Majdnem elmosta az eső vasárnap reggel az AutoCity Amatőr Gokartbajnokság ideig 2. fordulóját a Camponaringen, a lelkes csapat azonban kivárta a zivatar végét és látványos küzdelembe kezdett a felszáradó aszfalton.
Az 1. kategória döntői máris meglepő fordulatot hoztak. A tavaly bajnoki címet szerzett Bujtás Csabi, aki 65 kg alatti testsúlya miatt az idei szabályok értelmében nem vehetne részt az 1. kategória küzdelmében, felsúlyozta magát és egy verseny kihagyása után visszatért a mezőnybe. Sikerrel. Az időmérőn a második rajtkockába tudta kvalifikálni magát, s csupán a hazai pályán versenyző Balogh Dávidnak sikerült eléférkőznie, azonban a pályaismeret már nem volt elegendő a versenyen: Bujtás Csabi ismét elhozta az aranyserleget és bebizonyította, hogy a versenyzőtársaival megegyező testsúllyal is képes nyerni.
A verseny egyébként nem várt küzdelmeket hozott. A Pole-ból induló Balogh Dávid már a rajtot követően visszacsúszott egy helyet, majd a 10. körben kicsúszott és a mezőny végére került. Innen sikerült két helyet előrébblépnie, azonban nem sokkal a vége előtt ismét hátracsúszott, így végül a 7. helyen zárta a versenyt.
A középmezőnyben zajló tülekedésből az időmérő 3. és 4. legjobbja, Völler Zoltán és Kállai Tamás kerültek ki győztesen, akik végül a dobogó 2., illetve 3. fokára állhattak fel.
A 75-85 kg közöttieknél a Pole-ból Schreiber László indulhatott, mögötte az AutoCity csapat két tagjával Németh Attilával és Hoffer Karesszel. A problémamentes rajt után Németh Attila támadni kezdte Schreibert, azonban idő közben a nyomába ért a Hoffert Kareszt megelőző Pándi Zoltán. Ezt követően Hoffer visszaszerezte a harmadik helyet és támadni kezdte Némethet, aki sikeresen tartotta magát, miközben a Hoffert üldöző Pándi egy kicsúszás után a gumifalban landolt.
A középmezőnyben is ádáz küzdelem alakult ki Bálint F Gyula és Gáspár Gergely között. Az 5. körben Gáspár megszerezte Bálint F pozícióját, ettől kezdve a Gáspár-Bálint F-Lipka Attila trió hármas üldözéses versenyén drukkolhattunk. Többszöri előzgetés utána hármójuk sorrendje változatlan maradt, így végül Gáspár a 4., Bálint F az 5., Lipka pedig a 6. helyre futott be. A dobogó legfelső fokára Schreiber László állhatott fel, az ezüstöt Németh Attila, a bronzot pedig Hoffer Karesz szerezte meg.
A 3. kategóriában a mindenre elszánt versenyzők már a rajt után bizonyítani akartak, így a tömeges kicsúszások miatt többször is újra kellett rajtolni a mezőnynek. A rajt-taktikában leginkább Dobrovits Zsolt volt a sikeres, aki az esős időmérőn csak a döntő utolsó előtti helyére tudta kvalifikálni magát, ám az első kör végére már az 5. helyen állt. Innen a 12. körre már a második helyre tudott feljönni, majd nagyot csatázva a 17. körig az élen álló Vízkeleti Jánossal végül az első helyre tornázta fel magát.
A megbolydult mezőnyben mindvégig nyitott volt a verseny. A 2. helyről rajtoló Djurec Imre például a rajt után tartani tudta pozicióját, majd 6 kör után átvette a vezetést. Noha az előnye fokozatosan nőtt, a 11. körben hibázott és az utolsó előtti helyre esett vissza. Innen tudott feljönni egészen a 4. helyig, amikor a sorozatos kicsúszásokat követő új rajt után belelökték a falba.
Hasonlóan változatosan alakult a verseny a mezőny többi tagja számára is, és miután többen is a falban kötöttek ki, néhány körrel a vége előtt le kellett állítani a futamot. Az ismételt rajt után végül Dobrovits Zsolt ért be győztesként a célba, mögötte Bedi Péterrel és Somogyi Tamással.
A megkötés nélküli, „Light” kategóriában ezúttal gyerekek párharcát élvezhettük. A Schreiber család legifjabb tagja, Roland szerezte meg az aranyserleget, nyomában Rajnai Mátéval és Ungvári Tomival.
A csapatversenyben ezúttal a Németh Attila-Hoffer Karesz alkotta „AutoCity” csapat teljesített legjobban, Pándi Zoltán-Schreiber László duója, a Campona I. a második, az S+S Team Simon Mátéval és Somogyi Tamással a 3. lett.
Szerző: Vida Ági