsófia (9) és Véghelyi Ádám (10). A „B” döntőt Miklósi Tibi (11) nyerte Zsigri Marci (12) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kört Balázs Gergő produkálta.
Dobogósok, nyilatkozatok:
1. helyezett – Vincze Balázs
2. helyezett – Csóka Ferenc
„A kvalifikációm jól sikerült, annak ellenére, hogy műszaki hiba miatt, fél kör után gépet kellett cserélnem. Nem zökkentem ki a ritmusból, és sikerült a második rajtpozíciót megszereznem. A futamra a 6-os kartot húztam, amit aszfaltos pályán nagyon szeretek. A futam elején kicsit nehezen tudtam felmelegíteni a gumikat, Balázs kicsit el is húzott tőlem, de 7-8 kör elteltével, mikor már fel tudtam venni a ritmust utolértem, és közvetlenül mögötte autóztam. Úgy éreztem gyorsabb vagyok nála, de annyival nem, hogy egy komoly támadást tudjak intézni ellene. Nagyon kockáztatni nem is akartam, nem szerettem volna eldobni életem első dobogós helyezését. Balázs végig tökéletesen védekezett, sajnos nem hagyott helyet egyik kanyarnál sem. Így a második helyen értem célba, amivel nagyon elégedett vagyok. Gratulálok Balázsnak és a többieknek is!”
3. helyezett – Virágh Péter
II-es kategória
Porcs-Makkay Ákos nyerte a kettes kategória időmérő edzését, annak ellenére, hogy az elsők között futotta gyorsköreit. A második rajtkockát Vincze András szerezte meg, a harmadikról pedig Nagy Levente indulhatott. A rajtnál Porcs-Makkay Ákos kilőtt az élen. Pár kör után el is kezdődött az akció a mezőny második felében. Egy nagy csata következtében Molnár Tibor forgott meg a pályán, de folytatni tudta a versenyt. Ezt követően Molnár György próbálkozott meg egy előzéssel, ám ez is balul sült el, még vissza is esett egy hellyel. Az ötödik helyen haladó Miklósi Tibor foga a mezőnyt, ezért forgalmi dugó alakult ki mögötte. Sokáig köröztek mögötte négyen is, majd Molnár Gyuri törte meg a csendet és néhány körönként előrébb lépegetett egyet-egyet, megelőzve Miklósi Tibit is. Ezután Katona Kristóf Győző is utat tört magának a géppel bajlódó Tibi mellett. Közben az élen sem volt izgalommentes a helyzet, Csizmadia Tamás verekedte fel magát a harmadik helyre, majd támadta Vincze Andrást. Azonban a hátulról érkező fenyegetés miatt nem tudott belemenni komolyabb próbálkozásba. A versenyt Porcs-Makkay Ákos megnyerte, Vincze András lett a második, a dobogó harmadik fokára pedig Csizmadia Tamás állhatott fel. Nagy Levente lett a negyedik, Molnár György az ötödik, Katona Kristóf Győző a hatodik. A többiek a következő sorrendben érkeztek: Miklósi Tibor (7), Balogh Hungit István (8), Halustyik Ferenc junior (9), Molnár Tibor (10). A sorrend még nem biztos, hogy végleges, mivel futam után érkezett be óvás. A „B” döntőt Bubnó Márk (11) nyerte meg Riba Gábor (12), Kiss Róbert (13) és Fehér Tamás (14) előtt. A leggyorsabb kört Porcs-Makkay Ákos futotta a kilences géppel.
Dobogósok, nyilatkozatok:
1. helyezett – Porcs-Makkay Ákos
2. helyezett – Vincze András
„Hol is kezdjem? Egyrészt örülök, hogy végre sikerült összehoznom életem első dobogóját, mert eddig idén már 2x jártam a közelében, de valami mindig közbejött… Másrészt viszont rendkívül szomorú és csalódott vagyok, amiért a hármas kategóriában az élről kellett kiállnom egy technikai hiba miatt. Keserédes nap lett ez a szombati. Már az edzéseken is sikerült jó időket futnom, de ebből nem vontam le messzemenő következtetéseket, mindenesetre adott némi önbizalmat ezen a számomra mumus pályán. Az időmérőnek jó hangulatban vágtam neki, mivel addigra már túl voltam a hármas kategória időmérőjén, ahol a 2. helyet szereztem meg, 7 ezreddel lemaradva a pole-ból induló Kocsi Zsolt mögött. A köreimet jónak éreztem, de nem a legjobbnak, ráadásul az utolsó mért körömet el kellett dobnom, mivel utolértem az egyik versenyzőtársamat és sajnos nem vett észre. Ennek ellenére sikerült a – hármas kategóriához hasonlóan – 2. helyet megszereznem, Ákos mögött egy századdal lemaradva. Versenyre sajnos a nem túl acélos 5-ös gépet húztam, így már akkor nyilvánvalóvá vált a számomra, hogy ez a verseny a védekezésről fog szólni. A rajtnál jól jöttem el, majd 1-2 kör múlva igazam lett: Ákos meglépett, engem pedig ostrom alá vettek a mögöttem jövők. Eleinte Nagy Levivel csatáztunk egy jót, majd őt később megelőzte Csizmadia Tomi és utána az én pozíciómat vette célba. Nagyjából a verseny 90%-a arról szólt, hogy védekező íveken mentem és védtem a pozíciómat, melyet sikerült egészen a célig kiviteleznem és bezsebelnem első dobogós helyezésemet. Ákossal az Endurance OAGB-n egy csapatot alkotunk, így külön öröm volt, hogy rajttól a célig a miénk volt az első és a második hely. Gratulálok a többieknek, remek verseny volt!”
3. helyezett – Csizmadia Tamás
„Az időmérőn az 5. rajthelyet szereztem meg, amivel elégedett voltam, mert a szabadedzések alapján úgy éreztem, hogy nem volt tökéletes egyik köröm sem és itt Csömörön különösen számít minden tized. A futamot így optimistán vártam, az utóbbi időben rendre pozitív mérlegű versenyeket sikerül futnom, igaz általában a hátsó régiókban, de bizakodtam, hogy 1-2 helyet innen is sikerül majd előre araszolni. A rajtnál Miklósi Tibi jól jött el és azonnal zárt, emiatt maradtam a helyemen, de később kemény csatában sikerült bebújnom mellé és egy helyet javítanom. Utána Levi után eredtem, aki szorosan András mögött haladt a 2-3. helyeken. Levit ugyanabban a jobbosban előztem meg, ahol Tibit, ezután viszont beragadtam András mögé, aki nem hagyott rést sehol sem. Mivel innentől szoros szendvicsben autóztam, nem akartam meggondolatlan manőverbe belemenni, Andrást pedig nem sikerült hibázásra bírni, így a sorrend nem változott a leintésig. Ezúton is gratulálok a többi dobogósnak!”
III-as kategória
Kocsi Zsolt nyerte a 85 kg-osak időmérőjét, Vincze András és Kocsi Viktor előtt. Az első körökben nagyon együtt maradt a mezőny, Kocsi Zsolt vezette fel azt. Centikre követték egymást a versenyzők. Az ötödik helyen haladó Porcs-Makkay Ákos keveredett párharcba Balogh Hungit Istvánnal, majd ennek következtében két részre szakadt a mezőny. Helycserék még nem történtek. Pár körrel később az első helyen haladó Kocsi Zsolt túl szélesen vett egy kanyart, így Vincze András szemfülesen beszúrt mellé, majd meg is előzte. A következő körben Molnár Gyuri hibázott egyet, majd veszített egy pozíciót. Hasonlóan járt Balogh Hungit István is. Nagy volt a keveredés a mezőnyben. Minden egyes pozícióért komoly harcok folytak. Rátkai János és Porcs-Makkay Ákos törtek nagyon előre, mindketten dobogós helyekért harcoltak a verseny második feléhez érve. Az izgalmak tovább fokozódtak. Első futamgyőzelme felé száguldva Vincze András alatt felmondta a szolgálatot a gépezet, így fel kellett adnia a versenyt. Kocsi Zsolt visszakapta a vezető helyét, amelyet ezúttal figyelmesebben védett. Mögötte továbbra is csetepaté volt. A versenyt Kocsi Zsolt megnyerte, Porcs-Makkay Ákos lett a második, szorosan mögötte Rátkai Jani érkezett a harmadik helyen. A negyedik Kocsi Viktor lett, az ötödik Molnár György, a hatodik Balogh Hungit István, a hetedik Nagy Koppány, majd a nyolcadik helyen Palcsák Gábor érkezett. A futamot követően itt is érkezett óvás, ami nem is csoda ekkora kavarodásban. A leggyorsabb kör sorsa viszont már biztosan fix, mégpedig Porcs-Makkay Ákos neve mellett. Érdekesség, hogy a versenyzők legjobb körei között kevesebb, mint 4 tizedmásodperc volt.
Dobogósok, nyilatkozatok:
1. helyezett – Kocsi Zsolt
2. helyezett – Porcs-Makkay Ákos
3. helyezett – Rátkai János
„Az időmérőn többet vártam volna magamtól nem egy 6. helyet. A futamra ki húztak nekem a 9-es gépet aminek jó motorja van így jót tudtam gokartozni. A rajt eléggé jól sikerült támadtam Ákost majd pár kör múlva elfékezte magát így keresztbe állt előttem és már nem tudtam kikerülni így visszacsúsztam a 8.-9. helyre. Ez az a pozíció amire azt szoktam mondani hogy király… innen nem lesz már semmi így átkapcsoltam a „gokartozunk egy ki****ott jót” funkcióra 3 kör alatt 3-4 helyet javítottam majd egyszer csak Ákos mögé kerültem. Jól védekezett de legközelebb nincs kegyelem Grat az első kettőnek kövi futamon jövök „
IV-es kategória
Kocsi Zsolt volt a leggyorsabb a négyes kategória időmérőjén is. A második helyről Szatory Józsi indulhatott, kerek huszonöt másodperces köridejével. A harmadik rajthelyet Kovács György szerezte meg. Az első körökben Kocsi Zsolt és Szatory Józsi, ha nem is sokkal, de elszakadtak a többiektől. A harmadik helyen haladó Kovács György tartotta kicsit a többieket. A mezőny második felében már az első körökben történtek helycserék, majd ezt követően folyamatos adok-kapok volt. A futam közepe felé haladva Kocsi Zsolt megfelelő előnyt autózott ki magának Szatory Józsival szemben ahhoz, hogy kényelmesen autózzon. Józsi a második helyen hasonló helyzetben volt. A harmadik helytől azonban már kevésbé volt komfortos a helyzet. Kocsi Viktor és Kádas Zsolt cseréltek helyet, miközben Balla Gábor visszacsúszott. Mihályi Dezső a rajthoz képest két helyet előrelépett. A legnehezebbek versenyét Kocsi Zsolt nyerte meg, ezzel egy pontosra csökkentve hátrányát a bajnokságban testvérével szemben. Jelenleg úgy tűnik, hogy a „Kocsi Motorsport” jól muzsikál az idei évben. A dobogó második fokára Szatory Józsi állhatott fel, a harmadik helyet pedig a kiválóan védekező Kovács György szerezte meg. A mögötte érkezők sorrendje végül a következő lett: Kocsi Viktor (4), Kádas Zsolt (5), Mihályi Dezső (6), Balla Gábor (7), Rozvadszky Csaba (8) és Balogh Hungit István (9). A leggyorsabb kört az élen autózva Kocsi Zsolt futotta.
Dobogósok, nyilatkozatok:
1. helyezett – Kocsi Zsolt
2. helyezett – Szatory József
„Az időmérő gépel mentem szabadedzésen, így tudtam, hogy alulkormányzott. Reméltem, hogy ez a tulajdonsága nem fog befolyásolni a gyors körben. Hamar hozzászoktam, de nem ez az 5 kör volt a legjobb, amit a pályán aznap már mentem. De a kerek 25 mp mosolyt csalt az arcomra. Ha akartam volna biztos nem sikerült volna így kicentizni. A verseny előtt aztán elkezdtem aggódni. A 3-as gép nem szerepelt valami fényesen az előttünk lévő futamokon. Miklós Tibi a 4. helyről a 7.-re esett vissza ezzel a gokarttal. Szóval sírásra forduló szájjal ültem be a gépbe. Abban biztos voltam, hogy nincs sok esélyem megelőzni Zsoltit. Viszont abban is biztos voltam, hogy csak az életem árán adom oda a második helyemet akárkinek is. Talán ezért voltam egy kicsit keményebb a rajtál, mikor Kovács Gyuri mellém ért. Karesztól kaptam is verseny után egy szóbeli figyelmeztetést (ami egy lájtos enyebenyében nyilvánult meg), de belülről én szabályosnak éreztem. A következő 5 körben mindent megtettem, hogy megelőzzem Zsoltit. A hármas kanyarban egy kicsit szélesebbre vette az ívet, ott bent is tudtam maradni. De csak 2 kanyarig voltam első. Gondoltam tempót váltok, és máshol próbálkozok, de ezt a kis ritmus szünetet Zsolti ki is használta és rendezte sorait. Gumijai felmelegedtek és verseny tempóban az Ő gépe már 1-2 tizeddel gyorsabbnak bizonyult. Úgyhogy a verseny egy könnyed kocogásba fulladt, amit a második hely megtartása inspirált csak. Zsoltihoz képest lassú voltam, de Gyuritól se kellett, hogy nagyon tartsak, mert túlságosan lemaradt ahhoz, hogy támadjon. Örülök, hogy a dobogón végeztem, értékes pontokat szereztem ezzel. A cél továbbra is a bajnoki cím, amit a „Kocsi-Team” megelőzésével lehet csak idén elérni. Természetesen Balla Gabi és Rozvadszky Csabi az, aki jelenleg a bordáimba könyökölve teper szintén az első helyért, de csak 22 pont a lemaradásom és még 8 verseny hátravan. Uraim! Győzzön a jobb! Hajrá!”
3. helyezett – Kovács György
„A rajt egész jól sikerült a 3. helyről, egyből megtámadtam a Szatory Józsit, de végül is ő fordult el másodiknak az első kanyarokban. Igyekeztem tartani a lépést az első kettővel, de szépen lassan szakadtam le tőlük, mivel a gépem nem volt a legerősebb. A verseny legnagyobb részében sajnos védekeznem kellett, de úgy érzem azt jól megoldottam, így sikerült megőriznem a 3. helyet. Gratulálok az első két helyezettnek!”
Az idei versenynaptár ötödik állomásának helyszíne a százhalombattai Battaring lesz, három hetes szünetet követően.
Szerző: Molnár György